Nog één keertje dan:
HET IS VERBODEN!
Na dat soort fratsen is het voertuig niet meer in overeenstemming met de typegoedkeuring op grond waarvan het kentekenbewijs is afgegeven. En dus......
Maar voor die discussie voor de zoveelste keer los zal barsten in wellen, nietes en "ze komen er toch niet achter", er staat al genoeg over geschreven op dit forum. Gebruik de zoekfunctie en alle wijsheid zal tot u komen.
roetfilter wel of niet doorboren 2.4d v70??
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27638
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
+100!V70/2.4D/2003 schreef: Nog één keertje dan:
HET IS VERBODEN!
Na dat soort fratsen is het voertuig niet meer in overeenstemming met de typegoedkeuring op grond waarvan het kentekenbewijs is afgegeven. En dus......
Maar voor die discussie voor de zoveelste keer los zal barsten in wellen, nietes en "ze komen er toch niet achter", er staat al genoeg over geschreven op dit forum. Gebruik de zoekfunctie en alle wijsheid zal tot u komen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40
Kijk daar zijn de opgeheven vingertjes alweer. Wijs met die vingertjes maar naar PiH rijders met een D6. Dat is pas misplaatste subsidie.
@lint "ze" komen er bij een APK niet achter zo lang de computer alles ok vindt. En verder: er mag wel meer niet. Je kunt ook nog steeds legaal rondrijden in 240 uit de jaren zeventig met een trage roetende diesel.
@lint "ze" komen er bij een APK niet achter zo lang de computer alles ok vindt. En verder: er mag wel meer niet. Je kunt ook nog steeds legaal rondrijden in 240 uit de jaren zeventig met een trage roetende diesel.
Laatst gewijzigd door prwi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Niet wijzen naar hen die zo snugger waren een PIH te gaan rijden, NEIN!
Wijzen naar de "menschen" in 's-Gravenhage welke weer op onmiskenbare wijze in staat zijn gebleken hele volksstammen in een Volvo te krijgen op kosten van.....jawel: De belastingbetaler.
Waarvan akte, ik stel voor on topic te gaan en ter zake dienende postings alhier te plempen.
Wijzen naar de "menschen" in 's-Gravenhage welke weer op onmiskenbare wijze in staat zijn gebleken hele volksstammen in een Volvo te krijgen op kosten van.....jawel: De belastingbetaler.
Waarvan akte, ik stel voor on topic te gaan en ter zake dienende postings alhier te plempen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27638
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Mijn 240 is uit 1980 en heeft een benzinemotor.prwi schreef: Kijk daar zijn de opgeheven vingertjes alweer. Wijs met die vingertjes maar naar PiH rijders met een D6. Dat is pas misplaatste subsidie.
@lint "ze" komen er bij een APK niet achter zo lang de computer alles ok vindt. En verder: er mag wel meer niet. Je kunt ook nog steeds legaal rondrijden in 240 uit de jaren zeventig met een trage roetende diesel.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3108
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Wat ik wilde aangeven is dat er geen " het milieu" is. Er zijn verschillende types vervuiling. CO2 maakt de planeet warmer en is een globaal probleem. Aan roet gaan mensen dood en is een lokaal probleem. Eenieder is verantwoordelijk voor zijn eigen beslissingen. Wat ik probeer te bereiken is dat we op basis van de juiste informatie de beslissing nemen. Het is maar waar je het zwaartepunt legt. Met minder verbruik en wellicht lagere bijdrage aan de opwarming van de planeet, met als wisselgeld de impact op de mensen op een langs de weg.Erik V70 schreef: Inderdaad, het is verboden. Maar het is onderaan de streep waarschijnlijk minder slecht voor het milieu en geeft minder kans op storingen. Ieder zal voor zichzelf de beslissing moeten nemen wat het zwaarste weegt.
