Dieselgate - Bij Volvo zweten ze peentjes

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Maar mannen, we kotsen nu over de autoindustrie en spreken schande maar.......je zal nu een leasemij. zijn. Als we het eens over de centen gaan hebben, dit kon wel eens een Leaman brothers in een hele dikke vette 2punt0 uitvoering worden. Hier gaat iets of iemand vet veel voor betalen of met omvallen, zo spreekt het orakel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

VW gaat niet omvallen belangen zijn te groot en die komen echt met een oplossing de acceptabel geacht gaat worden
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27647
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

V70/2.4D/2003 schreef: Maar mannen, we kotsen nu over de autoindustrie en spreken schande maar.......je zal nu een leasemij. zijn. Als we het eens over de centen gaan hebben, dit kon wel eens een Leaman brothers in een hele dikke vette 2punt0 uitvoering worden. Hier gaat iets of iemand vet veel voor betalen of met omvallen, zo spreekt het orakel.
Ik vrees dat het Orakel wel eens gelijk kan krijgen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20681
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik vertrouw dat orakel niet zo: hij rijdt toch een Slowmotion 1,2 TDI? En waar worden die gemaakt? Juist ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27647
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De Slowmotion 1.2 TDI is een dienstauto en geen eigen aanschaf dus het kan nog meevallen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

NielsPHEV schreef: VW gaat niet omvallen belangen zijn te groot en die komen echt met een oplossing de acceptabel geacht gaat worden
VW zal het, na uitverkoop van de nodige merken, wel overleven.
Maar dealers, leasemaatschappijen en aanverwanten gaan het nog zwwarder krijgen. Die hebben de afgelopen jaren al het vet al ingeleverd en nu dit er nog over heen...
Natuurlijk, mensen blijven auto's nodig hebben en is het geen VAG, dan wel een andere. Maar het geeft voorlopig alleen maar ellende. Het Orakel is zo gek nog niet...
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Driving_Volvo schreef:Volvo verkoopt geen diesels in de VS.......dus hoeven ze ook geen boete te betalen van een paar miljard 8-)
Nee en ja. Weliswaar geen personenauto's maar toch ...
En nu gaan we terug naar 1998 (!) en toen kwam deze overeenkomst met de EPA uit de hoge hoed:

PR DOJ, EPA ANNOUNCE ONE BILLION DOLLAR SETTLEMENT WITH DIESEL ENGINE INDUSTRY FOR CLEAN AIR VIOLATIONS

Helemaal hun handen in onschuld wassen is er dus ook voor Volvo niet bij. Nu zou je kunnen tegenwerpen dat Volvo Trucks en Volvo Cars twee gescheiden ondernemingen zijn en dat is ook zo maar de merken die niet onder het VW concern vallen zijn dat ook. Echter het is toch ook bekend dat alle autofabrikanten naar elkaar kijken en als er één is die wel schijnbaar met het grootste gemak aan de (absurde) milieu-eisen kan voldoen dan gaan de anderen ........ juist, eens heel goed uitzoeken hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen!. Tel daarbij op dat ogenschijnlijk merken die elkaars concurrenten zijn toch van elkaar technieken kopen e.d. (platformen, motoren(!) dus ....... vul verder zelf in en kleur de plaatjes.

Intussen heb ik zo ontzettend veel 'info' (die allemaal waar en juist is (??!!)) verzameld via internet, dat ik door de bomen, zelfs door die paar die er nog over zijn door het VW schandaal, het bos niet meer zie.
"Alle fabrikanten sjoemelen" ; "Niet alle fabrikanten sjoemelen" enz. enz. Wat mij ronduit ergert is dat er nu 'plotseling' ook allerlei lieden en instanties zich plotseling herinneren dat ze al jáááááren geleden hadden vastgesteld dat er gesjoemeld werd. Zijn ze na die constatering weer onder hun steen gekropen? Afgekocht misschien? En de politiek die wist ook weer van niets want politici worden altijd pas wakker n.a.v. berichten in de media.
En dat Overheden zich er mee gaan bemoeien op een paniekerige wijze door weer honderden, ongetwijfeld weer miljoenen verslindende commissies in te stellen e.d. belooft in mijn ogen niet veel goeds. Overheidsbemoeienis heeft nog nooit ergens ter wereld tot iets goeds geleid.

