Ervaring T2 2 liter tuning

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Hallo, wie heeft er ervaring met een T2 tuning 2 literblok van Volvo
En bij wie heb je die laten tunen.
Ben opzoek naar een goede tuner regio Flevoland, Zwolle

En hoeveel kan deze type versnellingsbakken aan.
Laatst gewijzigd door vankol op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Elke Volvo dealer drukt je er met het grootste genoegen Polestar in. Dan heb je meer power en geen zorgen of angsten over versnellingsbakken, aandrijflijn of nokkenas.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

V70/2.4D/2003 schreef: Elke Volvo dealer drukt je er met het grootste genoegen Polestar in. Dan heb je meer power en geen zorgen of angsten over versnellingsbakken, aandrijflijn of nokkenas.
Alleen doen ze helaas geen T2 bij Polestar
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Emissiedingetje denk ik
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

OGA244 schreef: Emissiedingetje denk ik
Zou kunnen, maar de T2 blokken zijn gelijk aan de T4 en is alleen software voldoende om het vermogen te krijgen van de T4
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat is niet zo, het zijn idd wel 2.0 vea motoren
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Rica weet uit beide 225pk/415nm te persen. Lijkt mij dat er dan technisch niet al te veel verschil in zit. Tenzij je aan bepaalde regels/doelstellingen gebonden bent
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een T4 heeft trouwens ook andere remmen dan een T2..
Bij plus 25% vermogen moet je 'n rdw keuring niet vergeten
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik zou iets meer gespaard hebben en dan direct een T4 gekocht. Dan is de hele auto standaard af fabriek aangepast naar T4-vermogen ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
RB64
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11

OGA244 schreef: Een T4 heeft trouwens ook andere remmen dan een T2..
Bij plus 25% vermogen moet je 'n rdw keuring niet vergeten
Waar heb je dat vandaan?
Volgens mij is het beiden 300mm voor en 280mm achter.
Msuidgeest schreef: Ik zou iets meer gespaard hebben en dan direct een T4 gekocht. Dan is de hele auto standaard af fabriek aangepast naar T4-vermogen ...
:sleep: :sick:


BSRtuning heeft het T2 blok flink getest (andere turbo tot 400pk) tot het uiterste met stock internals en die waren erg verbaasd over wat het blok aankon.
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Voor zover ik het heb kunnen vinden zijn bak,remmen en koppeling tot en met t4 het zelfde

Momenteel denk ik aan RICA
Alleen in dubio stage 2 (190pk 330nm) of stage 3 (225pk 415nm)

Wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door vankol op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

RB64 schreef:
OGA244 schreef: Een T4 heeft trouwens ook andere remmen dan een T2..
Bij plus 25% vermogen moet je 'n rdw keuring niet vergeten
Waar heb je dat vandaan?
Volgens mij is het beiden 300mm voor en 280mm achter.
Msuidgeest schreef: Ik zou iets meer gespaard hebben en dan direct een T4 gekocht. Dan is de hele auto standaard af fabriek aangepast naar T4-vermogen ...
:sleep: :sick:

Niet mee eens T2 t/m T4 blok en andere onderdelen zijn identiek,dus waarom meer betalen voor een T4 van enkel duizenden euro's als ik met simpele software het zelfde bereik.


BSRtuning heeft het T2 blok flink getest (andere turbo tot 400pk) tot het uiterste met stock internals en die waren erg verbaasd over wat het blok aankon.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Iemand ervaring met Bullpower Chiptuning

Deze tunen incl. rollerbank test ook aantrekkelijk.
Ze hebben de geschikte software zo blijkt.

Is de helft goedkoper dan RICA, maar RICA heeft best een goede naam
Laatst gewijzigd door vankol op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Waarom ga je niet naar Volvotune? (volvotune.nl)
Ik heb al meerdere keren met deze persoon gemaild, en hij lijkt me zeer professioneel, weet wat hij doet. Doet trouwens alleen tuning op maat vertrekkend van jouw software, en doet alleen Volvo, dus een extra pluspunt. Is bovendien helemaal niet duur.

Wat de stage betreft: ik heb dus een T4 met 190pk/300Nm, en die vind ik toch al vrij vinnig, ook als je boven de 120km/u zit. Het mag altijd meer natuurlijk, maar dan moet je gaan uitkijken met het grotere koppel, zeker op de geartronic.

RICA is zeer duur, en gebruiken een standaard file.

