Dit is dus de reden dat ik niets met Pon te maken wil hebben.

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

http://www.autoblog.nl/nieuws/dealers-l ... post-91309
Ondanks dat de Audidealer in Groningen erg vriendelijke mensen in dienst heeft hebben die ook gewoon te maken met een importeur.
Wat een club.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

De Ford Sierra 2.0 die ik lang geleden heb bereden had hetzelfde gedonder met de remmen voor, altijd en eeuwig trillen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8295
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Zoek voor de grap het verhaal van Pon en een Pheaton eens op, ding had 60.000 euro regenwater schade en Pon zegt gewoon 'dat valt niet onder garantie' ofzo, echt alles om er onderuit te komen.
Als ik al een VW zou kopen, zou ik het via Duitsland importeren buiten die NL kutclub om en ik zou het van de daken schreeuwen. Laat die arrogante Pon maar kapot gaan, het is ze inmiddels wel gegund.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Tja, als je een betje thuis bent in de VAG-wereld, kijk je hier niet meer van op. Zie de ellende met de olie zuipende T(F)SI's, de DSG's, de distributiekettingen en trekhaken. En google maar eens op Bentley en Melchior.
En het trieste is dat je als consument geen ene malle moer met importeur te maken hebt. Maar de dealers verschuilen zich er wel achter.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

Dat doen alle dealers. Ook bij Volvo.
Ik had de directeur bij m'n wagen gewoon op een beleefde manier uitgelegd dat ik niets met de importeur te maken heb. Zaken met de importeur en financieel verlies moest hij maar buiten mij om regelen. Zijn risico, niet de mijne.
Koopt PON auto's in zonder garantie van de fabriek dan is dat risico voor de dealer.
Soms heb je van die principekwesties waar je desnoods een advocaat voor inhuurt. In mijn geval gelukkig niet nodig.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

jalex_h schreef: Tja, als je een betje thuis bent in de VAG-wereld, kijk je hier niet meer van op. Zie de ellende met de olie zuipende T(F)SI's, de DSG's, de distributiekettingen en trekhaken. En google maar eens op Bentley en Melchior.
En het trieste is dat je als consument geen ene malle moer met importeur te maken hebt. Maar de dealers verschuilen zich er wel achter.
Die had toch een Mulsanne waar die zwaar teleurgesteld in was?
Pon haalde de schouders op en ging verder met zijn champagne?
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ach dat heeft niks met Pon te maken. Is overal hetzelfde verhaal. Is bij Volvo niet anders, bij Mercedes niet anders, bij PSA zeker niet anders....... En hou er rekening mee dat iedere geval een op zich zelf staand iets is. Om alles over één kam te scheren is note done. Dat wij als consument eea graag anders zien is een andere discussie.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Hans oet Twent schreef: Ach dat heeft niks met Pon te maken. Is overal hetzelfde verhaal. Is bij Volvo niet anders, bij Mercedes niet anders, bij PSA zeker niet anders....... En hou er rekening mee dat iedere geval een op zich zelf staand iets is. Om alles over één kam te scheren is note done. Dat wij als consument eea graag anders zien is een andere discussie.
Volvo stelt zich heel anders op dan VW/PON kijk bijvoorbeeld naar de coulance reparaties en soms zelfs naar ik begrijp preventieve vervangen van dure onderdelen op de PIH's (ISG's). Daarbij vind ik dat de gemiddelde consument tegenwoordig wel heel snel loopt te schreeuwen bij een auto van zoveel k€ verwacht ik dit of dat (zeker grappig als het een lease wagen is waar de persoon met de grote sm^%&*l niet eens eigenaar is van de auto), natuurlijk onzin de auto's van tegenwoordig zitten stampvol met nieuwe systemen en gadgets het is naief om te veronderstellen dat dit allemaal meteen zonder kinderziektes kan worden geïntroduceerd. Waar ik vooral op oordeel is hoe dealer/importeur omgaan met klachten en storingen en zolang die hun best doen en ik een vervangende auto krijg als er iets is vind ik het geen enkele probleem.
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Helaas is het ook bij mij een herkenbaar verhaal, ik heb 3 verschillende VAG-auto's gehad (verplicht in de lease) bij evenzoveel verschillende dealers en de problemen die ik had waren uniek, de dealer verschuilt zich direct achter PON - en dat is al een verschil met andere merken! - en er werd in geen van de drie gevallen een oplossing gezocht (en dus ook niet gevonden)
Uiteindelijk heb ik de laatste, een Audi in Leusden achtergelaten en gevraagd of iemand mij naar het station kon brengen. Dit heeft wel een staartje gehad, maar de aanbieding (wat VAG- auto 4 zou worden) heb ik beleefd afgeslagen.
Jammer dat een fabrikant, en in het verlengde daarvan een importeur het zover kan laten komen. En waarom, om de grootste te worden?
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik ken mijn dealer als 1 die weet waar de centjes vandaan komt, tevreden klanten.
Moet ook zeggen dat ik wel andere ervaringen heb meegemaakt in de vorm van Furness.
Ik denk dat de opstelling van de klant ook het verschil maakt en wanneer dat in alle redelijkheid gaat is de dealer eerder bereid om net de extra stap te doen.
Bovenstaand is dus een structureel probleem in het remsysteem van de RS3, hij grijpt in om een sper na te bootsen maar doet dit ook om de zoveel tijd om de blokken en schijven schoon te houden zodat ze direct het maximale vermogen leveren wanneer dat nodig is.
Ik denk niet dat je ing. hoeft te zijn om te snappen dat het extra slijtage met zich meebrengt.
En de ceramische remschijven staan wel als optie in de lijst maar zijn niet te bestellen op een RS3.
Mooi is ook het plaatje van de remschijven die 200km oud, aan de ene zijde zie je nog de ribbels vanuit de fabriek, de andere zijde is al helemaal gesleten.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

