Daar rijden dan vast heel weinig ‘petje-GTI’ -typetjes rond....
(das dan wel weer fijn...)
Te hard rijden in Noorwegen.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6928
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20665
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Snel accelereren wordt volgens mij niet beboet, te snel rijden wel ... Ik denk dan ook dat er wel degelijk "petjes" te vinden zijn op de weg.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32862
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nou dit gaat wel erg ver hoor, ook hoe die agenten erop zitten, maar goed er zijn andere problemen in de wereld.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
nou ja de bedoeling is dat je het voelt denk ik dat is een te volgen redenatie, maar ondertussen in Noorwegen geen verkeersdoden. De boetes zijn daar hoog en dat werkt wel blijkbaar.
Sorry maar ik vrees dat mn standpunt is niet populair is maar van mij zou een intensievere handhaving op snelwegen en buiten wegen provincie wel mogen, zou een veel rustiger verkeersbeeld geven en minder harmonica file s te weeg brengen,
Ook een block op mobi's in rijdende voertuigen zou een vooruitgang zijn, we kunnen dat blijkbaar zelf gedragsmatig niet opbrengen om de telefoon uit te zetten.
Ik heb met een truck en met een gewoon voertuig gereden in de simulater in 2016 met vol bellend en append. Ben me rotgeschrokken wat er allemaal mis kan gaan.
ik ben er van overtuigd dat heden ten dage de meeste ongelukken en files voortkomen in NL door appen en mobi en zelfs laptops op schoot...
( int. tanktransport 25.000 kg chocolade mmmm als bijbaan en dan kijk je naar binnen bij auto's en busjes......)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4491
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
toen ik als jochie in 1960 met mijn ouders naar Noorwegen ging viel het ons al op dat de Noren wel errug braaf/slaafs reden, als ze bij het kombord (50 km) waren gingen ze vol op de rem en sukkelden ze het dorp door, zonder dat we toen ooit enige vorm van handhaving zagen, het zit ze kennelijk in de genen...……
en als je er nu rijdt is er weinig veranderd, alleen is de handhaving verscherpt, maar te hard rijden en een bekeuring krijgen is uiteindelijk je eigen vrije wil...…...
en als je er nu rijdt is er weinig veranderd, alleen is de handhaving verscherpt, maar te hard rijden en een bekeuring krijgen is uiteindelijk je eigen vrije wil...…...
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Noorse vrienden hebben mij uitgelegd dat ze dat ook echt vinden, dat je een ernstige crimineel bent als je drinkt achter het stuur omdat je potentieel iemand dood kunt rijden en ook als je TE hard rijdt. Dat is iemand vermoorden zeg maar...
Ik kan de Noorse gedachten gang wel een beetje volgen van die Noorse vrienden, is uiteindelijk cultuur en opvoeding.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20665
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Koos Spee zou zonder werk zitten in Noorwegen ... Ik ben het met Bob eens om meer te controleren op de weg, zichtbaar en onzichtbaar. Gelukkig rij ik minder kilometers maar ik heb toch wat situaties gezien die het inleveren van het rijbewijs rechtvaardigen.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8306
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Paar keer in Noorwegen geweest en het viel me op dat mensen daar geen haast hebben, en hoe opgejaagd ik me thuis weer voelde.
Hier mogen ze wel strenger controleren, sommige boetes mogen zeker hoger.
Inkomensafhankelijk vind ik ook een goede. Niet meer rekenen in bedragen maar in gewerkte uren, dezelfde straf voor iedereen.
Hier mogen ze wel strenger controleren, sommige boetes mogen zeker hoger.
Inkomensafhankelijk vind ik ook een goede. Niet meer rekenen in bedragen maar in gewerkte uren, dezelfde straf voor iedereen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
precies!!
Hier zijn we in overleg of we wel open moeten gaan..
Gelukkig spek op de ribben maar heel veel in de branche niet
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
frankrijk gaat dicht....
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 12.09.2018 - 09:12
Ach, al die nieuwe snelheid beperkingen waar men over klaagt. Ik kom uit de tijd dat je in NL met 200 km per uur naar je vriendin kon rijden zonder dat er extra kosten aan verbonden waren. Wij moesten plotseling terug van onbeperkt naar 120 en hebben het ook overleefd.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19480
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nee dejeeper. We gingen van onbeperkt naar 100. In 1986 mochten we (bij de gratie van de minister) 120 rijden. En een aantal jaren geleden werd het 130 (met "dank" aan de VVD)
In de periode dat je "onbeperkt" kon racen was de top van veel auto's 160, hooguit 180 km/uur. Een VW Kever of Citroën 2CV maar ook een (normale) Opel Kadett deden max 120 - 140. Om maar niet te spreken van een Mercedes 200 of 240 D.
Dat was toen.
Nu hebben zelfs de minst vermogende auto's een minimale top van 180 km/h (uitzonderingen daargelaten)
Eerlijk gezegd ben ik van mening dat wij hier een beetje te vrij zijn en te gemakkelijk overal tegen ageren.