In Belgie heb je ook meerdere goede tuners zoals BR-performance of APEC dewelke ook enkel op maat tunen, maar het dubbel kosten van Volvotune.
V40 T4 Geartronic 2017
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik rijdt nu een paar dagen een T8 in een XC60 en vraag mij serieus af hoe lang het goed gaat om dikke vermogens uit relatief kleine 2.0 4 cilinder blokken te halen.
De manier waarop die zware XC60 gelanceerd wordt wanneer je bij 100 op het gas gaat op de snelweg houdt je niet voor mogelijk.
Heb dat even 1 of 2x gedaan waarna ik de cruise maar heb aangezet, mijn 2.0 Vier cilinder D5 met 240pk en 500nm heeft het laatste half jaar veel bij de garage gestaan met dikke reparatie's.
Ga je tunen buiten polestar om dan ben je de garantie kwijt, sta je alleen in de kosten en die lopen heel snel op.
Ik zou niemand, buiten Volvo om, aan mijn D5 laten sleutelen en al helemaal niet het vermogen laten opdraaien, de onverwoestbare vijf cilinder periode ligt achter ons.
Overigens allemaal onderdelen vervangen aan de V90 waar Volvo gewoon voor garant zou moeten staan, en dat hebben ze bij sommige onderdelen ook gedaan door coulance te geven.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Kan je je ook afvragen met een 2 liter diesel met 240 pk Tom, hoe lang gaat dat goed in zo'n zware auto die volgens de verhalen regelmatig snelheden haalt van 160+ toch?

Voor TS:
Ik heb een collega met een V40 T2, 2 lier VEA blok van ik dacht 2015 (jaartje meer of minder misschien).
Dat ding is in België gekieteld door BSR en zit nu op 240 pk. Hij kreeg er een apparaat bij om zelf de tuning terug te zetten of er weer in te laden mocht de dealer het overschrijven oid.
Auto rijdt volgens hem 1 op 18. Kostte wel een paar centen.
Bewust voor België gekozen en niet voor hun locatie ergens in de randstad, waarom weet ik niet meer.
Hij rijdt niet veel anders in de auto als voor de tuning maar als je het een keer nodig hebt is het vermogen er gewoon.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

JeroenSpock schreef: Kan je je ook afvragen met een 2 liter diesel met 240 pk Tom, hoe lang gaat dat goed in zo'n zware auto die volgens de verhalen regelmatig snelheden haalt van 160+ toch?

Voor TS:
Ik heb een collega met een V40 T2, 2 lier VEA blok van ik dacht 2015 (jaartje meer of minder misschien).
Dat ding is in België gekieteld door BSR en zit nu op 240 pk. Hij kreeg er een apparaat bij om zelf de tuning terug te zetten of er weer in te laden mocht de dealer het overschrijven oid.
Auto rijdt volgens hem 1 op 18. Kostte wel een paar centen.
Bewust voor België gekozen en niet voor hun locatie ergens in de randstad, waarom weet ik niet meer.
Hij rijdt niet veel anders in de auto als voor de tuning maar als je het een keer nodig hebt is het vermogen er gewoon.
Dat is exact mijn punt Jeroen, dat geldt ook voor mijn D5.
En ja ik rijdt soms stevig door maar weet inmiddels hoe hard hij kan, zet de cruise meestal op een standje dat autopilot het doet en die houdt het boven de 136 voor gezien.
In Dld op de frei strecke zo rond de 150 om niet teveel uit de pas te lopen met de vaak snellere Duitsers.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

yauwera schreef: Waarom ga je niet naar Volvotune? (volvotune.nl)
Ik heb al meerdere keren met deze persoon gemaild, en hij lijkt me zeer professioneel, weet wat hij doet. Doet trouwens alleen tuning op maat vertrekkend van jouw software, en doet alleen Volvo, dus een extra pluspunt. Is bovendien helemaal niet duur.

Wat de stage betreft: ik heb dus een T4 met 190pk/300Nm, en die vind ik toch al vrij vinnig, ook als je boven de 120km/u zit. Het mag altijd meer natuurlijk, maar dan moet je gaan uitkijken met het grotere koppel, zeker op de geartronic.

RICA is zeer duur, en gebruiken een standaard file.

In Belgie heb je ook meerdere goede tuners zoals BR-performance of APEC dewelke ook enkel op maat tunen, maar het dubbel kosten van Volvotune.
Ja Volvotune is zeker een goede optie, maar Bulpower is ongeveer even duur, schrijft ook tuning op maat en de prijs is incl testbank voor en na.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
yauwera
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 07.05.2018 - 15:02

Misschien gaat het niet helemaal op, maar er worden hier grote zware auto's met dieselmotor vergeleken met de veel lichtere V40 met benzine motor.
Een 2.0 turbo met slechts 120PK kan best wel naar 200PK getuned worden, niet?
V40 T4 Geartronic 2017
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”