Offtopic:
ZZ is voor LZV's, Lang Zwaar Voertuig.
Voertuigen van langer dan 18m75 als ik het goed heb, oftewel die vrachtwagen met 2 aanhangers en dubbelgelede bussen. Kranen vallen er misschien ook onder idd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
ik ben vanmiddag naar het bureau in Amersfoort geweest, en daar mijn verhaal gedaan.
2 dingen die naar voren kwamen:
1. de desbetreffende beambte in Amersfoort waarmee ik gesproken heb, kon helemaal niets terugvinden op de computer, zowel op datum(s), kenteken(s), beambte in leusden, kantoor leusden en onze namen gezocht.
maw: er is niets officieel vastgelegd. In leusden doen ze helemaal niets, en/of hebben ze nog niets gedaan.
terwijl ik een week geleden daar geweest ben, en aangifte heb gedaan.......er staat niets in het systeem.
2. deze beambte vertelde mij dat er inderdaad in eerste instantie een bemiddelingspoging gedaan wordt, tegelijkertijd met de aangifte, welke, mocht de bemiddelingspoging tot niets lijden (een nietus/welles zaak) dit wel naar het OM gestuurd wordt. Dan wordt daar bekeken naar de vervolgstappen.
eea speelt nu al een kleine 2 weken.
het lijkt erop dat je in nederland ermee weg komt bij "doorrijden na een aanrijding, zonder je gegevens achter te laten."
in het ergste geval wordt je gebeld door de politie of je alsjeblieft je gegevens wilt doorgeven.......zonder verdere sancties.
dus een gevalletje: het is de gok meer dan waard.
ik weet wel wat ik doe mocht ik per ongeluk iemand met schade rijden.......planken. nee heb je, heeeeel mischien moet je toch je verzekering inlichten, maar heeeeel mischien.
een hele grote kans dat je ermee wegkomt......politie heeft geen tijd.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Tja, politieprioriteiten liggen wel eens anders dan de burger graag zou willen. Foto's maken langs de snelweg is makkelijk verdienen maar als je vraagt om in je wijk eens te controleren komen ze pas na 9 uur als iedereen al aan het werk is. Of er komt zo'n stom "u rijdt te hard"-bord aan een lichtmast om mensen te attenderen op hun snelheid ...
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Want de politie werkt niet voor de burgers maar voor de politiek. En de politiek is er niet voor de burgers maar voor zichzelf. Oh wacht..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
dat wou ik net zeggen, je lees het zo vaak op internet of de krant
Min. huppeldepup vind dat de politie....., en na een tijdje kamerleden pi en po vinden dat de politie meer moet ....
schijtziek wordt je er van
waar is de tijd gebleven dat de dienders nog gewoon vigilat ut uiescat voerden en gewoon hun werk deden , door aanwezig te zijn
de politie is kapot gemaakt door
1 linkse kamerleden opsporingswerk bemoeilijkt
2 slappe regels , bijna elke dief staat zo weer op straat
3 bezuinigingen
tja misschien ben ik te politiek bezig maarre, trek een blik agenten open , betaal ze een fatsoenlijk salaris en emolumenten
en laat ze gewoon zelf hun werk doen ipv als die politici
Offtopic:
ZZ is voor LZV's, Lang Zwaar Voertuig.
Voertuigen van langer dan 18m75 als ik het goed heb, oftewel die vrachtwagen met 2 aanhangers en dubbelgelede bussen. Kranen vallen er misschien ook onder idd.
Ik heb nog nooit een LZV met ZZ kenteken gezien. Evenmin een dubbel gelede bus. Dus daar heb je ongelijk. Juist mobiele kranen en speciale opleggers vallen er wel onder. Daarnaast hebben sommige echte oldtimers uit de jaren voor de tweede wereld oorlog ook een ZZ kenteken. Oude A-Fordjes etc.
On topic: Wim, ik denk dat je echt aan alle touwtjes moet gaan trekken. De politie moet hier namelijk wel degelijk aandacht en tijd aan spenderen.
Zelfs op een groot voertuig zullen krassen van de Ka te zien zijn.
Nou, wij geven het op........dat gezeur, we worden er spuugziek van. Ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd.
We nemen ons verlies, en gooien toch de Ka eruit.
De schade is geschat bij Ford op € 1250 , maar laten het niet repareren.
