Iron Stone Modin velgen kleur code?

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Recentelijk heb ik een setje 18 inch Volvo Modin velgen in de kleur Diamond cut/Iron Stone op de kop weten te tikken.
Het doel is om met deze zet mijn echt slechte velgen met beschadigingen wat op te knappen. Ik heb inmiddels twee zetjes, 1 onder mijn auto en 1 in de garage. Van deze 8 velgen wil ik er 4 weer als nieuw laten uitzien. Volgens de brochure heeft de Iron Stone kleurcode 967.

Echter bij Volvo is deze kleur alleen in een lakstift te verkrijgen en niet in een spuitbus. Ook verschillende autoverf bedrijven op internet kennen deze kleurcode niet. Wie weet een alternatieve kleurcode om spuitbussen te verkrijgen om deze velgen in OEM kleur op te knappen. Ik wil graag de OEM kleur hebben omdat ik niet van plan ben alle 8 velgen over te spuiten.

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen met een (herkenbare) kleurcode om dit project te starten.
Dank alvast.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Je kan bij een goede verfboer een spuitbus met lak laten aanmaken in de kleur die je wilt. Met de Volvo kleurcode kunnen ze de lak zelf mengen.

Bijvoorbeeld: https://www.jpcarcolor.nl/ (kijken bij "producten").
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”