Inktzwarte vrijdag

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Top.
Ik hoop dat je er financieel ook goed uitkomt met alle partijen.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
Casey
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: 18.09.2014 - 19:48

Goed nieuws, na 4 forum pagina's vol ellende!
V70 (2006) D5 v/a 140000 tot 440000
V70 (2011) D3 v/a 160000 tot 272400
C70 (2011) T5 Summum v/a 95000 tot ...
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

4? 11 bij mij (maar ik moet dat nog even instellen dat er meer posts per pagina staan :P )
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
Theo V70
6th Gear member
Berichten: 4696
Lid geworden op: 11.05.2007 - 10:47
Locatie: Zuid-Holland

YESS! Gefeliciteerd. Ellende snel vergeten: Op naar het grote genieten.
XC40 recharge, SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 1977 Ljusgrå, 2444102111, B21
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Heren,

bij deze de gevraagde uitleg.

Met de motor was niets mis. In Elst kwamen ze er ook bijna niet uit tot op het moment van bijna opgeven één van de heren het idee kreeg om de temperatuursensor van het roetfilter nader te bekijken. Deze gaf bij een koude motor een temperatuur aan van 300 graden. Waanzin natuurlijk. Maar misschien wel de oorzaak van alle ellende? Ja hoor! Bij nadere inspectie van de sensor bleek de draad naar de sensor al een keer onderbroken te zijn geweest. Dit waarschijnlijk bij de vorige eigenaar en mogelijk door een steenmarter (zie reactie diesel01 hierboven). De draad is toen gesoldeerd. Problem solved zou je denken. Inderdaad, dat gaat een tijdje goed totdat er bepaalde krachten op de draad uitgeoefend worden, bijvoorbeeld bij het in- en uitbouwen van een motor. De soldeerverbinding is in de krimpkous onderbroken geraakt. Van buiten niet te zien maar wel als resultaat een verstoord motormanagement zonder foutcode (...).
Naar het blijkt kun je deze draad eigenlijk niet met een gewone soldeerbout solderen. Het is geen koperdraad maar een bepaald soort metaal dat alleen onder extreme hitte (700 graden) gesoldeerd kan worden. Daar is een speciale soldeerbout voor nodig die de meeste garages niet hebben. Obbe heeft er een dummy opgezet die de boel "belazerd" zonder dat de motor het door heeft. De auto liep daarna als een speer. Probleem dus opgelost!
Moraal van het verhaal, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel. In mijn geval een gebroken snoertje. Hoe bizar. Dat Martin mij een uiterst coulante rekening heeft gepresenteerd is een mooie pleister op de wonde.

Nogmaals iedereen bedankt voor het medeleven en opbeurende reacties. Toch prachtig zo'n forum als dit.

Groet,

Jos.
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

Graag gedaan Jos!! Veel rijplezier maar weer!!!
.
.
.
.
Website: www.volvoservice.eu
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Thx!
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Nu ik het verhaal helemaal ken moet ik bekennen dat ik met mijn XC60 destijds hetzelfde heb gehad. De temperatuurvoeler was defect waardoor die soms 1000 graden aangaf. De motor ging daardoor in een soort noodloop zonder foutmelding (wel in vida, niet op het display) daar denk je natuurlijk niet aan als er net een andere motor wordt geplaatst, da zoek je het in de motor zelf...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27577
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bizar eigenlijk, auto bomvol elektronica en meldingen bij van alles en nog wat, maar op dat moment net niet...

Netjes dat het financieel ook zo op is gelost! Nu weer genieten :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2950
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Wat een verhaal zeg!
En wat een topmensen in Elst.
Maar dat wist ik al uit eerdere ervaringen....

Draadje los?
De enige storing die ik ooit in mijn 245 had, was een 'lichtjes-code' defecte pulsgever.
99% startte de auto
maar die 1% niet op de ongelukkigste momenten ergens in 1995
Dealer met de handen in het haar, want alles leek toch in orde....?