- seville1977
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06.10.2013 - 13:03
- Locatie: friesland
volgens mij stelde ik een eenvoudige vraag??
of iemand ook weet of je roetfilter weg kunt laten schrijven,
en dan paar dagen later zelf deze te doorboren ef evt doorhalen dan leeghalen en weer keurig dicht maken?
of moet dit op het zelfde moment gebeuren?
en wat is de beste/mooiste manier om roefilter leeg te maken?
maar nu krijg ik allemaal geneuzel over mileu.
niet dat ik geen betere schonere wereld wil.
maar dit gezeur heb ik weinig zin in.
ik heb een volvo gekocht met een 5cil diesel!
dit omdat dit de betere motoren zijn.
ik wil nu een nog betere auto hebben.
dat is dus een d5 zonder egr en roetfilter,en sorry dat deze dan iets minder schone uitstoot heeft.
dus nog een keer,weet iemand ook of je roetfilter weg kunt laten schrijven,
en dan paar dagen later zelf deze te doorboren ef evt doorhalen dan leeghalen en weer keurig dicht maken?
of moet dit op het zelfde moment gebeuren?
en wat is de beste/mooiste manier om roefilter leeg te maken?
of iemand ook weet of je roetfilter weg kunt laten schrijven,
en dan paar dagen later zelf deze te doorboren ef evt doorhalen dan leeghalen en weer keurig dicht maken?
of moet dit op het zelfde moment gebeuren?
en wat is de beste/mooiste manier om roefilter leeg te maken?
maar nu krijg ik allemaal geneuzel over mileu.
niet dat ik geen betere schonere wereld wil.
maar dit gezeur heb ik weinig zin in.
ik heb een volvo gekocht met een 5cil diesel!
dit omdat dit de betere motoren zijn.
ik wil nu een nog betere auto hebben.
dat is dus een d5 zonder egr en roetfilter,en sorry dat deze dan iets minder schone uitstoot heeft.
dus nog een keer,weet iemand ook of je roetfilter weg kunt laten schrijven,
en dan paar dagen later zelf deze te doorboren ef evt doorhalen dan leeghalen en weer keurig dicht maken?
of moet dit op het zelfde moment gebeuren?
en wat is de beste/mooiste manier om roefilter leeg te maken?
- m1karabijn
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36
op het moment dat je de roetfilter uitboord moet je ook de computer aan passen anders zal je alleen maar foutmeldingen krijgen
Volvoservice.eu en VolvoTune kunnen dit voor je regelen
Dennis boord de roetfilter uit en Obbe doet het software gedeelte
Volvoservice.eu en VolvoTune kunnen dit voor je regelen
Dennis boord de roetfilter uit en Obbe doet het software gedeelte
Volvo V50 T5 AUT AWD
Onderhoud bij VolvoService.Eu
Tuning bij VolvoTune 260 Pk 380 Nm
Onderhoud bij VolvoService.Eu
Tuning bij VolvoTune 260 Pk 380 Nm
- seville1977
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06.10.2013 - 13:03
- Locatie: friesland
oke,dat wist ik reeds,maar bedankt voor reactie.
maar als ik in noorden een goede tuner vind welke software kan regelen,kan ik na die tijd dan mijn roetfilter leeghalen?
of kan ik dan niet meer zonder storing rijden?
maar als ik in noorden een goede tuner vind welke software kan regelen,kan ik na die tijd dan mijn roetfilter leeghalen?
of kan ik dan niet meer zonder storing rijden?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dit vraagt enige kennis en kunde van de software, vandaar:maar als ik in noorden een goede tuner vind welke software kan regelen,kan ik na die tijd dan mijn roetfilter leeghalen?
of kan ik dan niet meer zonder storing rijden?
Volvoservice.eu en VolvoTune kunnen dit voor je regelen
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik zou het dan zelf gelijk combineren. Waarom een tuner in het noorden? Volvotune(geen aandelen daar) kan beide gelijk doen en dan ben je in een keer klaarseville1977 schreef: oke,dat wist ik reeds,maar bedankt voor reactie.
maar als ik in noorden een goede tuner vind welke software kan regelen,kan ik na die tijd dan mijn roetfilter leeghalen?
of kan ik dan niet meer zonder storing rijden?
Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
- seville1977
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06.10.2013 - 13:03
- Locatie: friesland
klopt.
maar heb geen zin om er twee uur om te moeten rijden,en ook twee terug,
niet dat het een straf is om in volvo te zitten!
maar beetje dichterbij is wel handig.
maar heb geen zin om er twee uur om te moeten rijden,en ook twee terug,
niet dat het een straf is om in volvo te zitten!
maar beetje dichterbij is wel handig.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik KEN hier in het noorden GEEN BEDRIJF die ik het zou toevertrouwen om in de software van mijn auto te gaan wroeten.
Nu ben ik daar hoe dan ook niet van maar dat is een ander verhaal. Maar als jij op slechts 2 uur van Uden zit dan woon je eerder in het midden van Nederland.
Nu ben ik daar hoe dan ook niet van maar dat is een ander verhaal. Maar als jij op slechts 2 uur van Uden zit dan woon je eerder in het midden van Nederland.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- seville1977
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06.10.2013 - 13:03
- Locatie: friesland
vanuit noord Groningen gezien zal ik i.d.d in midden nederland wonen.(kom uit buurt van Sneek)
en volgens mij is Van Vught Tuning in Marum een goede tuner?
doet het meeste met V.A.G. producten maar staat volgens mij goed aangeschreven.
of er moeten hier mensen zijn met andere ervringen(hoor ik dan graag,en ja dan moet ik naar Uden)
en volgens mij is Van Vught Tuning in Marum een goede tuner?
doet het meeste met V.A.G. producten maar staat volgens mij goed aangeschreven.
of er moeten hier mensen zijn met andere ervringen(hoor ik dan graag,en ja dan moet ik naar Uden)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Sneek.......
Die beste man in Marum ken ik niet. Voldoende Volvo-softwaredeskundig ben ik niet. Wat ik wel weet is dat V.A.G. staat voor iets heel anders dan Volvo. Hij zou bij mij gerust de remblokken mogen vervangen en de oliewissel doen, maar van de software van mijn auto blijft hij af. Als dat zo nodig wel moet gaan we naar de dealer en moet de ontevredenheid ten aanzien van 400 Nm en 185 PKzonodig verholpen worden gaan we een dagje naar VolvoTune.
Ik vrees met behoorlijk grote vreze dat in dit forum niemand is die je, ten aanzien van die meneer in Marum, verder ook maar iets zinnigs kan melden. Alles nog eens gelezen hebbende staat alles ook in dit topic wel weer vermeld.
Die beste man in Marum ken ik niet. Voldoende Volvo-softwaredeskundig ben ik niet. Wat ik wel weet is dat V.A.G. staat voor iets heel anders dan Volvo. Hij zou bij mij gerust de remblokken mogen vervangen en de oliewissel doen, maar van de software van mijn auto blijft hij af. Als dat zo nodig wel moet gaan we naar de dealer en moet de ontevredenheid ten aanzien van 400 Nm en 185 PKzonodig verholpen worden gaan we een dagje naar VolvoTune.
Ik vrees met behoorlijk grote vreze dat in dit forum niemand is die je, ten aanzien van die meneer in Marum, verder ook maar iets zinnigs kan melden. Alles nog eens gelezen hebbende staat alles ook in dit topic wel weer vermeld.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Inderdaad, heeft deze tuner ook ervaring met het softwarematig dichten van de EGR èn het wegschrijven van het regeneratieproces van Volvo's?
Als je echt een betere D5 wil zou ik voor een bedrijf gaan met bewezen ervaring en goede resultaten, waarmee ik dus niet wil zeggen dat dat niet zou kunnen in Marum....
Wellicht is het wel verstandig dat je je eerst goed verdiept in de materie, hoe functioneert het nu en wat is er nodig om het beoogde resultaat te bewerkstellingen. Ik krijg nu nog niet de indruk dat je het fijne er vanaf weet en je realiseert wat er allemaal nodig is/gebeuren gaat
Rijden met roetfilter en een weggeschreven regeneratieproces lijkt mij overigens niet aan te bevelen, dan loop je bij meer dan 300-900 km (normale regeneratie-interval, wellicht iets langer als de EGR dicht is) het risico dat het roetfilter wel dichtslibt en niet meer schoongebrand wordt, dat trekt de auto niet.