Extra slijtage ok, maar als ik iedere 1.300 kilometer de boel kan vervangen om van het getril af te zijn ben ik toch benieuwd hoe sterk de dealer staat om m'n auto niet terug te hoeven nemen. Ik zou er in ieder geval snel klaar mee zijn.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

caterham schreef: Extra slijtage ok, maar als ik iedere 1.300 kilometer de boel kan vervangen om van het getril af te zijn ben ik toch benieuwd hoe sterk de dealer staat om m'n auto niet terug te hoeven nemen. Ik zou er in ieder geval snel klaar mee zijn.
Het is gewoon wanprestatie en zou hier zo een paar duizend tegenaan willen gooien om gelijk te krijgen, daarna betalen ze die paar duizend gewoon terug en de auto erbij.
De tijd van vriendelijk vragen zou vrij vlot over zijn..
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
ChrisMe
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 28.02.2015 - 12:23
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

90 procent van de VAG dealerschappen is van PON. PON doet er alles aan om de zelfstandig VAG dealers om zeep te helpen. Geen wonder dat de VAG dealer naar de importeur wijst, dat is immers zijn baas.
hij: XC60 D5 AWD Polestar, MY 2011, 250.000KM
zij: Mitsubishi Colt 1.5, 2005, 210.000KM
in het verleden onder andere:
144, C70, 850, V70XC
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

ChrisMe schreef: 90 procent van de VAG dealerschappen is van PON. PON doet er alles aan om de zelfstandig VAG dealers om zeep te helpen. Geen wonder dat de VAG dealer naar de importeur wijst, dat is immers zijn baas.
Dat riekt dus naar een monopolie positie, gaat lang goed, maar op termijn???
In mijn VAG-jaren (5 stuks) een paar keer met PON te maken gehad, niet positief en afwijzen van claims.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
E.Werker
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38

Je zou als dealer/Pon je de ogen uit je kop moeten schamen.. Een auto van 80k die elke 1300 km bij de dealer staat voor nieuwe remblokken/schrijven a 550 per setje blokken? Bij de 2e keer zou de dealer de auto mogen houden, geld terugstorten en me een lift naar de Volvo dealer mogen geven.

Na al dat gezeik met die diesels, TFSI, Pheaton, DSG's en kettingen mag je toch verwachten dat er wat aan klantrelatie wordt gedaan? De belastingdienst is nog vriendelijker terwijl ze de kluis leegroven.. Gemakkelijker kunnen we het niet maken, wel duurder.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12271
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

E.Werker schreef: Je zou als dealer/Pon je de ogen uit je kop moeten schamen.. Een auto van 80k die elke 1300 km bij de dealer staat voor nieuwe remblokken/schrijven a 550 per setje blokken? Bij de 2e keer zou de dealer de auto mogen houden, geld terugstorten en me een lift naar de Volvo dealer mogen geven.