Na een tip (ik dacht van de V44 vereniging), gegaan naar een Goeroe met een hoofdletter, die toen nog in een garage werkte vlak achter de Scheveningse haven
en later volgens geruchten van die leden iets met een tuning-bedrijf begonnen is.
Hij pakte een soldeerbout, voelde, trok en plaatste 2 cm draad ergens op de kruising van een kabelboom en de pulsgever-kabel erbij.
"De fabriek heeft ooit een iets te krappe kabel afgeknipt bij deze serie"
Ook díe man blijf ik eeuwig dankbaar.....
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Frederik Welvaert schreef: Nu ik het verhaal helemaal ken moet ik bekennen dat ik met mijn XC60 destijds hetzelfde heb gehad. De temperatuurvoeler was defect waardoor die soms 1000 graden aangaf. De motor ging daardoor in een soort noodloop zonder foutmelding (wel in vida, niet op het display) daar denk je natuurlijk niet aan als er net een andere motor wordt geplaatst, da zoek je het in de motor zelf...
Bij mij dus ook geen foutmelding in Vida. Dan wordt het lastig zoeken.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
steven.vuylsteke
5th Gear member
Berichten: 1724
Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27

Hoi JOsW,

super fijn om te horen dat je wagen terug op de weg kan!
Wat een miserie, ik voelde met je mee in parallelle lijn :)
ik heb veel uit jouw post geleerd en hoop dat mijn wagen in de nabije toekomst van de brug terug op de weg kan.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Gebruikersavatar
Chris 56
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 17.02.2011 - 19:54
Locatie: Hillegom

Hoi Jos..
De temperatuursensor zal dan wel een Chromel - Alumel type zijn.
Idd... niet te solderen, hardsolderen met gelijk materiaal.
Anders heb je direct weer een temp. verschil... maar da's heel weinig vergeleken met deze temperaturen.

super dat het werkt !!
V70 2.5T Summum met Driver support line, 260Pk, 380Nm GT6 Caspian Blue Pearl MY 2010
S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005
Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999
Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993
Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987
Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983
Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979
Datsun Bluebird 1800 BJ ??
Datsun Cherry 1200 GL BJ ??
Datsun Cherry A100 GL BJ ??
Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

steven.vuylsteke schreef: Hoi JOsW,

super fijn om te horen dat je wagen terug op de weg kan!
Wat een miserie, ik voelde met je mee in parallelle lijn :)
ik heb veel uit jouw post geleerd en hoop dat mijn wagen in de nabije toekomst van de brug terug op de weg kan.
Wat is er aan de hand?
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Ik denk dat ik vandaag een engeltje op mijn schouder had. Bij wegrijden piepende airco. Opeens was het over maar werd de airco niet koud; ik vond de riem op de bodemplaat zojuist
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

kuupertie schreef: Ik denk dat ik vandaag een engeltje op mijn schouder had. Bij wegrijden piepende airco. Opeens was het over maar werd de airco niet koud; ik vond de riem op de bodemplaat zojuist
Dat van de engeltje valt wel mee. Kijk, wat mij is overkomen gebeurt zelden, bij wijze van. Natuurlijk knapt soms de snaar van de airco-pomp doch slechts zeer zelden schieten ze omhoog met in mijn geval desastreuze gevolgen. Maar mooi voor je dat het zo is afgelopen. Had je een vastloper met als gevolg een nieuwe airco-pomp?
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Ik weet het nog niet. Denk het wel.
Vananavond om 21h gaat de pomp er onderweg
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Lucky basterd. Het gebeurt denk ik vaker dan je denk Jos. Alleen wordt dat niet zo vaak op een forum geplaatst.
Ga je het zelf doen Gert-Jan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Kijk wel even of er geen rommel van de gebroken riem richting de distributieriem is gekomen, om vervolgschade te voorkomen.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Gisteravond de pomp er onderweg gehaald om te kijken of het geen lager of koppeling was. Maar helaas. Alles draait soepel behalve de compressor.
Ik neem een revisiecompressor, knutsel die er onder en laat hem dan weer afvullen.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”