Milieudefensie wil chips van dieselmotoren gaan hacken, weer anderen willen een totaal verbod op diesels. Nou ja ook het aantal oplossingen is zoals gewoonlijk weer legio en eenieder pretendeert uiteraard de beste oplossing te hebben.

Wat nog niet vaak is gebeurd in mijn leven is dan nu toch wel gebeurd: ik ben best wel ongerust en heb er op dit moment niet zonder meer vertrouwen in dat het voor de dieselrijders allemaal wel goed komt. Er wordt naast zinnige dingen ook ontstellend veel onzin uitgekraamd en ook wordt er ontzettend veel gespeculeerd door allerlei figuren die zich plotseling herinneren dat ze 'deskundige' op dieselmotorengebied zijn! (zijn vast ex-dienstplichtigen die wel eens zo'n ééncilinder Hatz aggregaat aan hebben moeten slingeren)

Ook Land Rover, tegenwoordig J(aguar)LR, gaat men onderzoeken en nu speel ik een beetje advocaat van de duivel maar stel dat ze wat vinden en misschien ook wel bij Volvo dan hoop ik dat e.e.a. is gebeurd tijdens de periode dat Ford die merken onder haar hoede had. Ford is toch Amerikaans of zouden ze dan toch de Duitse tak van het Ford concern de schuld geven .............
In ieder geval ben ik eigenaar van auto's van alle 3 de merken dus de beide diesels (Defender en XF) maar vast op voorhand de deur uit doen en op zoek gaan naar een bijv. een Jaguar XJR Super V8. (heb al een mooie op het oog) Die heeft een 5 liter benzinemotor en ik heb al gelezen dat we met z'n allen weer benzine-auto's gaan rijden. Of natuurlijk van die kansloze hybrides of volledig onzinnige elektrische auto's. Kansloos en onzinnig? Ja, ga maar eens minimaal een week internet te lijf (wel tegelijkertijd je gevoelens uit- en je verstand inschakelen) en dan kom je tot dezelfde uitspraak of niet natuurlijk .........

Het negatieve economisch effect wil ik er maar liever nog niet bij betrekken maar als je goed gaat kijken wat de gevolgen zouden kunnen zijn als VW omvalt ......... Één ding is zeker, daar heeft beslist niet alleen Duitsland 'last' van maar nog wel hier en daar wat 'landjes' die samen de wereldeconomie aandrijven. En verdiep je ook eens in de situatie bij de Deutsche Bank, er zal een wereld van onbegrip voor je opengaan!
Al die claims die wereldwijd van particulier via ondernemingen t/m overheden worden voorbereid ....... ja, dat zal het milieu beslist redden.

Complotdenken ...... nee daar doe ik niet aan maar ondanks dat vind ik het nog steeds vreemd dat die twee gebouwen in New York zo keurig rechtstandig in elkaar zijn gezakt en daarin ben ik beslist niet de enige. Maar goed hoe het ook zij, ik houd het huidige schandaal nauwlettend in de gaten en hoop dat het goed voor ons afloopt.

Overigens heb ik tot op heden nog maar van een fabrikant een persbericht gezien waarin ze stelling nemen tegen de geuite beschuldigingen:

#Dieselgate BMW Group officieel statement dieselmotoren.

De rest hult zich vooralsnog in stilzwijgen.

Slechts een pleister op de wonde maar wisten jullie al dat niet alleen VW sjoemelt met software:

Samsung-tv's blijken in het echt meer energie te verbruiken dan bij testen
Maar je kunt gerust verder slapen want als de EC met dit onderzoek klaar is dan komen de: wasmachines, vaatwassers, wasdrogers, koelkasten, koffiezetapparaten, scheerapparaten, keukenmachines, centrifuges, hi-fi apparaten, föhns, elektrisch tuingereedschap, afzuigkappen, elektrische fornuizen, elektrische ovens enz. enz. enz aan de beurt.
Het is me toch allemaal wat en de naïeve consument .......... die koopt rustig verder. Ich bin doch nicht blöd!

