Wat te doen na 5 jaar Plug-In Hybride

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

V60_PHEV schreef: Oeps moet 2013 zijn
Ik overweeg een PIH en heb er al twee gevonden voor 15K (maar dan wel 2 x zoveel km’s). Belachelijke afschrijving natuurlijk, maar dat was te verwachten. Wat dat betreft kun je er het beste mee doorrijden. PM even als je toch besluit hem weg te doen, kan hij op mijn lijstje.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
V60_PHEV
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05

vaudi schreef:Opvallend is wel dat er hier best veel zijn die niet eens de 5 jaar volmaken. Deze mensen volgen hun hart en kiezen weer iets wat ze leuk vinden maar ook omdat
ze het het financieel best kunnen dragen. Je leeft maar 1x en in dat opzicht is alles weer goed te begrijpen
Oh, niet ik hoor.
De V60 is sinds er een XC90 naast staat tweede auto, mijn vrouw maakt het niets uit en dus volg ik vooral de portemonnee.
Ik denk alleen dat inruilen na augustus nog lastiger wordt dan nu en ik wil liever geen 22% aan mijn broek, dus daarom nu al proberen.

Die 0% is heel mooi, maar als ik dat inruil op 4% voor een EV scheelt het nog niet zoveel.
Denk dat de afschrijving de komende maanden meer zal zijn dan die 4% bijtelling op een nieuwe EV.

P.S. Autozoeker, de prijzen die jij laat zien zijn wel ex BTW
Laatst gewijzigd door V60_PHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1356
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Mijn D6 oktober 2018 inleveren. Kan deze dan voor 19K van de leasemij overnemen. Dat is voor mij alleen privé interresant. Daarom een reservering gedaan op een Tesla Model 3. Opgave levering is eind 2018, maar gezien de huidige productiecapaciteit kan daar weleens een jaar bij komen.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

XC30 schreef: Audi e-tron zal 2018 misschien net halen is de verwachting, maar qua prijs weer een 10k duurder, en dan moet het optie-festival nog beginnen...... En Porsche heb ik niet overwogen, zal wel 2019 worden denk ik. Daarbij liggen de prijzen van de Porsche helemaal buiten budget (150k).
https://elektrischeauto.com/porsche/por ... js-bekend/
Ze willen concurreren met de model S (jaguar ook volgens mij), 150k lijk me niet echt logisch. Volgens de link starten de prijzen bij 75k-80k vergelijkbaar met model S.
Full options kom je misschien wel rond 150k, maar dat is een model S ook. De jaguar zal met full options toch niet veel goedkoper zijn? Ik lees dat die 10%-15% meer gaat kosten dan de f pace, die start ook ergens rond 75k toch?
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Het heeft even geduurd, maar mijn oude V60 PIH staat te koop: https://www.ford-luijbregts.nl/auto/occ ... /24292773/
De vraagprijs van €21.450 is exact de inruilwaarde die ik er voor gekregen heb, maar dan ex BTW. Die marge van 21% gaan ze nooit krijgen natuurlijk. Ook maf dat hij bij een garage staat aan de andere kant van het land terwijl ik hem in Woerden heb ingeleverd.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

is waarschijnlijk al verhandeld door je garage uit woerden waarschijnlijk.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

@RichieB
Was er verder geen relatie tot de Ford garage?
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Nope, totaal geen relatie. De auto heeft een maand op naam gestaan van de garage waar ik hem heb ingeruild. En nu dus op internet verschenen bij deze Ford dealer die sinds 23 december de eigenaar lijkt te zijn.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Blijkbaar dus gewoon de handel ingegaan. Ken er wel steeds meer die er 1 gebruikt aanschaffen als auto op prive, die wel tegen 0,19ct/km zakelijk wordt ingezet.
Gebruikersavatar
XC30
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
Contacteer:

Autozoeker schreef:
XC30 schreef: Audi e-tron zal 2018 misschien net halen is de verwachting, maar qua prijs weer een 10k duurder, en dan moet het optie-festival nog beginnen...... En Porsche heb ik niet overwogen, zal wel 2019 worden denk ik. Daarbij liggen de prijzen van de Porsche helemaal buiten budget (150k).
https://elektrischeauto.com/porsche/por ... js-bekend/
Ze willen concurreren met de model S (jaguar ook volgens mij), 150k lijk me niet echt logisch. Volgens de link starten de prijzen bij 75k-80k vergelijkbaar met model S.
Full options kom je misschien wel rond 150k, maar dat is een model S ook. De jaguar zal met full options toch niet veel goedkoper zijn? Ik lees dat die 10%-15% meer gaat kosten dan de f pace, die start ook ergens rond 75k toch?
Wat betreft de prijs van de Porsche heb ik deze hier in eerste instantie gevonden: https://ev-database.nl/auto/1116/Porsche-Mission-E
Jouw link geeft een beduidend lagere waarde aan. Dan resteert nog de vraag of je eind 2018 kunt rijden. En Porsche staat er helemaal bekend om dat de opties de prijs van de auto flink kan opschroeven.