Waarschijnlijk komt hij aankomende week op MP, en kijken wel wat we ervoor vangen.
Maar we blijven er een vieze smaak aan over houden.
Nogmaals, ik weet wel wat ik doe mocht ik iemand aanrijden......direct kijken hoe hard mijn auto kan.
Met deze houding werkt de politie dat zelf in de hand.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
De reactie (of eigenlijk het uitblijven daarvan) van de politie is ronduit stuitend. Dat dit frustrerend is begrijp ik, maar het zou nog steeds zeer wel kunnen dat de chauffeur niets gemerkt heeft en in geval hij gevraagd blij is dat de tegenpartij is gevonden.
Wat ik schokkend vindt is dat je zelfs inmiddels meermaals hebt verklaard ingeval van een aanrijding of schade zelf een poging te zullen doen hem te smeren. Volgens mij geef je nog rijles ook...
Wanneer je de redenatie doortrekt dan zou je begrip moeten hebben voor de vrachtwaterchauffeur mocht ie wel meegekregen hebben wat er is gebeurd wanneer ook hij/zij wel eens een deuk zonder dader in de auto heeft gevonden.
Ger, bel even met Wim en spreek ergens af om de zaken af te handelen.
Voor Wim: heb ik wat gemist maar ik hoop dat je je eigen verzekeraar hebt ingelicht, een schadeformulier hebt opgestuurd en schade geclaimd? De verzekeraar heeft nogal eens toegang tot bepaalde gegevens waardoor jij toch schadeloos gesteld moet kunnen worden.
Sterkte.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Zo lastig is het niet hoor om een klacht in te dienen bij de politie. Mocht je een rechtsbijstandsverzekering hebben zou je die het kunnen laten oppakken.
Kunnen ze bij de politie niet aangeven van welke firma de vrachtwagen/oplegger is?
Moeten ze het uiteraard wel willen en mogen geven, maar dan zou je er zelf achteraan kunnen bellen en kijken of je er met het bedrijf zelf uit kan komen.
Even een update, met toch wel een positieve wending.
Omdat ik als ZZP-er, met een bedrijfswagen rijd (lesauto) ben ik hiermee vrij goed verzekerd, oa inzittende, maar ook rechtsbijstand.
Als ZZP kan je voor hoge aansprakelijkheids kosten komen te staan. Maar geldt alleen voor de lesauto.
Mijn prive auto's staan er niet op, dus ook geen rechtsbijstand.
Toch even gebeld met ze, nee heb je\, en ja kan je misschien krijgen.
Uit coulance (omdat ik al jaren max no claim heb, de laatste 5 jaar ze niet nodig had qua rechtsbijstand, etc) wilde hij er wel voor deze keer een telefoontje aan wagen, ondanks dat het mijn prive auto was.
Zijn bewoordingen: "kat in het bakkie, toch?"
Wat dacht je......een kwartiertje ( !!!! ) later belde hij mij weer op:
- hij had gebeld met de eigenaar van de oplegger, kenteken bekend. Die verklaarde dat hij de oplegger uitgeleend had, en gaf het tel nummer van dat bedrijf.
- hij belde die zaak, eigenaar. Deze gaf toe dat hij die dag/tijdstip daar ook reed, en van de week al iets beschadigingen en blauwe streep zag rechts voor (onze ford ka is blauw). Hij wist niet waardoor.
- hij erkende wel direct schuld, en gaf toestemming om naam/telefoonnummer/e-mail adres aan mij te geven.
Ik heb net gebeld met die firma, hij erkende direct schuld, en vroeg aan mij om een mailtje te sturen naar hem, met een klein verslagje van de gebeurtenis, met mijn verzekeringgegevens.
Dan stuurt hij mij een mail terug, met zijn verzekering gegevens, dan zoeken die het maar uit.
Dus toch nog goed gekomen, denk ik.
Maar nu komt het:
Op mijn vraag of hij bericht had gehad van de politie? "nee, daar heb ik niets van gehoord".
Klopt, dacht ik....want ze hadden geen tijd, toch ??
Dus wat mensen bij een rechtsbijstand daar in 15 minuten kunnen bereiken, heeft de politie geen tijd voor om een misdrijf op te lossen? Dienstbaar?
Of ben ik nu te kortzichtig? Misschien wel , in ieder geval een te naïeve burger met een behoorlijke deuk in het politievertrouwen..
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19