Ai, vergeet ik toch nog bijna iets. Aan de media hoef je echt niet te twijfelen want zij verkondigen de waarheid en niets dan de waarheid maar wat veel belangrijker is voor de broodnodige geloofwaardigheid is, zij doen dat ook nog eens helemaal onafhankelijk van elkaar: Klik

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Hoe bevalt die Jaguar XF tov. Volvo?
Met een schuin oog kijk ik daar wel eens naar, voor het geval Volvo geen interessant motoren aanbod meer heeft.
En of het met de diesel slecht gaat aflopen? dan staan landen als belgie en frankrijk helemaal stil, de meerderheid rijdt daar diesel.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

gsx750r schreef: Overigens heb ik tot op heden nog maar van een fabrikant een persbericht gezien waarin ze stelling nemen tegen de geuite beschuldigingen:

#Dieselgate BMW Group officieel statement dieselmotoren.

De rest hult zich vooralsnog in stilzwijgen.
Niet allemaal officiele persberichten, maar toch een aantal uitingen van andere fabrikanten of hun importeurs:
Deze kreeg ik samen met een brief of ik de 'uitdaging wilde aangaan' mijn volgende auto een Ford te laten zijn:

Afbeelding

Deze tweet heeft Volvo in de UK 25 september geplaatst:

Afbeelding

Daarnaast lees ik nog steeds érg veel artikelen van 'kenners' die het over verbruik en uitstoot hebben. Dat is CO2!! De uitstoot waar VW mee sjoemelde is NOx. En bij NOx is het blijkbaar heel simpel, de uitstoot van NOx mag niet hoger zijn dan een bepaalde waarde - 88gram voor een Diesel? - en als 'ie hoger is krijgt de auto geen typegoedkeuring.
VW bleek met de overgang van hun pompverstuiverdiesel naar de commonrail (Euro5) technisch moeite te hebben de NOx onder die betreffende waarde te krijgen en met in hun achterhoofd de druk dat ze de grootste ter wereld moesten worden en Audi die 'voorsprong door techniek' als slogan hebben is besloten om te 'sjoemelen'. Ik zeg niet dat het concern de enige is geweest, maar het zou mij verbazen daar de druk om de grootste te worden om geld te verdienen bij VAG wel heel erg hoog lag!
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Heerlijk topic, echt! Mooi om te zien en lezen dat het leeft en diversen de moeite nemen om het web af te struinen en te plaatsen alhier.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27647
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Inderdaad, het topic maakt veel los en iedereen weet wel iets te vinden dat een relatie heeft met dit onderwerp.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Voor de roetfilter doorboorders en verwijderaars:
Spaans onderzoek naar slopen van roetfilters uit diesels
http://nos.nl/l/2061054
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Denk dat het niks te maken heeft met het vw verhaal. NOS zoekt in het weekend soms ook verhalen om de site te vullen. Dit roetfilter verhaal speelt in NL ook al een poosje een rol, zie dit topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68159
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

V50 R schreef: Denk dat het niks te maken heeft met het vw verhaal. NOS zoekt in het weekend soms ook verhalen om de site te vullen. Dit roetfilter verhaal speelt in NL ook al een poosje een rol, zie dit topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=68159

Weet ik, maar het VW verhaal triggerd/versnelt ook vele ander zaken ivm. uitstoot.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Mart van der Steeg schreef:Hoe bevalt die Jaguar XF tov. Volvo? ........ En of het met de diesel slecht gaat aflopen? dan staan landen als belgie en frankrijk helemaal stil, de meerderheid rijdt daar diesel.
Bijzonder goed maar ik vergelijk hem niet met de S80 want (ik noem alleen de voor mij echt relevante verschillen):

- 'technisch' leeftijdsverschil ca. 10 jaar en dat de motorentechniek echt niet stil staat is wel duidelijk.
- 2 liter 5 cilinder (benzine) vs 3 liter 6 cilinder (diesel)
- handgeschakelde 5 versnellingsbak vs automatische 6 versnellingsbak met sportstand en mogelijkheid tot zelf schakelen.
- voorwielaandrijving vs achterwielaandrijving. Overigens maakt achterwielaandrijving autorijden vele malen leuker dan voorwielaandrijving vooral bij uitgeschakelde DSC ! :D

Maar .......... als het op zitcomfort aankomt: dat wint de S80 met ruime voorsprong!

V.w.b. het stilstaan als het met/voor de diesels slecht zou aflopen: hier staat dan ook bijna alles stil.

Nou weer even echt on-topic.

