Te hard rijden in Noorwegen.

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

teebee schreef: 17.03.2020 - 13:38 Nou het vrachtverkeer wat ik gemiddeld tegen kom rijdt minimaal 100.
Dat is dus technisch "onmogelijk". En als het wel zo is, wat dus niet mag, dan heeft men met de Tacho zitten rommelen. Een LKW is begrensd op max 93 (echte) km/h. Dergelijke fratsen haalt men er altijd tussenuit en de strafbeschikkingen daarop zijn niet mals. Sjoemelen met de Tacho is daadwerkelijk een misdrijf.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

V480-S60 schreef: 17.03.2020 - 14:27
teebee schreef: 17.03.2020 - 13:38 Nou het vrachtverkeer wat ik gemiddeld tegen kom rijdt minimaal 100.
Dat is dus technisch "onmogelijk". En als het wel zo is, wat dus niet mag, dan heeft men met de Tacho zitten rommelen. Een LKW is begrensd op max 93 (echte) km/h. Dergelijke fratsen haalt men er altijd tussenuit en de strafbeschikkingen daarop zijn niet mals. Sjoemelen met de Tacho is daadwerkelijk een misdrijf.
De werkgever en zeker de grotere kunnen dat zelf bepalen, 93 is al aan de hoge kant.
Eerder 89 waarbij Spanjaarden en Engelsen behoorlijk harder kunnen.
Mijn laatste werkgever liet tijdens de verhoging van de brandstoffen alle auto's naar binnen gaan om de begrenzer op 85km/u vast te zetten, dit was in 2008.
Dat scheelde hem op de vloot vrachtwagens meerdere 10k aan brandstof kosten.
Overigens toen ik begon in '96 zat ik op een bakwagen/wipkar, zogenaamde kortkoppel systeem en dat ding was niet begrenst, 110 was zwaar illegaal, niet wenselijk maar wel mogelijk.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6342
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

Gewoon aan de regels houden, rijdt wel zo relaxed is mijn ervaring.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

diesel01 schreef: 17.03.2020 - 14:47
V480-S60 schreef: 17.03.2020 - 14:27
teebee schreef: 17.03.2020 - 13:38 Nou het vrachtverkeer wat ik gemiddeld tegen kom rijdt minimaal 100.
Dat is dus technisch "onmogelijk". En als het wel zo is, wat dus niet mag, dan heeft men met de Tacho zitten rommelen. Een LKW is begrensd op max 93 (echte) km/h. Dergelijke fratsen haalt men er altijd tussenuit en de strafbeschikkingen daarop zijn niet mals. Sjoemelen met de Tacho is daadwerkelijk een misdrijf.
De werkgever en zeker de grotere kunnen dat zelf bepalen, 93 is al aan de hoge kant.
Eerder 89 waarbij Spanjaarden en Engelsen behoorlijk harder kunnen.
Mijn laatste werkgever liet tijdens de verhoging van de brandstoffen alle auto's naar binnen gaan om de begrenzer op 85km/u vast te zetten, dit was in 2008.
Dat scheelde hem op de vloot vrachtwagens meerdere 10k aan brandstof kosten.
Overigens toen ik begon in '96 zat ik op een bakwagen/wipkar, zogenaamde kortkoppel systeem en dat ding was niet begrenst, 110 was zwaar illegaal, niet wenselijk maar wel mogelijk.
zeker bij verschillende bedrijven hebben ze afgelopen jaren de intra auto's die tussen campina fabrieken reden in Nederland begrenst op 84 meen ik. Scheelt meende 13% brandstof per trekker.
De Engelse vloot staat en mag op 95 en Oostblokkers "hebben hun eigen regels" op snelheid en rijbewijs.
Ik heb oostblokkers gezien uit met name Bulgarije die hun combi niet voor het dok kregen en wel beweren dat ze al 10 jaar rijbewijs hadden en lieten dat ook zien op hun "rijbewijs".
Vaal gaan ze in treintje met één ervaren chauffeur en dan twee erachter aan met hun "10 jaar rijbewijs"
Laatst gewijzigd door Bover op 17.03.2020 - 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Regels en richtlijnen zijn het fundament van een samenleving, ze structureel negeren is naast respectloos naar medeburgers ook het verval van die samenleving, die maffe Noren hebben een beschaafde samenleving waarin men het overtreden ervan best zwaar opneemt.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Wahaha dan is er in de steden nog wat werk te doen met onze nieuwe Nederlanders en wanneer ik de berichten lees over sommige Zweedse steden ben ik blij dat ik op het platte land woon.
Daar waar mijn vrouw nog gewoon in t-shirt over straat kan zonder na gefloten/gesist te worden, ik gok dat we dan wel wat andere prioriteiten hebben.
Hetgeen we gelukkig ook zien in in de frequentie van snelheid controle's hier in het noorden.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