Daarnaast vind ik het een beetje naïef om een vraag te stellen over het aanpassen van de mileu-/uitstoot-/typegoedkeuringsvereisten van je auto en het dan vreemd te vinden dat je gewezen wordt op het feit dat je dit van plan bent.
Overigens vindt het roetfilter weldegelijk zijn oorsprong in een milieu gerelateerde uitstootreductie. Om minder NOx-uitstoot (oorzaak zure regen, ozonlaag afbraak) te hebben is de EGR-klep geïntroduceerd. Hierdoor worden uitlaatgassen vermengd met verse lucht en ontstaat er een zuurstofarmer mengsel met minder NOx uitstoot, met als tweede voordeel dat de motor sneller warm is, wat ook weer beter is voor de uitstoot/milieu. Nadeel hiervan bij diesels is dat daardoor meer roet gevormd wordt, om dat tegen te gaan is het roetfilter weer geïntroduceerd.
Als je echt een betere D5 wil zou ik voor een bedrijf gaan met bewezen ervaring en goede resultaten, waarmee ik dus niet wil zeggen dat dat niet zou kunnen in Marum....
Wellicht is het wel verstandig dat je je eerst goed verdiept in de materie, hoe functioneert het nu en wat is er nodig om het beoogde resultaat te bewerkstellingen. Ik krijg nu nog niet de indruk dat je het fijne er vanaf weet en je realiseert wat er allemaal nodig is/gebeuren gaat
Rijden met roetfilter en een weggeschreven regeneratieproces lijkt mij overigens niet aan te bevelen, dan loop je bij meer dan 300-900 km (normale regeneratie-interval, wellicht iets langer als de EGR dicht is) het risico dat het roetfilter wel dichtslibt en niet meer schoongebrand wordt, dat trekt de auto niet.
Daarnaast vind ik het een beetje naïef om een vraag te stellen over het aanpassen van de mileu-/uitstoot-/typegoedkeuringsvereisten van je auto en het dan vreemd te vinden dat je gewezen wordt op het feit dat je dit van plan bent.
Overigens vindt het roetfilter weldegelijk zijn oorsprong in een milieu gerelateerde uitstootreductie. Om minder NOx-uitstoot (oorzaak zure regen, ozonlaag afbraak) te hebben is de EGR-klep geïntroduceerd. Hierdoor worden uitlaatgassen vermengd met verse lucht en ontstaat er een zuurstofarmer mengsel met minder NOx uitstoot, met als tweede voordeel dat de motor sneller warm is, wat ook weer beter is voor de uitstoot/milieu. Nadeel hiervan bij diesels is dat daardoor meer roet gevormd wordt, om dat tegen te gaan is het roetfilter weer geïntroduceerd.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
ik bedoel maar...
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27638
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
De discussies over de aanpassingen van dieselmotoren met roetfilter en EGR zullen waarschijnlijk nooit verdwijnen maar het is handiger om eerst de zoekfunctie te gebruiken om te lezen wat er allemaal over is geschreven.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- seville1977
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06.10.2013 - 13:03
- Locatie: friesland
ik begrijp dit allemaal wel.......
en snap het ook......
weet precies wat erallemaal gebeurt waneer egr dicht geschreven wordt,en snap ook heus wel dat waneer je regeneratie proces uitzet dat je dan in no time dicht slipt!
mijn vraag was dan ook kan ik na software gebeuren nog 100km rijden of is dit zelfs niet mogelijk?
ik bedoel maar te zeggen een roetfiltertje leeghalen is een appeltje eitje,alleen software,ja daar moet je echt een specialist bij hebben.
en als obbe de enige is zal ik ook echt wel naar Uden gaan!
en snap het ook......
weet precies wat erallemaal gebeurt waneer egr dicht geschreven wordt,en snap ook heus wel dat waneer je regeneratie proces uitzet dat je dan in no time dicht slipt!
mijn vraag was dan ook kan ik na software gebeuren nog 100km rijden of is dit zelfs niet mogelijk?
ik bedoel maar te zeggen een roetfiltertje leeghalen is een appeltje eitje,alleen software,ja daar moet je echt een specialist bij hebben.
en als obbe de enige is zal ik ook echt wel naar Uden gaan!