Inktzwarte vrijdag

Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Is de riem heel Gert Jan? Als er ook maar een stukje mist, dan zit dat in de distributie. Trek voor de zekerheid de kappen er even af en controleer of er niets in de distributie zit.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

De riem was gesmolten. Onmogelijk te controleren dus.
Ik zal de boel eens een keer loshalen.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

V70/2.4D/2003 schreef: Is de riem heel Gert Jan? Als er ook maar een stukje mist, dan zit dat in de distributie. Trek voor de zekerheid de kappen er even af en controleer of er niets in de distributie zit.
Als dat zo zou zijn dan was het kwaad allang geschied.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Duurde bij mij 5 maanden. Bleek dus een stukje riem in de distributie te zitten.
Gevolg: dat stukje werd gepakt door de riem, distributie versprong 2 tandjes, cilinderkop naar de "je weet wel", auto bijna 2 maanden op de brug en ettelijke duizenden euro armer.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Nieuwe compressor is overigens ook niet voor niets :-(
Mijn auto is geen duizenden euros meer waard. 2009 en 315dkm !
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Prijzig inderdaad, ik gok €360 incl?

Anders rima belletje aan wagen?
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Denk dat je veel goedkoper een compressor kunt vinden. Zoek eens in dld. Gok ergens tussen de 200-250.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20611
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Volvo heeft toch een ruilsysteem met bepaalde onderdelen?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Nieuw 420 ex ex
Ben op zoek naar een sloper 100 - 150 euro
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Nee geen gebruikte doen hoor! Heb jij een 185 of 205 pk versie?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Deze voor de 185 pk versie:
https://www.daparto.de/Teilenummernsuch ... peId=19917
Kunt ook kiezen voor Nissens, Hella of Valeo. Zijn allemaal goed.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

185. Waarom niet gebruikt ?
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Omdat het risico dat hij vast slaat navenant groot is. Nieuwe er op, die hebben niet de fratsen van de oude serie.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

V70/2.4D/2003 schreef: Omdat het risico dat hij vast slaat navenant groot is. Nieuwe er op, die hebben niet de fratsen van de oude serie.
Helemaal mee eens. Zo'n vitaal onderdeel koop je gewoon nieuw. De meerkosten wegen niet op tegen het risico dat je loopt met een gebruikte. En inderdaad, de nieuwe die je nu koopt heeft een modificatie ondergaan waardoor de malheur van een paar forummers tot het verleden behoort. Ik weet even niet of die modificatie door alle partijen is doorgevoerd. Zekerheidshalve dan maar origineel Volvo (of identiek waar toevallig geen "Volvo" op staat).
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Zie wel dat de pompen behoorlijk duurder zijn geworden. Zou dat door de modificatie komen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Vandaag komt die van Rima. Ik ben eigenwijs.
Vitaal vind ik ze niet werkelijk...en ik geloof al helemaal niet dat alle aangeboden pompen dezelfde modificatie hebben ondergaan. Ik geloof ook niet dat alle pompen het zelfde probleem hebben, dat zou heel toevallig zijn.
Mijn sleutelmaat gaf wel aan dat ze erg laag hangen bij Volvo.
Laatst gewijzigd door kuupertie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Eigenwijs is ook wijs.

Succes met de reparatie.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Zie wel dat de pompen behoorlijk duurder zijn geworden. Zou dat door de modificatie komen?
Neen.
Aangezien op nieuwe autoverkoop weinig meer wordt verdiend en de onderhoudsintervallen flink zijn opgerekt, moet het geld op een andere manier binnenkomen, namelijk via onderdelen. Daarnaast is Volvo nu premium, vergelijkbaar met de ABM uit Duitsland, en daar horen dan ook premium prijzen bij.

Ik herinner mij dat ik voor een telefooncradle in de A4 ooit eens 130 euris moest neerleggen. Ik vond dat wel heul veul geld voor een stukje plastic dat in Azië voor minder dan 10 euro wordt gemaakt. Waarop de receptionist (met aardappel in de keel) zegt: "Maar meneer, u rijdt wel een Audi hoor".
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dat was in 1994 ook al het geval bij Volkswagen.

Maar zonder enige gekheid. Ik heb ook meegemaakt dat vergelijkbare onderdelen voor een Japans merk duurder waren dan voor bijvoorbeeld Volvo en Audi.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8629
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

DB200 schreef:
Zie wel dat de pompen behoorlijk duurder zijn geworden. Zou dat door de modificatie komen?
Neen.
Aangezien op nieuwe autoverkoop weinig meer wordt verdiend en de onderhoudsintervallen flink zijn opgerekt, moet het geld op een andere manier binnenkomen, namelijk via onderdelen. Daarnaast is Volvo nu premium, vergelijkbaar met de ABM uit Duitsland, en daar horen dan ook premium prijzen bij.

Ik herinner mij dat ik voor een telefooncradle in de A4 ooit eens 130 euris moest neerleggen. Ik vond dat wel heul veul geld voor een stukje plastic dat in Azië voor minder dan 10 euro wordt gemaakt. Waarop de receptionist (met aardappel in de keel) zegt: "Maar meneer, u rijdt wel een Audi hoor".
Ik doelde op de aftermarket pompen, niet origineel Volvo. 2 jaar geleden waren de pompen beduidend goedkoper.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”