Ik vind dat de menjo (TS) de topic-titel juist uitstekend heeft gekozen. Dit is het sub-forum Off Topic Auto en daar moet je met een prikkelende/uitdagende titel de lezers lokken.

Verder valt het me op dat, ook al verwijst menjo meerdere malen naar de link die hij heeft geplaatst, nog steeds veel mensen het alleen maar hebben over CO2 uitstoot i.p.v. NOx uitstoot.
V.w.b. Volvo zit er in ieder geval één persoon, waarvan ik eerlijk gezegd ook niet anders had verwacht (en hij moet inderdaad beslist iets aan zijn 'begrijpend lezen' gaan doen en zich wat terughoudender opstellen als het over conclusies trekken gaat!) nog in de, laat ik het maar 'ontkenningsfase' noemen........ Hopelijk niet tegen beter weten in!

Onderstaand citaat uit genoemde link is toch, ook v.w.b. Volvo, duidelijk dacht ik:

On average, the nitrogen oxides emission level in the new test cycle was more than double the Euro 6 limit value”, says Dr. Peter Mock, Managing Director of ICCT Europe. The highest emission levels in WLTC were found for a Volvo (14.6 times the limit), a Renault (8.8 times the limit) and a Hyundai (6.9 times the limit) vehicle. A BMW model had the lowest emission level (70 percent below the Euro 6 limit)" (accentuering door mij)

Dat ik bezorgd ben als het over een goede afloop gaat, komt door het feit dat het in dit schandaal niet om de daadwerkelijke uitstoot gaat maar om de frauduleuze wijze waarop, in ieder geval VW de zaken mooier heeft voorgesteld dan ze waren. Dat kon wel eens verstrekkende gevolgen hebben voor de auto-industrie en daardoor ook voor ons: de autoliefhebbers. Ok, ook de Volvo rijders reken daar onder .......

Nog even terzijde: ik lees steeds vaker artikelen over zgn. zelfrijdende auto's. Is dat iets nieuws of zo? Die dingen bestaan al zo lang ik leef n.l. TAXI'S ! :-)

Rob
Laatst gewijzigd door gsx750r op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

zal jouw S80 niet een vijfpitter hebben?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Walter schreef:zal jouw S80 niet een vijfpitter hebben?
Goed lezen Walter want dat staat er toch ook ........ :'( :'( :'( :'(
Zelfs inclusief de 'roffel' ...... ;-)

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2054
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

gsx750r schreef:.......Onderstaand citaat uit genoemde link is toch, ook v.w.b. Volvo, duidelijk dacht ik:

On average, the nitrogen oxides emission level in the new test cycle was more than double the Euro 6 limit value”, says Dr. Peter Mock, Managing Director of ICCT Europe. The highest emission levels in WLTC were found for a Volvo (14.6 times the limit), a Renault (8.8 times the limit) and a Hyundai (6.9 times the limit) vehicle. A BMW model had the lowest emission level (70 percent below the Euro 6 limit)" (accentuering door mij)

Dat ik bezorgd ben als het over een goede afloop gaat, komt door het feit dat het in dit schandaal niet om de daadwerkelijke uitstoot gaat maar om de frauduleuze wijze waarop, in ieder geval VW de zaken mooier heeft voorgesteld dan ze waren. Dat kon wel eens verstrekkende gevolgen hebben voor de auto-industrie en daardoor ook voor ons: de autoliefhebbers. Ok, ook de Volvo rijders reken daar onder .......
Dat citaat is duidelijk, zeker. Maar niet van belang voor of onderdeel van 'Dieselgate', dat inderdaad om NOx draait.

Ook duid de uitslag uit de geciteerde test niet op frauduleuze werkwijze van fabrikanten, ook niet van VW, dat heeft VW immers toegegeven adv. Amerikaanse tests. Er wordt hier 'enkel' aangeven dat auto's (waaronder inderdaad 1 Volvo, waar volgens mij het gemiddelde van alle modellen telt, toch?) die met de huidige NEDC-test voldoen aan de Euro6 norm, middels de nieuwe test methode (bij lange na) niet voldoen aan diezelfde Euro6 norm.

Daar zou Volvo het wellicht warm van kunnen krijgen, omdat het uiteindelijk wel via die ICCT-test aan de Euro6 norm moet voldoen.
BMW lukt dat nu al, al zullen die waarschijnlijk al een AdBlue systeem gebruiken, wat ik bij de andere fabrikanten sterk betwijfel.
En voor de duidelijkheid, dan gaat het ff specifiek om NOx.

