Dieselgate - Bij Volvo zweten ze peentjes

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Hans oet Twent schreef:
mga1600 schreef:Persoonlijk zie ik de elektrische toekomst wel zitten trouwens als er 'straks' een betrouwbare en reeële actieradius van ze 600 km mogelijk wordt.
Wel ik ook hoor. Kijk maar eens hoeveel er wel niet ontwikkeld is in de afgelopen 8-9 jaar. De actieradius gaat echt wel richting de 1000km maak je niet druk. Ook de trekhaken achter een elektrische auto zullen er komen. Immers wij consumenten willen graag onze vrijheid behouden en zaterdag met de aanhanger naar de stort rijden. Of het worden allemaal meer Pick-Up achtige auto's in de toekomst. Ach en diesel en benzine zal voorlopig echt wel leverbaar blijven. Ik denk dat we over een jaar of 20-25 allemaal opkijken als we een klassieker zien rijden.
Daarom ga ik nooit mijn S40 verkopen. :P
Over 25 jaar lekker op zaterdag gaan roffelen over de weg. 8-)
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Hans oet Twent schreef:Ook de trekhaken achter een elektrische auto zullen er komen.
Uw bede is verhoort, mag tot 2250 kg (afhankelijk van de velgmat) trekken
(zwart op zwart en een vuile ruit, dus slecht zichtbaar, maar toch):
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door jalex_h op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Citaat uit dit artikel: Brussel vraagt hulp regeringsleiders in autoschandaal

In haar eindrapport dat volgende maand plenair wordt gestemd, wijst de onderzoekscommissie drie schuldige partijen aan. Allereerst natuurlijk de industrie zelf, die zich op grote schaal van sjoemelsoftware bediende. Volgens GroenLinks-commissielid Bas Eickhout was dat niet alleen bij VW het geval, maar ook bij Alfa Romeo, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Renault en Volvo.

Het is me toch wat, straks blijkt nog dat mijn V40 D2 geen 88 g/km maar misschien wel 88.5 g/km uitstoot ............

Dit valt er ook nog te lezen:

Franse keurders ontdekten dat sjoemelsoftware makkelijk te ontregelen was door aan de zeer nauwkeurig beschreven testomstandigheden een kleinigheid te veranderen. ,,Een deur of kofferdeksel opendoen of een net niet volle accu gebruiken was al genoeg om te zorgen dat de sjoemelsoftware zichzelf uitschakelde", aldus Eickhout.

Nou maar eens even kijken hoe ik daar tijdens de APK mee kan sjoemelen ..........

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

las het ook. Alleen is nog nergens vastgesteld dat Volvo sjoemelsoftware heeft gebruikt
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”