Pagina 1 van 1

Audi met ambitie

Geplaatst: 21.06.2021 - 13:58
door Ben
Audi stopt al in 2026 met het aanbieden van een benzine- of dieselmotor in nieuwe modellen.
Ook wil het Duitse merk dan ook geen hybride-varianten meer lanceren

Dat heeft CEO Mark Duesmann volgens Duitse media verklaard. Audi blijft dan overigens nog wel een paar jaar auto’s met een verbrandingsmotor verkopen omdat niet overal in de wereld EV’s voldoende ingeburgerd zullen zijn.

Duesmann zou zijn plannen al met het managementteam en de ondernemingsraad van Audi hebben gedeeld. Ook zijn die doorgesproken met CEO Herbert Diess van de Volkswagen Groep, zoals bekend een fervent voorstander van elektrische auto’s. Desalniettemin wil het bedrijf de berichten nog niet bevestigen.

Audi heeft vanaf dit jaar vijf volledig-elektrische modellen in de aanbieding. Daar moeten er de komende tijd echter nog een reeks bijkomen. Die modellen worden dan gebouwd op basis van het platform voor elektrische auto’s MEB van de Volkswagen Groep.

Audi met ambitie

Geplaatst: 21.06.2021 - 14:45
door liquid_force
daarbij moet wel in betracht genomen worden dat Audi ook kijkt naar Brandstofcellen en puur waterstof motoren ...

Audi met ambitie

Geplaatst: 21.06.2021 - 17:39
door diesel01
Voorlopig zie ik hier heel veel van dit equivalent..

Audi met ambitie

Geplaatst: 21.06.2021 - 17:51
door Vapeti
Kwatongen beweren dat Audi hiermee het jarenlange uitstootgesjoemel wil rechttrekken :whistle:

Serieus nu, op zich inderdaad een erg ambitieuze melding.
Ik vraag me alleen af of dit er één is die ze kunnen waarmaken of wil Audi eigenlijk zeggen dat als je een dikke RS6 wil kopen, je dit best nu doet...

Enkel full electric binnen vijf jaar zal m.i. toch resulteren in aardig wat omzetverlies.
Zakelijke rijders zullen hier wel in (moeten) meegaan, maar voor particuliere verkoop lijkt dit wel erg snel te gaan.

Audi met ambitie

Geplaatst: 21.06.2021 - 18:02
door Frits V70
Vapeti schreef: 21.06.2021 - 17:51 Zakelijke rijders zullen hier wel in (moeten) meegaan, maar voor particuliere verkoop lijkt dit wel erg snel te gaan.
Kun je dit toelichten? Zakelijke rijders willen liefst geen bijtelling zien. Dus het maakt hun in de meeste gevallen niet uit wat de aandrijving zal zijn. Dat is voor de particulier wel even anders, die betaald zich scheel voor een auto waar nog een hoop onduidelijk is over betrouwbaarheid van o.a. accu's.

Audi met ambitie

Geplaatst: 21.06.2021 - 18:16
door Vapeti
Frits V70 schreef: 21.06.2021 - 18:02 Kun je dit toelichten?
Graag, maar ik bedoel exact wat je stelt.

Ik bekijk het met een Belgische bril, maar wat je stelt is ook hier van toepassing. Een zakelijke rijder zal (om zijn wagen nog ietwat te kunnen afschrijven) binnen vijf jaar elektrisch moeten rijden, dus die zal wel (zij het fiscaal gedwongen) moeten volgen. Een particulier zal dit niet zo snel willen doen, omdat, zoals je correct stelt, voor hem/haar de hogere meerprijs geenszins een meerwaarde biedt (buiten een ecologische meerwaarde uiteraard).