ook dat is zo, maar wel een wonderlijke dat zulk gedrag jou ook die rechten meteen zou geven
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Het beeld wat ik zie is een zenuwachtig heen en weer geschuif van auto’s van de rechter naar de linker baan en weer terug. Dit alles met een minimaal snelheidsverschil tov andere auto’s. Dat maakt het overzicht op de weg er niet beter op. Daarbij de vrachtwagens welke overal lak aan lijken te hebben. Je kan uiteraard je ACC gebruiken maar dat maakt het beeld er niet anders op.
De nieuwe situatie is imho aanzienlijk onrustiger gedurende de spits dan voorheen. Voorheen koos eenieder een snelheid ergens pak m beet tussen de 100 en de 130, nu is dat rond de 100 incl bumperkleven, en dat ervaar ik als onrustig.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Er wordt nu iets simpels van mensen gevraagd, hou je aan 'n maximum snelheid...
Zal je 'n keer 90 rijden... Big deal
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Je mist het punt, het gaat om het onrustige weggedrag wat ten toon wordt gespreid. De snelheid zal me worst zijn.
Dat weggedrag zorgt voor op z’n minst een minder veilig gevoel.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik krijg 'n onveilig gevoel van die idioten die nu nog steeds 150 rijden omdat ze dat recht menen te hebben...
Anticiperen kun je leren, en die 100 is 'n feit, wat je daar ook van vind
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

diesel01 schreef: 17.03.2020 - 16:39 Wahaha dan is er in de steden nog wat werk te doen met onze nieuwe Nederlanders en wanneer ik de berichten lees over sommige Zweedse steden ben ik blij dat ik op het platte land woon.
Daar waar mijn vrouw nog gewoon in t-shirt over straat kan zonder na gefloten/gesist te worden, ik gok dat we dan wel wat andere prioriteiten hebben.
Hetgeen we gelukkig ook zien in in de frequentie van snelheid controles hier in het noorden.
wat heeft harder rijden dan toegestane snelheid, je dus gewoon aan de wettelijke afspraken houden te maken met of je vrouw in een t-shirt kan lopen?
Ik snap dat die ervaring van sissen zeer onprettig is voor vrouwen, maar zie geen verband met overschrijden max snelheid zeg maar :)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ook bij 130 zag je dat weggedrag. Zoals al door meerdere mensen gezegd: In Nederland rijdt men onrustig en agressief. De maximumsnelheid maakt niet uit. Is altijd al zo geweest. Als de gemiddelde Nederlandse bestuurder nu eindelijk weer eens een heer in het verkeer wordt en niet Ikke, ikke denkt wordt het beter.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ach ik doe het zoals motorrijders max 15á20 verschil op de PA 3 streepjes, wil er iemand voor dan kan dat en houdt PA afstand.
Is er iemand die mij er voor op wil schrijven dan kan dat ook, bij ons ziet het er zo uit.
Ga nu 2 dagen niets doen, garage opruimen en zomerset monteren.
Vrijdag weer werken en dan 3 dagen weekend, 1 dag werken, 2 dagen niets, weer een dag werken, 3 dagen weekend tot aan 6 april.
Allemaal goede gezondheid gewenst.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 17.03.2020 - 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Dat onveilige gevoel van 150 rijdende idioten delen we iig. In sommige situaties valt nu eenmaal weinig te anticiperen.
En die 100 limiet, ik vind m ok qua snelheid. Het excuus om dit in te stellen wat minder, we kunnen er ook voor kiezen niet elke graspol tot ‘beschermd natuurgebied’ te bombarderen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ga gewoon eens naar Noorwegen, rust en beleefdheid all over op de weg
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

OGA244 schreef: 17.03.2020 - 15:27 Regels en richtlijnen zijn het fundament van een samenleving
Ik ben het hier wel in algemene zin mee eens. Daar is echter nog wel wat aan toe te voegen:
corruptisimae civitate, plurimae leges - Tacitus.
Hoe corrupter de samenleving, hoe meer wetten.

Het Byzantijnse Rijk, de opvolger van het Romeinse Rijk, is uiteindelijk ingestort door regeldruk, bemoeizucht en bureaucratie.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Bover schreef: 17.03.2020 - 19:31
diesel01 schreef: 17.03.2020 - 16:39 Wahaha dan is er in de steden nog wat werk te doen met onze nieuwe Nederlanders en wanneer ik de berichten lees over sommige Zweedse steden ben ik blij dat ik op het platte land woon.
Daar waar mijn vrouw nog gewoon in t-shirt over straat kan zonder na gefloten/gesist te worden, ik gok dat we dan wel wat andere prioriteiten hebben.
Hetgeen we gelukkig ook zien in in de frequentie van snelheid controles hier in het noorden.
wat heeft harder rijden dan toegestane snelheid, je dus gewoon aan de wettelijke afspraken houden te maken met of je vrouw in een t-shirt kan lopen?
Ik snap dat die ervaring van sissen zeer onprettig is voor vrouwen, maar zie geen verband met overschrijden max snelheid zeg maar :)
Iets met prioriteiten....
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

DB200 schreef: 17.03.2020 - 19:57
OGA244 schreef: 17.03.2020 - 15:27 Regels en richtlijnen zijn het fundament van een samenleving
Ik ben het hier wel in algemene zin mee eens. Daar is echter nog wel wat aan toe te voegen:
corruptisimae civitate, plurimae leges - Tacitus.
Hoe corrupter de samenleving, hoe meer wetten.

Het Byzantijnse Rijk, de opvolger van het Romeinse Rijk, is uiteindelijk ingestort door regeldruk, bemoeizucht en bureaucratie.
ha ha Europa volgt uiteindelijk, men leert niet van de geschiedenis weten we :-D
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

V480-S60 schreef: 17.03.2020 - 14:27 dan heeft men met de Tacho zitten rommelen
Moaaahhhh, maar dát mag helemeul niet! En dat doenne ze ook helegaar nooit.... (of toch wel??)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”