Ik heb nu een 2.4T S60 awd automaat van 2002.
Deze wil ik een beetje meer koppel geven en hiervoor heb ik nu de groene injectoren van een T5
plus de 16T turbo eveneens van een T5.
Het zou mooi zijn als ik eerst de turbo en injectoren kan laten monteren en daarna de auto naar een tuner kan brengen die
de software op maat schrijft.
kan de software van de 2.4T overweg met de injectoren en turbo van de T5?
Het is een tijdelijke situatie.
Kan de software van de 2.4T overweg met groene injectoren en een 16T?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
2.4 heeft lage druk turbo, T5 hoge druk. Lijkt mij moeilijk voor de ECU om hier soep van te koken. De injectoren durf ik niets over te zeggen.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24350
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ik zou sowieso voor de software is nagekeken niet vol gas rijden. Dan heb je kans dat de auto te arm loopt, gaat detoneren en je daardoor kromme drijfstangen hebt. Overleg voor montage met bv volvotune of zij de juiste software hebben. Daarbij kun je je afvragen of het verstandig is. Zo sterk is de 2.4t niet. Het is niet voor niets dat de T5 2.3 ltr is.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
Ik heb al eens contact gehad met volvotune.
die vertelden dat de upgrade naar 16t vooral boven in de toeren voor extra power zorgt waar de 13t een beetje klaar is.
de bedoeling was om de software op maat te laten schrijven zodat niet alles tot max belast is maar wel ietsje meer als een standaard chip.
De groene injectoren juist om ervoor te zorgen dat ie niet arm ging lopen.
Als ik de grafieken van de 2.4T en de T5 op de site van rica naast elkaar leg dan kan dat ook wel kloppen.
die vertelden dat de upgrade naar 16t vooral boven in de toeren voor extra power zorgt waar de 13t een beetje klaar is.
de bedoeling was om de software op maat te laten schrijven zodat niet alles tot max belast is maar wel ietsje meer als een standaard chip.
De groene injectoren juist om ervoor te zorgen dat ie niet arm ging lopen.
Als ik de grafieken van de 2.4T en de T5 op de site van rica naast elkaar leg dan kan dat ook wel kloppen.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24350
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Tsja dan heb je genoeg onderzoek gedaan toch
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Even contact opnemen met Fasttech in Haaksbergen...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
Contact gehad,
Turbo kan uitgewisseld worden, zonder de 3 weg stekker zodat de boost gewoon 0.5 a 0.6 blijft.
injectoren beter bij de tuning.
veilige vermogenswinst rekening houdend met de 2.4t beperkingen en de automaat zou een 265 pk en rond de 400 nm moeten zijn.
Turbo kan uitgewisseld worden, zonder de 3 weg stekker zodat de boost gewoon 0.5 a 0.6 blijft.
injectoren beter bij de tuning.
veilige vermogenswinst rekening houdend met de 2.4t beperkingen en de automaat zou een 265 pk en rond de 400 nm moeten zijn.