Ik ben voor extra onderricht, ongeacht welk rijbewijs met denkt nodig te hebben. En regelmatig herhalen. Elke sukkel met een B kan een Ferrari huren en zich dood rijden maar o wee als je vracht moet vervoeren. Daar zou Tom en elke andere C-E rijder verhalen over kunnen vertellen.
Onze opa's gingen destijds naar het gemeentehuis om een rijbewijs op te halen. Op Te Halen! Niks theorie-examen, niks praktijk-examen, gewoon een keer hard remmen en bochtje vooruit op het kerkplein. En dan na afloop met ABCDE naar huis ...
welk rijbewijs met caravan
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20676
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
de taal van de overheid...... ...leuker kunnen we het niet maken...gemakkelijker wel......
Nou met die taal van de overheid valt toch niet zoveel te lachen..heb jaren opdrachten voor gemeenten gedaan,
las ik mijn gegunde opdracht op papier dacht ik " is dit echt waar ik voor ingehuurd ben" ha ha ...
Nou met die taal van de overheid valt toch niet zoveel te lachen..heb jaren opdrachten voor gemeenten gedaan,
las ik mijn gegunde opdracht op papier dacht ik " is dit echt waar ik voor ingehuurd ben" ha ha ...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ach ik heb ook Code 95 op zak maar of dat nu allemaal bijscholing is. Wel leuk zo onder elkaar...Ik heb ooit 2018 heftruck erbij gedaan, gewoon een dag lol. Serieuzer is wel "lading zekeren" en BHV 1+2, maar als je in het vak zit is de vraag wat je bijleert. Ik heb wel leerwinst gehad van ADR maar die is inmiddels verlopen.Msuidgeest schreef: ↑27.05.2021 - 10:53 Ik ben voor extra onderricht, ongeacht welk rijbewijs met denkt nodig te hebben. En regelmatig herhalen. Elke sukkel met een B kan een Ferrari huren en zich dood rijden maar o wee als je vracht moet vervoeren. Daar zou Tom en elke andere C-E rijder verhalen over kunnen vertellen.
Onze opa's gingen destijds naar het gemeentehuis om een rijbewijs op te halen. Op Te Halen! Niks theorie-examen, niks praktijk-examen, gewoon een keer hard remmen en bochtje vooruit op het kerkplein. En dan na afloop met ABCDE naar huis ...
Met de volvo rij ik redelijk zuinig en dat is wel het effect van de methode "rollen" die brandstof verbruik omlaag brengt
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Voor de code95 slachtoffers is een cursus zware berging ook wel leuk. Beetje hijsen, duwen en vrachtauto's uit de sloot trekken in het kader van 'beroepsonderwijs'.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20676
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Bezig zijn met onderricht is naar mijn idee altijd zinnig. Vooral praktijk-dingen.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik was met code 95 vrijgesteld omdat ik net een maand voor de ingangs datum zat met geboortejaar en maand. In 2015 werd alsnog verplicht. Nu deed ik "het rijden erbij" en niet als hoofdberoep maar ik vond wel jammer dat de uren die stonden voor onderwijs wel flinterdun zijn. Een hele ochtend praten over de trekkracht van je spanband en de werking van de sluiting was ook niet bevordelijk voor een "actieve leerhouding ha haJelmer de Jong schreef: ↑28.05.2021 - 13:54 Voor de code95 slachtoffers is een cursus zware berging ook wel leuk. Beetje hijsen, duwen en vrachtauto's uit de sloot trekken in het kader van 'beroepsonderwijs'.
De praktijkuren met de tankwagen daarentegen vond ik wel leerzaam...wordt je kort en bondig gewezen op je leerpuntjes
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27621
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Net weer een rondje gemeentestort gedaan en moet er vanmiddag nog eentje doen.
Als je mensen bezig ziet zou je haast geloven dat we zelfs voor een ongeremde enkelasser maar BE moeten gaan verplichten of minimaal een aantal rijlessen voor je zo'n ding aan mag knopen.
Als je mensen bezig ziet zou je haast geloven dat we zelfs voor een ongeremde enkelasser maar BE moeten gaan verplichten of minimaal een aantal rijlessen voor je zo'n ding aan mag knopen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19490
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Een ongeremde enkelasser van 750kg is een onding om mee te rijden. Zeker achteruit. Loopt veeeeeeeel te snel uit het spoor.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Inderdaad, 50 meter winmolen gaat makkelijker.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27621
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Absoluut mee eens, maar de gemiddelde automobilist die ik met aanhanger bezig zag kon wel enige instructie gebruiken.
De een stond schuin, de ander gaf het op en stond maar overdwars en zo kan je nog wel even doorgaan
De een stond schuin, de ander gaf het op en stond maar overdwars en zo kan je nog wel even doorgaan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20676
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wordt dit nu een "de beste stuurlui"-topic? De eerste keer voor ons met caravan is er door anderen ook gelachen maar na 15 jaar gaat het heel behoorlijk.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27621
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Het is maar net wat je eruit wil halen.
In mijn ogen zou je met een aanhanger, groot of klein gewoon eens een instructie moeten krijgen en niet hang hem er maar achter en veel succes.
In mijn ogen zou je met een aanhanger, groot of klein gewoon eens een instructie moeten krijgen en niet hang hem er maar achter en veel succes.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Eensch, maar trek hem ingeschoven ineens bij een verkeerslicht om en je neemt de eerste de beste Tesla mee.
Heel naar hoe die dingen uitzwenken.
Mijn vader kwam eens terug met een caravan en snapte niet hoe hij op de blinde kant aan schade kwam, die boordstenen geven niet mee.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik heb regelmatig met een zweefvliegtuigaanhanger gereden, 10-12m incl. dissel.
Die wil ook wel uitzwenken.
Die wil ook wel uitzwenken.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19490
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik rij nu een 25 jaar met aanhangers/caravans. (Met E achter B gehaald) Maar ook al weet ik hoe het moet en hou ik overal rekening mee. Ik krijg mijn Polar van 7,5 meter makkelijker recht achteruit dan een ongeremde "boedelbak" zonder huif van 3 meter. Dat zijn en blijven rotdingen. Zelfs voor mensen die er dagelijks mee moeten werken. Je "ziet" ze niet
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4632
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Achteruit rijden heeft toch niets met geremd/ongeremd te maken? Achteruit rijdend remt een aanhanger niet eens. Het zal veel meer te maken hebben met de afstand as - kogel. Hoe korter die afstand is hoe sneller hij reageert op een stuurbeweging en dus hoe lastiger recht achteruit te rijden.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4543
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
V480-S60 schreef: ↑30.05.2021 - 08:16 Ik rij nu een 25 jaar met aanhangers/caravans. (Met E achter B gehaald) Maar ook al weet ik hoe het moet en hou ik overal rekening mee. Ik krijg mijn Polar van 7,5 meter makkelijker recht achteruit dan een ongeremde "boedelbak" zonder huif van 3 meter. Dat zijn en blijven rotdingen. Zelfs voor mensen die er dagelijks mee moeten werken. Je "ziet" ze niet
Blijven oefenen immers oefening baard kunst
Ik denk dat ik wel weet hoe dat komt
jij kan de aanhanger niet zien als je door de achterruit kijkt en als je werk met de buiten spiegels dan ben je te laat met sturen
kleine oplossing / tip doe de achterklep open dan kan je beter de aanhanger zien
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300