Audi met ambitie

Geplaatst: 21.06.2021 - 18:16
door diesel01
Frits V70 schreef: 21.06.2021 - 18:02
Vapeti schreef: 21.06.2021 - 17:51 Zakelijke rijders zullen hier wel in (moeten) meegaan, maar voor particuliere verkoop lijkt dit wel erg snel te gaan.
Kun je dit toelichten? Zakelijke rijders willen liefst geen bijtelling zien. Dus het maakt hun in de meeste gevallen niet uit wat de aandrijving zal zijn. Dat is voor de particulier wel even anders, die betaald zich scheel voor een auto waar nog een hoop onduidelijk is over betrouwbaarheid van o.a. accu's.
Dat is precies wat je voorganger bedoelt, zakelijke rijder word gedwongen om ze te leasen en de particulier maakt zijn eigen keuzes.
Ik ben een diesel drammer maar zal vast eens over gaan naar een Hybride, voorlopig zie ik het er bij ons nog niet van komen.
Heb zelfs vorig jaar nog een gewone sportfiets gekocht met 27 versnellingen en trap daar samen met mijn vrouw(kwantum korting)😂in een uurtje terug van St Tropez naar camping met hoogteverschillen.
Zo lang mogelijk uitstellen dat elektrisch.👊

Audi met ambitie

Geplaatst: 21.06.2021 - 18:24
door diesel01
Daarnaast is het zou dat dan ook het gedrag van om de 2 jaar een nieuwe moet veranderen.
Elke 2 jaar nieuw doet ook wat met de “ecologische voetafdruk”
Hier straks al 3 jaar een 5 jarige diesel die voornamelijk snelweg doet, ongeveer 30k per jaar.
En we zijn hem nog niet zat.

Audi met ambitie

Geplaatst: 21.06.2021 - 18:33
door Vapeti
diesel01 schreef: 21.06.2021 - 18:24 Elke 2 jaar nieuw doet ook wat met de “ecologische voetafdruk”
Exact, en zeker voor elektriche/hybride wagens. Het ontmantelen/recycleren van de batterijen weegt ecologisch ernstig door...

Audi met ambitie

Geplaatst: 21.06.2021 - 18:38
door DB200
Bram Schot, de vorige CEO, blijkt alweer een jaar weg bij Audi. Dat had ik even gemist.

Audi met ambitie

Geplaatst: 22.06.2021 - 15:51
door Summum
Ik moet zeggen dat de eerste poging van Audi op de BEV-markt mij tot op heden erg goed bevalt. De E-tron is een heerlijk ruime en comfortabele wagen en biedt m.i. meer dan een XC40 P8. Audi is echt wel in een hoog tempo bezig nieuwe modellen te ontwikkelen, dat kan Volvo vooralsnog niet bijbenen. Alhoewel de door Audi uitgesproken ambitie ook weer niet zo heel gek is. Volvo wil immers vanaf 2030 ook geen brandstofauto's meer verkopen!

Audi met ambitie

Geplaatst: 04.02.2022 - 20:16
door Hans Eilander
Summum schreef: 22.06.2021 - 15:51 Ik moet zeggen dat de eerste poging van Audi op de BEV-markt mij tot op heden erg goed bevalt. De E-tron is een heerlijk ruime en comfortabele wagen en biedt m.i. meer dan een XC40 P8.
Tja, hoe zou dat nou komen? de E-Tron kost een kleine € 80k, dat is "ietsje meer" (€ 20k) dan een XC 40 P8... :whistle:

Audi met ambitie

Geplaatst: 04.02.2022 - 20:18
door Hans Eilander
diesel01 schreef: 21.06.2021 - 17:39Voorlopig zie ik hier heel veel van dit equivalent..
Dit getoonde exemplaar kost € 2,5 ton..... :sick:

Audi met ambitie

Geplaatst: 05.02.2022 - 23:20
door Summum
Hans Eilander schreef: 04.02.2022 - 20:16
Summum schreef: 22.06.2021 - 15:51 Ik moet zeggen dat de eerste poging van Audi op de BEV-markt mij tot op heden erg goed bevalt. De E-tron is een heerlijk ruime en comfortabele wagen en biedt m.i. meer dan een XC40 P8.
Tja, hoe zou dat nou komen? de E-Tron kost een kleine € 80k, dat is "ietsje meer" (€ 20k) dan een XC 40 P8... :whistle:
Dat is niet helemaal waar. Hij ziet er “duur” uit en veel mensen denken dat hij meer kost, maar de e-tron is er vanaf een ruime €67k. Nog steeds duurder dan een XC40, maar het is ook een aanzienlijk grotere auto uit een hoger segment.