OGA244 schreef:
En dat doen ze zonder nader onderzoek bij 'n toename van >50%?
Zolang je binnen de mogelijkheden van een fabrikant blijft wel. T2>T4 is administatief met visuele inspectie. 1.6D>T6 (V60 ombouw) is adminstratief met visuele inspectie. Allemaal tientjeswerk. Zodra je een T6 blok in een V40 knoopt (of AMG V8 in een 740) mag je naar Lelystad voor een uitgebreide inspectie en daadwerkelijke rijtests.
Meerdere tuners bieden software voor de T2 aan tot 225pk. Theoretisch zou je jouw 122pk T2 kunnen laten herkeuren tot 190pk T4, als je dan met 225pk rond rijdt val je nog binnen de 20% toename (190-228pk) op basis van het nieuwe kentekenbewijs.
De D5 PIH krijgt met Polestar dezelfde pk's(+57) als de oude D6 en omdat het blok/motorcode al in Volvo's catalogus voor komt hoef je er niet mee naar de RDW. Je krijgt wel een nieuw kentekenbewijs.
teebee schreef:
Een auto heeft aanzienlijk meer (kritische) componenten dan remmen en onderstel. Lijkt me wat te simpel.
Vertel.