Blijven jullie nog een beetje boete vrij?

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

In de tijd dat ik 65.000km per jaar op de weg zat had ik er gemiddeld 2 per jaar. Bij een opdracht in Adam een jaar allemaal op traject controle Adam Utrecht en allemaal 3 -10 km te hard. Avonds na 18.30u uit Adam ri huis. Uiteindelijk werd dat er steeds minder en u heb ik sinds 2015 geen bekeuring meer gehad.

Hier in France wil ik echt geen bekeuring want dan moet ik mijn Nederlands rijbewijs inleveren en een Frans rijbewijs voor terug kopen ivm de strafpunten omdat ik FRans ingezetene ben.
Het NL rijbewijs kent geen strafpunten vandaar. Daarnaast is het wisselen van rijbewijs hier een traject wat wel een jaar kan duren.( Nantes staat dat bureau)

De traject-controles hier op de Franse baan nemen toe en de "Gele Hesjes" hebben veel flitsers vernield maar daar zijn super moderne voor teruggekomen. Deze zien of je mobi vast hebt, gordel wel of niet kortom alles. Dus je kunt bij een enekle opname drie bekeuringen krijgen. Daarnaast "patrouilleert " men ook met drones en dan wordt men verder op aangehouden.

Tja met dank aan de "Gele Hesjes"
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Zijn al die methoden ook niet gevolg van het negeren van de verkeersregels? Je kunt als "geel hesje" wel de rotzooi kapot slaan maar hou je gewoon aan de afspraken: de regels zijn niet voor niets bedacht maar zeker niet bedacht om ze te overtreden.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Alle bedachte regels worden door ons de mens ooit ( soms één enkele keer ) overtreden. Dat gegeven is door antropologen vastgesteld dus ook verkeers regels. ( adam en eva verhaal..)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dennis Slagboom
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39

De bekeuring van 49 km te hard heb ik toen meteen betaald. Daarna reed ik hetzelfde stuk nog een keer (A12/Rijswijk) en zie toch echt overal bordjes dat je er s'avonds 130 mag rijden. Ik wilde nog in beroep gaan, maar dit was een strafbeschikking en als je die betaald hebt kan er niets meer. Bij een gewone bekeuring wel.
Verder de hele zomer veel gereden en boete vrij gebleven. Even afkloppen!
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

mijn laatste boete was €90 voor 17km te hard waar ik een tijdelijk bord voor 50 over het hoofd heb gezien. Bekende weg en tijdelijk dat wegvak gereduceerde snelheid. Blijkt in plaatselijk suffertje dat helve streek bekeurd is daar.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
N207
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 16.11.2020 - 18:55

Afgelopen augustus op weg naar Kiel in Plön 13 km/u te snel gereden: € 20,--.
Vanaf de provinciale weg, waar je 100 km/u mag in Duitsland, gas los bij de bebouwde kom. Maar toch geflitst.

Gelukkig zijn Duitse boetes te overzien.
Polestar 2 LRSM MY24 - Midnight
Historie: SAAB... / Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Savile Grey 2019
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”