Volvo Cars wil complexiteit eenvoudig maken. Het Zweedse merk wil een geweldige ervaring creëren die berijders helpt hun dagelijkse leven met hun auto op een veilige, gerichte en plezierige manier te doorlopen. Dit uitgangspunt was leidend toen Volvo het nieuwe infotainmentsysteem creëerde voor de volledig elektrische EX90.
Nu brengt Volvo deze filosofie ook naar de populaire Volvo XC90. Maar de nieuwe gebruikerservaring blijft niet beperkt tot één model. Volvo zal de nieuwe gebruikerservaring ook aanbieden aan miljoenen Volvo-rijders over de hele wereld met een eenvoudige over-the-air software-update. Berijders die momenteel in een Volvo rijden met Google*, krijgen ook een verbeterde lay-out, kosteloos.
In 2025 zullen ongeveer 2,5 miljoen klanten over de hele wereld een upgrade ontvangen voor hun Volvo's die al in 2020 zijn gebouwd**. Volvo is van plan om deze upgrade in de loop van het jaar geleidelijk uit te rollen en is van mening dat dit een van de meest uitgebreide infotainment-updates is die tot nu toe door een autofabrikant is uitgevoerd. Deze uitrol is in lijn met Volvo’s strategie om zijn auto’s gaandeweg beter te maken met regelmatige over-the-air software-updates.
“Onze nieuwe generatie gebruikerservaringen zorgt voor een aanzienlijke verbetering van de klantervaring en is een belangrijke stap in ons streven om onze klanten technologieoplossingen te bieden waarbij de mens centraal staat”, zegt Erik Severinson, Chief Product and Strategy Officer bij Volvo Cars. “We zullen de gebruikerservaring voortdurend en naadloos aanpassen aan de behoeften van onze klanten, door middel van nieuwe en verbeterde functies die worden geleverd via over-the-air updates, om uw auto en uw ervaring na verloop van tijd te verbeteren.”
Om de ervaring in de nieuwe XC90 verder te verbeteren, is een groter vrijstaand centraal scherm van 11,2 inch geïnstalleerd. Ook de pixeldichtheid is met 21% toegenomen, wat resulteert in een nog scherper beeld.
Maar de inhoud op het scherm is de grootste verandering. Volvo presenteert nu de meest gebruikte apps en bedieningselementen, zoals kaarten, media en telefoon op het startscherm, dezelfde opzet als de nieuwe elektrische auto's. Dat betekent dat men minder vaak op het scherm hoeft te tikken om bij de functies te komen die het meest worden gebruikt. Als men bijvoorbeeld navigatieaanwijzingen volgt en de muziek wil veranderen, hoeft Google Maps niet meer verlaten te worden om bij de mediafunctie te komen. Die is dan al beschikbaar.
Dan is er nog de contextuele balk die, afhankelijk van de situatie, qua weergave verandert en de meest recent gebruikte apps weergeeft. En als met lage snelheden wordt gereden, verschijnt het pictogram voor buitencamera's zodat hulp gegeven kan worden bij het manoeuvreren in krappe ruimtes.
Plug-in hybride berijders krijgen ondersteuning om het meeste uit hun elektrische aandrijflijn te halen. Via “Rijmodi” op het startscherm hebben ze eenvoudig toegang tot de ‘Pure’-modus en andere opties. Als men net in een stadscentrum is aangekomen en alleen op elektrische energie
wil rijden, is dat nu slechts één tik verwijderd.
Volvo’s nieuwe generatie gebruikerservaring kan worden aangepast en geschaald om te passen op verschillende schermvormen en -formaten. Op die manier brengt Volvo de nieuwste infotainmentervaring naar de klant, of men nu in een nieuwe XC90, een EX90 of een drie jaar oude XC40 rijdt, en kan de klant zich concentreren op wat echt belangrijk is: de weg die voor ons ligt.
Nieuwe generatie gebruikerservaring in de nieuwe Volvo XC90 en miljoenen Volvo's wereldwijd
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41312
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Zou mooi zijn. Want misschien wel mijn grootste ergernis is dat de navigatie het volledige scherm in gebruik neemt.
Maar eerst zien dan geloven, zeker voor wat betreft 2025. Die voormalige stofzuigermijnheer heeft wel vaker dingen beloofd die ietwat langer duurden...
En "over-the-air"?? Je moet nu al zowat voor elke update naar de dealer....
Maar eerst zien dan geloven, zeker voor wat betreft 2025. Die voormalige stofzuigermijnheer heeft wel vaker dingen beloofd die ietwat langer duurden...
En "over-the-air"?? Je moet nu al zowat voor elke update naar de dealer....
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04.09.2024 - 12:37
Op de perswebsite van Volvo en Netcarshow staan foto's. Ik denk dat het een hele verbetering zal zijn tegenover de horizontale balken nu. Eindelijk een interface waarop je de belangrijkste zaken in een keer kan bedienen.
Video hier:
Video hier: