Lynk & Co

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Nog onder een laken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Gisteravond was de persintroductie van Lynk & Co.
Oud Volvo ontwerper Peter Horbury presenteerde de 01 in Göteborg.

Het is niet alleen een nieuw automerk maar een compleet nieuw concept.
Geen dealernet maar online verkoop als basis.

Wat ik gezien heb bevalt me wel, zowel qua marketing als qua design.

Ik ga er in dit forum geen apart board voor maken.
Wil je meer zien er over meepraten, dan ga je naar de Lynk & Co Facebookgroep.
https://www.facebook.com/groups/LynkCoForum/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Hier nog wat meer foto's voor geïnteresseerde.

http://www.autoblog.nl/nieuws/deze-halv ... xc40-92167
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Om nou te zeggen dat dit een geheel nieuw concept op mobiliteitsgebied is....nee.

Het front roept associaties op met de Nissan Juke en Porsche Macan, de achterlichten zijn nogal Citroën/DS, en het interieur is ook niet erg onconventioneel. Maar als geheel vind ik het eigenlijk best een geslaagd model! Als deze auto de kwaliteit en veiligheid van een Volvo gaat weten te benaderen (we wachten de Euro NCAP tests met belangstelling af), zou dit ook in Europa best eens kunnen aanslaan.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Qua afmetingen weten we nu wel enigszins hoe de XC40 er uit gaat zijn aangezien ze beide op het CMA platform staan.

We hadden natuurlijk al de concept 40.1 foto's

Maar hoop natuurlijk dat de XC40 er stuk beter uit gaat zien..
Laatst gewijzigd door MichelR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ziet er een pak beter uit dan de Nissan Joke :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
Henriëtte
7th Gear member
Berichten: 5831
Lid geworden op: 14.02.2009 - 19:57

Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

Die site lijkt gekaapt... :D . klik op de grote foto's en probeer die dan te sluiten met het kruisje rechts bovenaan... kom ik bij Ford >_<
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

ufovolvo schreef: Die site lijkt gekaapt... :D . klik op de grote foto's en probeer die dan te sluiten met het kruisje rechts bovenaan... kom ik bij Ford >_<
Ik zie 'm gewoon.

Maar zie daar niets meer aan info dan op de Facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/LynkCoForum/
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

Let op, ik ga naar de site die Henriëtte geeft. Met de muis over de grote foto, dan krijg ik de tekst: "Bekijk 22 foto's"" . Dan klikken en je krijgt de foto's in het groot. Maar als ik dat wil sluiten (kruisje rechtsbovenaan de foto) en hij springt naar de Ford site. (Van de reclame, die daar recht onder staat). Site is niet gekaapt, maar wel slim richting een - naar ik verwacht - hoofdsponsor geprogrammeerd. Als je midden onder de foto op de oorspronkelijke tekst klikt, gebeurt er niks en sluit de foto gewoon...
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Aha, dat bedoel je. Ja is vreemd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

Overigens een gelikte site op http://www.lynkco.com...

Alleen (nog) niets over prijzen. Wel allemaal nieuwe ideeën, zoals car sharing via de app :'( . Je auto parkeren en aangeven, wanneer je weer terug bent... Kom je terug, auto weg (lener staat in de file 100 km verderop :sick: ) Niets voor mij!
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Bobke
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 20.12.2013 - 09:35

NIEUW MERK, NIEUWE INSTEEK
Jan Lemkes
JAN LEMKESAUTONIEUWS
12 DECEMBER 2016 14:27

Afbeelding
In oktober toonde Volvo’s Chinese moederbedrijf Geely de eerste auto van het nieuwe merk Lynk & Co. De ‘01’ gedoopte SUV werd toen op summiere wijze uit de doeken gedaan, maar inmiddels is er wat meer informatie over het merk dat het bouwen en verkopen van auto’s op verfrissende wijze wil vormgeven.
De Lynk & Co 01 is een SUV op basis van de volgende generatie van Volvo's XC40. Daarmee is meteen duidelijk waar de auto zich qua formaat laat indelen, al wordt de '01' wel iets groter dan z'n premium-broer XC40. Dat is namelijk precies hoe Geely z'n nieuwe tak positoneert: tussen de 'goedkope' Chinese volumemerken van het concern enerzijds en het dure, 'premium' Europese Volvo anderzijds. Onder de kap ligt vooralsnog geen volledig elektrische aandrijflijn, maar een 1,5-liter driecilinder of een 2,0-liter viercilinder. Volgens onze collega's van AutoBild levert de driecilinder 180 pk. Geruchten over (plug-in) hybrides en elektrische varianten gaan al rond, maar zijn nog niet bevestigd. Qua verkoopaantallen heeft het merk een duidelijke doelstelling: binnen vijf jaar moeten er jaarlijks 500.000 auto's van het merk van de band rollen.

Open Application Interface
Om dat voor elkaar te krijgen, vaart Lynk & Co een duidelijk andere koers dan traditionele autofabrikanten. Het feit dat er onder de kap vooralsnog 'traditionele' verbrandingsmotoren te vinden zijn, wil niet zeggen het merk niet innovatief is. Die innovativiteit komt ten eerste tot uiting in de hoeveelheid elektronische snufjes die Lynk & Co vanaf het begin in z'n auto's integreert. Net als bij een smartphone is het bij het Chinees/Zweedse merk mogelijk om het product te personaliseren via het downloaden van apps. Die apps worden niet alleen door Lynk & Co zelf aangeboden, maar kunnen dankzij een Open Application Programming Interface ook door derden worden ontwikkeld en verkocht. Dat gebeurt met behulp van een speciale app-store die via het scherm in de auto te bereiken is.

