Auto in brand

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
tune4ever
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 04.12.2011 - 14:20

Blijkbaar heeft de eigenaar van de wagen een andere uitlaat willen steken. Daarvoor heeft hij het hitteschild tussen de uitlaat en de brandstoftank verwijderd. Dit is dan ook hoogstwaarschijnlijk de oorzaak..
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4095
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

En dat voor een Volvomechanicien ??? Sterk.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
V70 D5-C30 2.4i
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10.10.2008 - 20:42

Ik heb een emmertje grind in de auto en gooi dat altijd naar automobilisten die peuken uit de auto gooien ...

Sterk, maar leuk idee!
940 -> V70 -> C30 -> 940 -> V70
Gast

V70 D5-C30 2.4i schreef:Ik heb een emmertje grind in de auto en gooi dat altijd naar automobilisten die peuken uit de auto gooien ...

Sterk, maar leuk idee!
Als ik dat moest doen, was mijn emmertje gelijk leeg. Is mode geworden tegenwoordig. Ook leuk als je daar op je motor achter rijdt (of in de cabrio).
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20659
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Het probleem is dat mensen niet eens in de gaten hebben wat het "resultaat" is van hun uit-het-raam-gooi-actie ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

tune4ever schreef:Blijkbaar heeft de eigenaar van de wagen een andere uitlaat willen steken. Daarvoor heeft hij het hitteschild tussen de uitlaat en de brandstoftank verwijderd. Dit is dan ook hoogstwaarschijnlijk de oorzaak..
Bron?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
tune4ever
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 04.12.2011 - 14:20

Frederik Welvaert schreef: Bron?
Volvo Car Gent
Gebruikersavatar
nossy
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 16.01.2008 - 23:05

Zou wel kunnen verklaren waarom de vlammen achteraan het eerst waren.

Ik hoop dat Volvo ook met een mededeling komt, zodat het vertrouwen terug hersteld kan worden
Gebruikersavatar
JosP
3rd Gear member
Berichten: 254
Lid geworden op: 04.10.2009 - 20:15
Locatie: Wolvega

Wat een drama wordt er gemaakt van een in brand staande V40. Voordat ik het vertrouwen kwijt raak in de V40 moeten er wel andere dingen gebeuren.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Gebruikersavatar
nossy
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 16.01.2008 - 23:05

JosP schreef:Wat een drama wordt er gemaakt van een in brand staande V40. Voordat ik het vertrouwen kwijt raak in de V40 moeten er wel andere dingen gebeuren.
Ikzelf ben het vertrouwen niet kwijt in de V40! Ik bedoel dit dan vooral voor mensen die nu met wantrouwen kijken naar het merk door het voorval!
Gebruikersavatar
Rutger
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
Locatie: Het mooie Limburg
Contacteer:

Dus Volvo Car Gent gooit er zo'n bewering uit? Hmmm. Opnieuw aannames dus. Laat de tekst eens zien dan, blijkbaar heb je die?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Mike Philippens
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
Locatie: Gorinchem

nossy schreef:
JosP schreef:Wat een drama wordt er gemaakt van een in brand staande V40. Voordat ik het vertrouwen kwijt raak in de V40 moeten er wel andere dingen gebeuren.
Ikzelf ben het vertrouwen niet kwijt in de V40! Ik bedoel dit dan vooral voor mensen die nu met wantrouwen kijken naar het merk door het voorval!
Ik denk dat dat ook wel mee zal vallen. En dan nog? Mensen die op basis van één incident conclusies trekken over de betrouwbaarheid van een heel merk zijn a)geen serieuze (potentiële) klanten en b)schaars.
Janhertogh
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25

Mike Philippens schreef:
nossy schreef:
JosP schreef:Wat een drama wordt er gemaakt van een in brand staande V40. Voordat ik het vertrouwen kwijt raak in de V40 moeten er wel andere dingen gebeuren.
Ikzelf ben het vertrouwen niet kwijt in de V40! Ik bedoel dit dan vooral voor mensen die nu met wantrouwen kijken naar het merk door het voorval!
Ik denk dat dat ook wel mee zal vallen. En dan nog? Mensen die op basis van één incident conclusies trekken over de betrouwbaarheid van een heel merk zijn a)geen serieuze (potentiële) klanten en b)schaars.
Dat zal je nog verbazen. De V40 moet het hebben van een zeer breed publiek die waarschijnlijk veel ervaring heeft met andere merken. Elk incident (hoe klein ook) levert smetje op. Een optelsom van veel incidenten dus incluis de kinderziektes van de V40, hebben weldegelijk effect op de betrouwbaarheidsindex of reputatie van Volvo. Vraag is hoe zichtbaar en snel Volvo hierop reageert.
VOLVO V50 Edition II
Mike Philippens
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
Locatie: Gorinchem

Ja, maar dat ziet verder niemand in de krant. Dus het maakt geen bal uit hoe Volvo hierop reageert. Ze zullen het wel goed onderzoeken, daar niet van, maar in de kranten lees je nooit hoe het kwam.

Herinner je je nog al die ellende rond de Toyota Primus? Met die remmen die het zogenaamd niet deden? Allemaal onzin. Gewoon een Amerikaan die in paniek raakte en gas bleef geven. Maar pikken de kranten dat nieuws op? Nee, want dat is niet zo spectaculair als de claims.
Er wás wel iets aan de hand met de Prius, maar dat was niets gevaarlijks. De ABS greep onder bepaalde omstandigheden te vroeg in, waardoor mensen schrokken van het geluid en de trillingen in de rempedaal.
Het probleem was uiteindelijk dat de media niets beters te doen had, en dus elke claim kritiekloos wereldkundig maakte. Het leek er dus op alsof er aan de lopende band problemen met Pruissen waren. Wat dus niet zo was.

Maar goed, het hele verhaal is hier ook al genoeg opgeblazen. Wat mij betreft is er niets bijzonders aan de hand. En als er wel iets aan de hand is, komt er vanzelf een terugroep actie. Komt bij de beste merken voor, alleen hoor je het niet altijd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32860
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Hier was bekend geworden van de Prius dat Amerikanen zelf hun matjes en tapijtjes in de auto leggen en daarom kon de rem niet meer goed doorgetrapt worden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Janhertogh
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25

Inderdaad. En ondertussen gingen de concurrentie en de media aan de haal met het issue. Dat kan in soortgelijke gevallen dus ook Volvo 'overkomen'. Het maakt dus wél uit hoe Volvo hier (wel of niet) op reageert. Wat als er morgen weer een v40 affikt? Daar liggen vast draaiboeken voor klaar.
VOLVO V50 Edition II
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Over brandjes in auto's een terreinwagen, niet zijnde een Volvo:
Ik was afgelopen vrijdagmiddag zakelijk maar via een creatieve route onderweg van Groningen naar Delfzijl en kwam aldus door het rustiek gelegen Kolham. Op de Hoofdweg aldaar zag ik zo maar een terreinwagen in de berm staan, motorkap open, hoop rook.
Hulpverlening aan hen die deze behoeven dus, raampje open en de vraag: "Brand?"
Antwoord: "Ja, heb je een brandblusser?"
Enfin, meldkamer verzocht om brandweer en een beetje opvallend materiaal voor het afzetten van de weg, ik bedoel......grijze Polotjes als Politie-auto gelooft geen mens :D
Vervolgens met de blusser in de weer en zowaar, het lukte. Vlammen weg en V70/2.4D/2003 trots. Dit fenomeen herhaalde zich een keer of drie want telkens begon dat ding weer te fikken. Uiteindelijk met het grof spuitgeweld van de brandweer was de brand dan definitief uit.

En waar zat de brand/wat was de oorzaak: Brand in de versnellingsbak. Nooit eerder gezien of beleefd maar......ook dat wil best wel branden.
Voor de pica's, klik de link.

http://www.112hoogezand.nl/index.php?su ... m=&ucat=12&
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Mike Philippens
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
Locatie: Gorinchem

Janhertogh schreef:Inderdaad. En ondertussen gingen de concurrentie en de media aan de haal met het issue. Dat kan in soortgelijke gevallen dus ook Volvo 'overkomen'. Het maakt dus wél uit hoe Volvo hier (wel of niet) op reageert. Wat als er morgen weer een v40 affikt? Daar liggen vast draaiboeken voor klaar.
Nee, want de media drukt haar eigen verhaal wel af. Daarom noemde ik Toyota ook. Heb jij ooit het ware verhaal over de Primussen gelezen in de kranten? Ik ook niet.
Janhertogh
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 13.02.2012 - 21:25

Mike Philippens schreef:
Janhertogh schreef:Inderdaad. En ondertussen gingen de concurrentie en de media aan de haal met het issue. Dat kan in soortgelijke gevallen dus ook Volvo 'overkomen'. Het maakt dus wél uit hoe Volvo hier (wel of niet) op reageert. Wat als er morgen weer een v40 affikt? Daar liggen vast draaiboeken voor klaar.
Nee, want de media drukt haar eigen verhaal wel af. Daarom noemde ik Toyota ook. Heb jij ooit het ware verhaal over de Primussen gelezen in de kranten? Ik ook niet.
Ook onzin. In elke krant was het een issue incl officiele verklaring Toyota. Bv http://mobiel.nu.nl/auto/2172665/gasped ... oyota.html
VOLVO V50 Edition II
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

Heeft er verder nog iemand interesse in Toyota???
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”