Waarschuwing webwinkel Involve.nl

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Involve2 schreef: Bijgaand onze reactie en bevindingen:

• Involve heeft service hoog in het vaandel staan
• Wegens bezettingsprobleem niet de service kunnen verlenen die gepast is bij Involve (neem dit a.u.b. aan zodat dit geen eigen leven gaat leiden)
• Intern wordt dit proces opgelost/verbeterd
• Tevens met klant contact op genomen maar helaas geen terugkoppeling meer gekregen van deze heer
• Het VIN-nummer is wel degelijk noodzakelijk omdat er typen zijn die via Zweden besteld moeten worden, vandaar in dit geval, levertijd

Met vriendelijke groet, Involve.nl
Waarom is de invoer van het vin nummer niet verwerkt in de bestel procedure?
Wordt de voorraad informatie actief bijgehouden? Dus als delen in back order staan is dit ook te zien op de site?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

dat laatste is technisch onmogelijk omdat er geen koppeling tussen website database en dealervoorraadbeheer te maken is
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Suunto
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31.10.2017 - 19:14

Involve2 schreef: Bijgaand onze reactie en bevindingen:

• Involve heeft service hoog in het vaandel staan (grapje :))
• Wegens bezettingsprobleem niet de service kunnen verlenen die gepast is bij Involve (neem dit a.u.b. aan zodat dit geen eigen leven gaat leiden)
• Intern wordt dit proces opgelost/verbeterd
• Tevens met klant contact op genomen maar helaas geen terugkoppeling meer gekregen van deze heer
• Het VIN-nummer is wel degelijk noodzakelijk omdat er typen zijn die via Zweden besteld moeten worden, vandaar in dit geval, levertijd

Met vriendelijke groet, Involve.nl
Bezettingsprobleem???
Ik kreeg te horen dat "de man van Involve webshop" op vakantie was.

Als het VIN-nummer werkelijk noodzakelijk is (wat ik in mijn situatie volstrekt betwijfel aangezien er 2 versie trekhaken verkocht worden, met of zonder niveauregeling. Mijn auto is voorzien van niveauregeling dus een andere mogelijkheid is er niet. punt.) waarom stelt Involve dat dan niet verplicht in het bestelproces.
Huur voor 50 euro een programmeur in die gewoon een simpel Javascriptje toevoegd en automatisch een foutmelding genereerd zodra er geen VIN nummer is ingevoerd.
In dat geval kán men niet eens bestellen zonder een VIn-nummer.
Scheelt tijd aangezien je pas een dag later een mailtje krijgt en het dus nog een dag langer duurt voordat de bestelling verzonden is (mocht het überhaupt WERKELIJK op voorraad zijn en dus niet in Zweden!)
Lijkt mij trouwens ook onmogelijk om binnen de gegarandeerde 48 uur te leveren (dus dat de klant het binnen 48 uur in huis heeft) als het nog uit Zweden moet komen.
Dat is wel iets wat jullie pretenderen op de website.

Probeer de boel te automatiseren, zoals het voorraadbeheer ook.
Ik kan werkelijk geen webwinkel meer bedenken dat vandaag de dag handmatig alles invoert en bijhoud.
Zelfs de gratis webshop scripts.
Je geeft het totaal aantal op voorraad op in de database op en bij iedere verkoop van het betreffende product wordt het betreffende aantal ervan afgetrokken.
Is het product even niet op voorraad dan komt dat gewoon netjes als waarschuwing op het betreffende productpagina te staan met eventueel de vermelding hoe lang het duurt voordat het product weer op voorraad is.
Zo weet een klant ook waar ie aan toe is.
Hoe het nu gegaan is kan gewoon niet, loze beloften en totaal niet reageren op emails terwijl iemand voor Jan met de korte achternaam zit te wachten op een pakketje en heel de planning in de soep loopt.

"Het VIN-nummer is wel degelijk noodzakelijk omdat er typen zijn die via Zweden besteld moeten worden, vandaar in dit geval, levertijd" Tja mocht dat écht zo zijn waarom stond er dan met grote groene koeienletters "PRODUKT RUIM OP VOORRAAD" bij het model dat ik besteld heb??
V50 2.4 Summum MY2005
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8103
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Suunto, hij hebt blijkbaar alles in jou leventje perfect geregeld, ik zou zeggen, solliciteer bij involve en los de problemen daar op.

Als je niet zelf de kennis hebt, zou ik zo geen drama maken van een trekhaak die wat later geleverd wordt.

Als je die trekhaak zo super dringend nodig had om op vakantie te gaan, waarom heb je die dan niet eerder besteld ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Trekhaken van de niet langer actuele modellen duren doorgaans ook iets langer.
kww
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
Locatie: Nieuwe Pekela

Het gaat om de mis informatie op de website, loze beloftes en niet reageren op email.
Wanneer iets besteld wordt is dan niet relevant.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Waarom niet naar n lokale Volvo-Dealer gegaan?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Tjonge, wat een boel lawaai....
‘Overal’ gaat wel ns iets mis, in dit specifieke geval lijkt het mij dat de klant zijn eigen tijdspanne wel erg krap heeft genomen, met als gevolg dat de (onwenselijke) vertraging op een ‘bijna ramp’ uit zou draaien. Dat kan anders.... aan 2 kanten lijkt mij.
Ik heb overigens 1x een bestelling bij Involve gedaan en deze is perfect afgehandeld, maar zoals ik al zei, overal gaat wel ns iets mis.
Maar om er nu zo veel kabaal over te maken.... laat de emotie achterwegen en nuanceer iets meer, en om nou meteen zo’n bedrijf naar de hall of shame te verwijzen..... lijkt me iets te impulsief (but thats just silly me)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
kww
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
Locatie: Nieuwe Pekela

Tuurlijk gaat er wel eens iets mis, dat kan gebeuren.
Het gaat erom hoe je het oplost.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mods break.

Er is genoeg gezegd en geschreven. Hoor en wederhoor is toegepast.
Als je verder commentaar hebt mag dat per PB naar de betreffende schrijver.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Off Topic Auto”