Geen sleutel
Ook de smartphone zelf speelt een belangrijke rol voor de '01'. Belangrijkste noviteit in dat kader is het feit dat deze auto naar verluidt geen sleutel meekrijgt, maar een smartphone-app de functies daarvan overneemt. Volvo zelf heeft op dit gebied overigens eveneens redelijk concrete plannen. Behalve het verlies van een los 'kastje' levert de digitale sleutel praktische voordelen op voor wie z'n auto wil delen met anderen. Naast het benutten van reeds bekende manieren van autodelen wil Lynk & Co het mogelijk maken samen, bijvoorbeeld met een groep vrienden, een auto aan te schaffen. Iedereen kan dan middels een app inplannen wanneer hij of zij de auto nodig heeft, terwijl voor instappen en starten geen sleuteloverdracht nodig is. Ondertussen worden de gebruikskosten nauwgezet bijgehouden en naar rato over de deelnemers verdeeld.

Verkooppunten
Voor de aanschaf van een 01 hoef je straks de deur niet uit. Verkoopsite Alibaba is namelijk uitverkoren om de auto online aan te bieden. Dat is in China al meer ingeburgerd dan in West-Europa, maar toch zijn er ook daar weinig automerken die zo duidelijk op verkoop via internet aansturen. De 'aanschaf vanuit de luie stoel' neemt echter niet de plaats van fysieke verkooppunten volledig over. ";We zijn ervan overtuigd dat de autoverkoop via internet in Europa gaat groeien, maar we willen ook realistisch zijn. Een auto is de op één na grootste aankoop die een mens in z'n leven doet, en is dus niet vergelijkbaar met het kopen van bijvoorbeeld schoenen", vertelt Lynk & Co-CEO Alain Visser in gesprek met Automotive News Europe. Voor de inrichting van z'n 'dealernetwerk' heeft het merk goed gekeken naar Tesla. De verkooppunten zullen namelijk niet in handen van individuele franchisenemers komen, maar blijven eigendom van Lynk & Co zelf. Visser heeft daar een duidelijke visie op: ";het huidige verkoopmodel in de autobranche werkt niet meer. Autobouwers ontwikkelen en bouwen auto's, maar geven de verkoop ervan uit handen aan dealerbedrijven. Wij willen dat niet, en houden graag grip op het gehele proces." Zelf naar zo'n verkooppunt gaan is bij Lynk & Co overigens niet meer nodig als de aanschaf eenmaal gedaan is, want bij onderhoud en reparaties wordt de auto opgehaald en weer netjes teruggezet. Inderdaad: nog een handige toepassing van de 'sleutel-app'.

Collections
Zelfs als het gaat om uitrustingsniveaus, bekijkt Lynk & Co de wereld op z'n eigen manier. Als de auto's straks te koop zijn, zal er geen sprake zijn van een basisversie met een aantal duurdere 'tredes', maar van meer smaakgevoelige uitvoeringen die 'Collections' worden genoemd. Verschillen tussen die Collections zouden niet zozeer zitten in de hoeveelheid opties, maar meer in het soort uitrusting. Ook de prijzen liggen niet ver uit elkaar: ";Als we stellen dat andere autofabrikanten een prijsbereik van 100 tot 500 aanbieden, opereren wij tussen de 100 en de 150", illustreert Visser dit punt op Autonews.com.

Afgaande op de plannen van het merk is de Lynk & Co 01 dus een stuk innovatiever dan je op basis van z'n relatief behoudende uiterlijk en dito aandrijflijnen zou verwachten. Lynk & Co wordt in het derde kwartaal van 2017 in China gelanceerd, voor 2018 staan Europa en de Verenigde Staten op de planning. De kans is groot dat het merk tegen die tijd een tweede model in de line-up heeft, maar wat dat precies wordt, is vooralsnog niet duidelijk.

http://www.autoweek.nl/nieuws/in-detail-lynk-co/
Laatst gewijzigd door Bobke op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Thieuke
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 15.11.2013 - 08:35

Poeh, 180 pk uit een 3 cilinder. Ik hoopte dat men het downsizen wel een beetje verleerd had, maar kennelijk niet dus.
Ik hou het toch maar bij Volvo, als jullie het niet erg vinden :)
Volvo V70 D4 Polestar getuned (St. 1) (2015)
Saab 900 T16 Aero (1987)
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Die drie cilinder is volges mij gewoon een VEA blok hoor. Die gaan we denk ik ook in de toekomstige 40 en 60 lijnen zien.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Die 3 cylinders komen zeker in de 40 en 60 lijn.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Kopen vanuit je luie stoel? Voor eten via de AH wil ik dat nog wel overwegen maar een auto wil ik toch graag aanraken en ruiken. Juist omdat dit een niet alledaagse uitgave is en dat eten wel.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Thieuke schreef: Poeh, 180 pk uit een 3 cilinder. Ik hoopte dat men het downsizen wel een beetje verleerd had, maar kennelijk niet dus.
Ik hou het toch maar bij Volvo, als jullie het niet erg vinden :)
Waarom maken mensen zich wel zorgen over 180pk uit een 3 cilinder, maar hoor je ze niet over >250 pk uit een 4 cilinder? (Huidige T5/T6)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Marcnij schreef: maar hoor je ze niet over >250 pk uit een 4 cilinder? (Huidige T5/T6)
367 pk bij de Polestar zelfs
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Drie-cilinder klinkt niet in een grote auto? Ik noem maar wat ...

Ik ken helaas mensen die iets kopen zodat ze de buren een oog kunnen uitsteken.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”