Tuning Obbe, versnellingsbak?!?!?!

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
NSMNSM
Starter

Allen,

Ik heb gister mijn volvo v70 2016 T4 laten tunen bij Obbe.
Alleraardigst ontvangen en goede uitleg. Na het tunen (190pk, 300nm-->225pk, 400nm) een testritje en alles ok.

WAT een verschil :) die 100nm voel je vooral.

Op de terugweg (2 uurtjes rijden) kwam in ene de boodschap in mijn scherm: beperkte werking versnellingsbak.
Zover ik kon merken werkte de bak gewoon normaal. Geen schokken, schakelde gewoon.

Ik ben geen techneut en is eerste keer tuning, toch beetje spannend: blijft alles het doen zoals het moet en blijft alles heel?
Schrok toch wel beetje van die melding.

Direct uiteraard contact met Obbe gezocht, advies: Laat storingsmelding verwijderen.
Auto gelijk bij een bekende garage van mij aan de computer. Geen storingsmelding van de versnellingsbak in het systeem.

Is dit iets wat jullie herkennen?? Sinds gister nog paar keer gereden en geen melding meer gehad.
Alvast bedankt voor het meedenken.
enooder
1st Gear member

Of ik mijn eigen verhaal lees. In juni dit jaar heb ik exact hetzelfde meegemaakt en volgens mij hebben we hetzelfde type auto ook. De mijne heeft een km-stand van ruim 228.000 km en volgens mij was de versnellingsbak nog nooit gespoeld. Obbe gaf tijdens de tuning al aan dat het verstandig zou zijn om de bak te spoelen en dat waren voorspellende woorden. Meerdere keren heb ik de melding gekregen, maar ook zonder dat ik iets merkte van verminderde werking. Enkele weken later had ik een afspraak bij Volservice voor een grote beurt en meteen de bak laten spoelen. Daarna een aantal maanden geen melding meer gehad (zeker 4000 km gereden). Helaas kreeg ik vorige week, uit het niets, weer een melding. In januari moet ik voor de APK en dat ga ik weer bij Volservice laten doen en nog maar een keer spoelen ook. In de tussentijd kijk ik het maar aan. Het rijden met de getunede auto blijft heerlijk!
440
460
V40
Saab 93
V50
V70 D5
V70 2,5T
V70 D2
V70 T4 Polar + 2016
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”