Wielslotbouten

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
EasyWim
2nd Gear member

Een vriendin vond vanmorgen haar auto op houten balkjes terug, de wielen waren verdwenen. Nieuwe banden (en velgen) kosten een hoop geld, misschien toch maar eens investeren in beveiliging. Volvo schijnt zelf wielslotbouten te produceren (zie foto), logischerwijs zijn ze niet de aller voordeligste op de markt. Zijn die van Volvo vrij van problemen of zijn er betere wielslotbouten te vinden in de markt?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC40 T3 Momentum PRO automaat uit 2020 (getuned door Obbe naar T4)
Dennis Slagboom
2nd Gear member

Ja dan sta je toch raar te kijken. Verschrikkelijk, je zal ze betrappen.....
Ik heb ze er bij mij ook oplaten zetten. Bij een groot velgen en banden bedrijf. Wat ik alleen echt niet begreep dat ze er metaalkleurige opgezet hadden terwijl alles verder zwart was. Dat trekt deze autist echt niet. Maar weer zwart gespoten, maar zag dat ze ook gewoon in het zwart verkrijgbaar waren. Van mij hoeft zoiets echt niet Volvo te zijn dat vind ik zelf onzin.
RZA
5th Gear member

Vervelend. Volgens mij geven de originele Volvo slotbouten nog best wel eens problemen bij het loshalen als ik het zo lees, iets met het ontwerp dat issues kan geven. Met name als ze te strak zijn aangedraaid met slagmoersleutel.

Kijk zelf naar de Dragonslock van Farad, heb het idee dat deze degelijker zijn.

Edit: Zie o.a. viewtopic.php?t=39956&start=20

"De Volvo-slotbouten hebben eigenlijk allemaal een te ondiepe richel om veel kracht te zetten. Door vaker te gebruiken (en sinds de winterwielenrage gebeurt dat inderdaad) slijt de richel. En vroeg of laat slaat de dop dan over en dan is de ondiepe richel onherstelbaar beschadigd."
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”