Ik ben tevens van mening dat er (ondanks de recente besluitvorming) toch op korte termijn WEL een snelheidsbeperking komt in Duitsland. Ondanks de lobby van criminele bedrijven als bijvoorbeeld VAG. Ze weten wel beter, maar handelen er nog niet naar.
In de periode dat je "onbeperkt" kon racen was de top van veel auto's 160, hooguit 180 km/uur. Een VW Kever of Citroën 2CV maar ook een (normale) Opel Kadett deden max 120 - 140. Om maar niet te spreken van een Mercedes 200 of 240 D.
Dat was toen.
Nu hebben zelfs de minst vermogende auto's een minimale top van 180 km/h (uitzonderingen daargelaten)
Eerlijk gezegd ben ik van mening dat wij hier een beetje te vrij zijn en te gemakkelijk overal tegen ageren.
Ik ben tevens van mening dat er (ondanks de recente besluitvorming) toch op korte termijn WEL een snelheidsbeperking komt in Duitsland. Ondanks de lobby van criminele bedrijven als bijvoorbeeld VAG. Ze weten wel beter, maar handelen er nog niet naar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ach ""ikke en ikke" zelfs in verkeer. Rode kruisen niet naar luisteren....De noren hebben gelijk. Het is moord of doodslag bij wet als iemand bijna wel of niet dood rijdt je teveel alcohol drinkt in verkeer en als je te hard rijdt bij een aanrijding. Mag van mij ook geregeld worden in heel Europa.V480-S60 schreef: ↑16.03.2020 - 16:51 Nee dejeeper. We gingen van onbeperkt naar 100. In 1986 mochten we (bij de gratie van de minister) 120 rijden. En een aantal jaren geleden werd het 130 (met "dank" aan de VVD)
In de periode dat je "onbeperkt" kon racen was de top van veel auto's 160, hooguit 180 km/uur. Een VW Kever of Citroën 2CV maar ook een (normale) Opel Kadett deden max 120 - 140. Om maar niet te spreken van een Mercedes 200 of 240 D.
Dat was toen.
Nu hebben zelfs de minst vermogende auto's een minimale top van 180 km/h (uitzonderingen daargelaten)
Eerlijk gezegd ben ik van mening dat wij hier een beetje te vrij zijn en te gemakkelijk overal tegen ageren.
Ik ben tevens van mening dat er (ondanks de recente besluitvorming) toch op korte termijn WEL een snelheidsbeperking komt in Duitsland. Ondanks de lobby van criminele bedrij
ven als bijvoorbeeld VAG. Ze weten wel beter, maar handelen er nog niet naar.
In Europa een max limiet van 130km/u is kwestie van tijd, ik denk voor dat het 2023 is
Trouwens mijn besteleend in 1975 haalde 113km/u
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mooi dat je in een democratie een andere mening mag hebben.
Ben een hoop schapen voorbij gegaan vanmiddag en een nieuw fenomeen gezien.
In een treintje met 100km/u achter elkaar aan op 3 meter afstand van elkaar.
Nee dan liever 15 of 20 te hard met vrij zicht..
Ben een hoop schapen voorbij gegaan vanmiddag en een nieuw fenomeen gezien.
In een treintje met 100km/u achter elkaar aan op 3 meter afstand van elkaar.
Nee dan liever 15 of 20 te hard met vrij zicht..
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
In het wilde westen misschien, hier is de snelweg op een paar schapen na leeg.
Daar komt bij dat ik met 5 minuten eerder vertrek gewoon binnendoor kan zonder snelweg, met die gedachte speel ik ook om gewoon binnendoor te rijden.
Is ook het hele verhaal stikstof direct onderuit want de D5 lust hem wel binnendoor.
Daar komt bij dat ik met 5 minuten eerder vertrek gewoon binnendoor kan zonder snelweg, met die gedachte speel ik ook om gewoon binnendoor te rijden.
Is ook het hele verhaal stikstof direct onderuit want de D5 lust hem wel binnendoor.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32862
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik geloof dat ik mijn Stinger VIP iets te vroeg heb verkocht
Maar nee zonder dollen, ik rij liever te hard dan dat ik 3 meter voor me iemand heb die 100 rijdt
Overigens dat punt van dat rode kruis, amai.... dat is echt bizar zag laatst filmpje van een of andere politie vlogger nou je schaamt je voor je mede automobilisten.
Maar nee zonder dollen, ik rij liever te hard dan dat ik 3 meter voor me iemand heb die 100 rijdt
Overigens dat punt van dat rode kruis, amai.... dat is echt bizar zag laatst filmpje van een of andere politie vlogger nou je schaamt je voor je mede automobilisten.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ik reed vandaag de snelweg op en versnelde naar 130km/u. Na een minuutje of wat begon het mij te dagen, dat dat een volstrekt illegale snelheid was. Het is nog even wennen. De rest was al duidelijk gewend, want ik heb nog nooit zoveel auto's in zo'n korte tijd ingehaald op de snelweg .
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"