De Jaguar zal starten rond een prijs van 83k en heeft een 90 KwH duracelletje. De duurste versie (first edition) staat nu op 106k. Tesla begint met de 75D op 96k. Ga je naar de 110D dan zit je op 116k. In de basis dan. Ge je verder met het premiumpakket en autonoom rijden dan zit je zo op 112k-131k. Dus vandaar mijn verwachting dat de Jaguar iets minder gaat kosten.En ook de reden dat ik de reservering gedaan heb. In maart weten we meer, dan staat de auto in Geneve. En ergens in mei bij de importeur. Overigens zit deze ook in Beesd. Nog een gevolg van het feit dat Volvo en Jaguar ooit van Ford waren.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1356
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

RoaldH schreef:
RichieB schreef: Nee, die €50k beperking geldt voor alle korting op de 22% bijtelling. De enige categorie auto's die na 1 januari 2017 nog korting krijgt (van 18%) is 0-emmissie auto's. Als jouw auto in 2016 op kenteken gezet is mag je vasthouden aan artikel 3.20 lid 15a die in 2016 gold. Gaat de regering dat toch opeens een plafond van €50k instellen dan kan je ze aanklagen (via de belastingrechter lijkt me). Dit creëert natuurlijk wel een rechtsongelijkheid tussen 0-emmissie auto's die in 2014-2016 en in 2017/2018 op kenteken zijn gezet. De eerste groep heeft geen €50k begrenzing, de 2e groep wel. Wellicht dat daar in 2019 (als de €50k beperking ingaat) nog juridisch over wordt gesteggeld.
Ik denk dat er in 2019 wel de nodige rechtszaken zullen volgen van voornamelijk Model S en X rijders die zich bekocht voelen.
Zorg ervoor dat je voor 1-1-2019 een Tesla in huis hebt en je profiteert nog minimaal 5 jaar van 4% bijtelling!
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

DriverV60 schreef:
RoaldH schreef:
RichieB schreef: Nee, die €50k beperking geldt voor alle korting op de 22% bijtelling. De enige categorie auto's die na 1 januari 2017 nog korting krijgt (van 18%) is 0-emmissie auto's. Als jouw auto in 2016 op kenteken gezet is mag je vasthouden aan artikel 3.20 lid 15a die in 2016 gold. Gaat de regering dat toch opeens een plafond van €50k instellen dan kan je ze aanklagen (via de belastingrechter lijkt me). Dit creëert natuurlijk wel een rechtsongelijkheid tussen 0-emmissie auto's die in 2014-2016 en in 2017/2018 op kenteken zijn gezet. De eerste groep heeft geen €50k begrenzing, de 2e groep wel. Wellicht dat daar in 2019 (als de €50k beperking ingaat) nog juridisch over wordt gesteggeld.
Ik denk dat er in 2019 wel de nodige rechtszaken zullen volgen van voornamelijk Model S en X rijders die zich bekocht voelen.
Zorg ervoor dat je voor 1-1-2019 een Tesla in huis hebt en je profiteert nog minimaal 5 jaar van 4% bijtelling!
Zal ik gewoon eens zeggen dat die model 3 er niet komt voor de klanten in Nederland in 2019?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

+++t blijft behelpen+++ schreef: Zal ik gewoon eens zeggen dat die model 3 er niet komt voor de klanten in Nederland in 2019?
Ik ben bang dat je gelijk krijgt. Waarschijnlijk is in 2019 alleen de Model 3 met Short Range accu nog interessant voor NL.
Dan maar een (gebruikte) Model S kopen...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

die als hij van 2013 was in 2018 ook gewoon naar 25% bijtelling gaat?
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

OGA244 schreef: die als hij van 2013 was in 2018 ook gewoon naar 25% bijtelling gaat?
Ik zou dan voor een exemplaar uit 2016 (of nieuwer) gaan. Dan kan de V60 mooi naar privé.
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

RoaldH schreef:
OGA244 schreef: die als hij van 2013 was in 2018 ook gewoon naar 25% bijtelling gaat?
Ik zou dan voor een exemplaar uit 2016 (of nieuwer) gaan. Dan kan de V60 mooi naar privé.
Dan ik jouw vrouw slimmer dan die van mij. 8-) Ik heb alleen het eerste gedaan, want de V60 wilde ze niet..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

RichieB schreef: Dan ik jouw vrouw slimmer dan die van mij. 8-) Ik heb alleen het eerste gedaan, want de V60 wilde ze niet..
Hoi Richard!

