Lek ventieltje?

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulh
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
Locatie: Uithoorn

Ik had een paar losse velgen van mijn klassiekertje liggen, daar een set banden bij gevonden en laten monteren. Paar dagen later ... ééntje he-le-maal leeg. 0.0 bar erin. Balen! Lekke band gekocht? Voordat ik terug zou gaan naar de bandenboer dacht ik: ik zal eens kijken of ik kan zien waar-ie lek is, met een beetje zeepsop. Had ik nog nooit geprobeerd, maar dat werkte dus wel: Het ventiel is lek.

Wie weet hoe je dat kan fixen? Kan de bandenboer een nieuw ventieltje plaatsen?
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27480
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De bandenman kan inderdaad het defecte ventiel vervangen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
paulh
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
Locatie: Uithoorn

Nou dat was inderdaad helemaal niet zo'n probleem. Twee/drie weken verder ... nóg een lek ventieltje. Oude wielen zeker ... ik zal ze maar even allemaal laten vervangen!
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4486
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

zijn de ventielen zelf lek of lekt het op de plek waar de ventielen in de velg geklemd zitten? als je toch bezig bent is het raadzaam de velg goed schoon te maken, vooral bij de gaten waar de ventielen in zitten wil nog wel eens een beetje roest ontstaan; ook het velgbed waar de hiel van de band op zit moet goed schoon zijn om lekkage te voorkomen; ik neem tenminste aan dat het hier om losse ventielen gaat en dus ook tubeless montage
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”