Ook durf ik niet te beweren dat er geen andere fabrikanten zijn die de software gebruiken die een testsituatie herkent, punt is wel dat er door toegestane maatregelen (o.a. Volle accu, extra harde banden, naden afplakken) en opties (bv. start-/stopsysteem) bij de huidige NEDC-test enorme winst te behalen is.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20681
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Voor de duidelijkheid: we zijn aan het doorslaan met de dieselgate.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Msuidgeest schreef:Voor de duidelijkheid: we zijn aan het doorslaan met de dieselgate.
Ik vrees toch van niet. Dit artikel, ook al staat in de Azijnbode,

EU: diesels moeten over twee jaar schoon zijn

is wel duidelijk.

Lees bijv. deze twee citaten:

"GroenLinks-europarlementariër Eickhout daarentegen vindt het Commissievoorstel niet ver genoeg gaan. 'De auto-industrie heeft met haar frauduleus handelen alle recht op schappelijkheid verloren. Ze verdient geen enkel uitstel of souplesse.'" (accentuering door mij)

"De PvdA vindt dat de auto-industrie eventuele boetes voor steden als Amsterdam en Rotterdam voor te hoge concentraties stikstofdioxide moet opdraaien. 'De vervuiler moet betalen en dat is overduidelijk de auto-industrie, deze liet namelijk met gemanipuleerde software de stikstofuitstoot tot veertig keer lager lijken', aldus Paul Tang.

verwoorden precies waar ik nu bang voor ben. Er wordt nu al gesproken over De auto-industrie, in zijn algemeenheid dus. De auto-industrie heeft frauduleus gehandeld wordt gewoon beweerd zonder dat er al iets bekend is over de onderzoeken die men heeft aangekondigd bij andere merken.
Het gaat echt niet meer over VW, nee nu gaan de auto-haters, NGO's en andere milieu-gerelicapten alle registers opentrekken om hun zin door te drijven. Als er nog mensen zijn die veronderstellen dat deze mensen open kaart spelen en er geen verborgen agenda's op na houden .......... welkom in Utopia!
Nu is het de NOx en daarna komt ongetwijfeld de CO2 weer aan de beurt of wie weet misschien wel tegelijkertijd.

Nou ja, lees het artikel maar eens rustig door, desnoods meerdere malen en laat alles hetgeen er staat goed op je inwerken. Denk bijv. eens hoe je diesel die nog jaren mee zou kunnen gaan nog kwijtraakt (inruil of verkoop) En dat is dan nog maar één facet.

Eerder had ik het over 'paniekerige maatregelen' nou dit is nu zo'n voorbeeld:

Vandaag heft de commissie haar plannen gepresenteerd en "De Commissie wil eind deze maand een besluit over de uitstootnormen.

Dat zijn nog 25 dagen waarin een gedegen, met argumenten onderbouwd (niet middels natte kreten) , nee, een goed maar vooral uitvoerbaar plan tot stand moet komen. Als ik nu alleen in het artikel al een aantal opmerkingen/commentaren/reacties lees dan zou het me niets verbazen alles die lieden alles op alles zetten om hun ultieme natte dromen te verwezenlijken!
Maar vul gerust verder zelf in en kleur de plaatjes.

Voor mijn part noem je het doom-denken maar ik houd het voor mezelf toch meer op een realistisch kijk ..............

O ja, en vooral blijven geloven dat de auto de grootste vervuiler is want dat is gewoon zo tenminste ......... mij schieten zo geen andere bronnen te binnen die het milieu zouden kunnen vervuilen ............ En wat natuurlijk ook boven alle twijfel verheven is: de mens gaat het klimaat regelen ........... Yes we can ! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Tot slot nog iets waar je ook best eens over na zou kunnen denken als die gerelicapten van de milieubeweging weer staan te brallen:

Patrick Moore, de oprichter van Greenpeace: Why I Left Greenpeace

Citaat:

What began as a mission to improve the environment for the sake of humanity became a political movement in which humanity became the villain and hard science a non-issue.

Afbeelding
(klik op het plaatje)

Rob
Laatst gewijzigd door gsx750r op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”