Fijn dat je er weer even bent. Zelf ben ik ook af en toe aanwezig op het Tesla forum.
Ik denk dat ik de BMW ga vervangen voor een Tesla in dit jaar. Mijn vrouw gebruikt de 107 enkel ivm parkeren in de stad en de V60 voor alle andere ritten.
Maar ik snap wel dat jouw vrouw de V60 misschien te groot vindt. Kosten technisch was het voor jullie ook interessant geweest. Maar de vrouw bepaalt... Hahah.

Hoe bevalt jouw Tesla? Jij hebt toch de nosecone (pre facelift) S?
Ik denk dat ik mijn 16A (3,7kW) lader ook niet zou updaten zolang we nog niet verhuisd zijn...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

RoaldH schreef: Hoe bevalt jouw Tesla? Jij hebt toch de nosecone (pre facelift) S?
Ja, mijn S is van januari 2016 dus pre-facelift. Hij bevalt echt super goed. Ik heb het basis ("Base") model en de V60 PIH was natuurlijk "full options" maar de Tesla is echt een stap vooruit geweest, met name op het gebied van bediening, multimedia en navigatie. Qua veiligheidssystemen was de V60 juist weer wat verder.. ik moet bij de Tesla regelmatig zelf ingrijpen terwijl je Volvo mij een aantal keer voor schade behoed heeft (de Tesla nog niet). De Tesla heeft dan weer auto pilot (AP1) met zelf sturen en zelfstandig van rijstrook wisselen. Ik mis de V60 echt geen moment.. misschien dat ik een XC90 of V90 ook als zo'n upgrade had ervaren maar die vond ik te duur voor wat je er voor krijgt (qua bijtelling dan).
Ik denk dat ik mijn 16A (3,7kW) lader ook niet zou updaten zolang we nog niet verhuisd zijn...
Ja, 3,7kW laadt snel zat voor mij (15 km/u). Meestal ben ik in 8 uur weer vol. Wij hebben net een ander huis gekocht en daar laat ik wel een 11kW paal installeren. Oa omdat we daar verder van de stad afzitten en ik vaker verwacht de accu bijna leeg te gaan rijden.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

RichieB schreef: Ja, mijn S is van januari 2016 dus pre-facelift. Hij bevalt echt super goed. Ik heb het basis ("Base") model en de V60 PIH was natuurlijk "full options" maar de Tesla is echt een stap vooruit geweest, met name op het gebied van bediening, multimedia en navigatie. Qua veiligheidssystemen was de V60 juist weer wat verder.. ik moet bij de Tesla regelmatig zelf ingrijpen terwijl je Volvo mij een aantal keer voor schade behoed heeft (de Tesla nog niet). De Tesla heeft dan weer auto pilot (AP1) met zelf sturen en zelfstandig van rijstrook wisselen. Ik mis de V60 echt geen moment.. misschien dat ik een XC90 of V90 ook als zo'n upgrade had ervaren maar die vond ik te duur voor wat je er voor krijgt (qua bijtelling dan).
Mijn vrouw en dochter zijn meer fan van het facelift model. Vanwege mijn rugklachten geef ik de voorkeur aan de Nextgen stoelen. De standaard stoelen vind ik te vlak. Herken jij dat? Als we de V60 kunnen blijven gebruiken voor de lange ritten, is dat minder belangrijk. Ik snap wat je zegt over de XC90 of V90. Mooie auto's maar netto veel duurder dan de Model S.
RichieB schreef: Ja, 3,7kW laadt snel zat voor mij (15 km/u). Meestal ben ik in 8 uur weer vol. Wij hebben net een ander huis gekocht en daar laat ik wel een 11kW paal installeren. Oa omdat we daar verder van de stad afzitten en ik vaker verwacht de accu bijna leeg te gaan rijden.
We gaan jouw voorbeeld volgen zodra we zelf een andere woning (2 onder 1 kap/vrijstaand met ruime oprit voor ons wagenpark) hebben gevonden. Ik denk dat een duo laadpaal dan handiger is.

Thx voor je reactie!
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

RoaldH schreef: Mijn vrouw en dochter zijn meer fan van het facelift model. Vanwege mijn rugklachten geef ik de voorkeur aan de Nextgen stoelen. De standaard stoelen vind ik te vlak. Herken jij dat?
Ja, je moet echt de Next Gen stoelen hebben. Die heb ik ook, ze waren toen nog een optie. Sinds de facelift zijn ze standaard.
We gaan jouw voorbeeld volgen zodra we zelf een andere woning (2 onder 1 kap/vrijstaand met ruime oprit voor ons wagenpark) hebben gevonden.
Ik heb er nog een schitterende 2 onder 1 kap met 3 parkeerplaatsen op eigen terrein in de aanbieding in Den Haag.. laat maar weten als je wilt komen kijken.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”