Na al dat gezeik met die diesels, TFSI, Pheaton, DSG's en kettingen mag je toch verwachten dat er wat aan klantrelatie wordt gedaan? De belastingdienst is nog vriendelijker terwijl ze de kluis leegroven.. Gemakkelijker kunnen we het niet maken, wel duurder.
op dit moment wordt zonder onderscheid iedere klant geschoffeerd, noem het maar niets
D5R-Design
5th Gear member
Berichten: 1520
Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

Dat ik Volvo rij is dat ook niets maar dan ook niets meer te maken wil hebben met alles wat die arrogante club uit Leusden naar NL importeer...
Jaren lang was voor mijn VAG de enigste auto op aarde.
Dat veranderde heel snel naar de eerste nieuwe auto die ik kocht een Touramp.. de eerste nieuwe auto en gelijk een maandag morgen model...
Had goed kunnen aflopen maar door die P..mels uit Leusden is het volledig geëscaleerd in 1 jaar tijd 22 dagen garage verblijf daar buiten ook nog 2 weken bij Pon voor diverse problemen die de dealer niet kreeg opgelost.. en ook die hun niet opgelost werden.. nog erger problemen er bij gemaakt..
Na dit rampen jaar geswitcht naar Skoda Octavia de eerste verliep redelijk de RS die ik daar na kocht begon de ellende weer van vooraf aan en weer debit aan Pon.
Lag allemaal aan mijn volgens die badmutsen.. dus definitief afscheid genomen van die gasten.

Ik heb bij Volvo ook wat mee gemaakt maar in tegenstelling tot Pon gelijk in de verdediging te schieten gewoon samen met mijn een oplossing gezocht. zo kan het ook..

Er komt hier niks meer op de dam van VAG zo lang die pipos in Leusden er tussen zitten..

via in site info weet ik dat VAG ook graag van Pon af wil maar dit bijna onmogelijk..
Was één V90
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20627
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Hier hebben wij 5 VAG-auto's in bezit gehad en werden door de dealer in Dronten toch altijd normaal geholpen. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat we elkaar al heel lang kennen. Moet er wel bijzeggen dat dit van 1986 t/m 1998 was ... Daarna is Volvo in ons leven gereden. En nu BM troubleyou dus.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

NielsPHEV schreef:Waar ik vooral op oordeel is hoe dealer/importeur omgaan met klachten en storingen en zolang die hun best doen en ik een vervangende auto krijg als er iets is vind ik het geen enkele probleem.
Ehm ja, enig idee hoe vaak ik een (van binnen overigens smerige) vervangwagen heb meegekregen binnen 4,5 maand? Dan kan de dealer nog z'n best doen, maar denk dat jij er dan op een gegeven moment ook wel klaar mee zou zijn. ;)
Een dealer kan nog z'n best doen op de RS3, maar als dezelfde problemen keer op keer terugkeren is het het goed recht van de consument z'n geld terug te vragen. Desnoods met hulp van een advocaat.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Hans oet Twent schreef: Ach dat heeft niks met Pon te maken. Is overal hetzelfde verhaal. Is bij Volvo niet anders, bij Mercedes niet anders, bij PSA zeker niet anders....... En hou er rekening mee dat iedere geval een op zich zelf staand iets is. Om alles over één kam te scheren is note done. Dat wij als consument eea graag anders zien is een andere discussie.
Als het gaat om het verschuilen achter de importeur of klagende individuen gaat misschien nog wel. Maar hoe die importeur er vervolgens mee om gaat, daar is Pon toch wel een hele rare hoor.
Neem het trekhakengebeuren. Onder de eerste Superb combi's werden trekhaken (door Pon geleverd) gemonteerd die zo dicht op de bumper zaten dat een stabilisatorkoppeling er niet op paste. De reactie van Pon was enkele maanden lang dat dat niet hun probleem was, dan moest je er maar een normale koppeling op zetten. Met zulke uitzonderingen konden ze geen rekening houden. Dat onderhand 95% van alle caravans met zo'n koppeling rond rijdt, was deze importeur kennelijk ontgaan. Zelfs nadat de maat tussen kogel en bumper kleiner bleek te zijn dan Skoda zelf voor schrijft, bleven ze daar in Leusden nog even sputteren.
Uiteindelijk is het goed gekomen, maar denk je wat? Daarna kwam de Octavia 3 combi. En wat werd er als trekhaak onder geschroefd? Juist ja, begon het riedeltje weer opnieuw. Nu trokken ze het gelukkig na enkele weken al recht.
En dat is dan nog maar een relatief simpel en goedkoop dingetje van beperkte omvang.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”