Stadslicht

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Mijn stadslicht rechts deed het niet meer.
Ik wilde het lampje vervangen, wat al een kunst op zich is, maar hier bleek het niet aan te liggen.
Kortom, ook als ik er een goed lampje in doe, doet hij het niet.

Iemand een idee waar ik zoeken moet ?
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Heb je wel spanning?
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Geen idee. Ik weet alleen dat als ik er een led inzet...deze knippert en flauw brandt. Ook blijft de led aan totdat de auto in de slaapstand gaat, ondanks het feit dat alles uit is.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
gose91
3rd Gear member
Berichten: 449
Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18

Ik gooi even het meest relevante topic omhoog in deze kwestie. Onlangs heb ik t10 ledjes geplaatst in mijn V50 uit 2008. Ikneem even aan dat de aansturing van de verlichting in alle Volvo’s gelijk is in deze bouwjaren.
Na een week strak te hebben gebrand is één van de lampjes bij tijd en wijlen een stroboscoop. Verandert onregelmatig van normaal fel naar zeer gedimd. Mijn vorige S40 had dit ook, alleen kregen de lampjes er na een paar jaar pas last van.

Nu kan ik niet meer terugvinden of de leds die ik nu geplaatst heb canbus leds waren. Mijn vraag is, helpen canbus leds bij dit fenomeen? Of zit er, net als bij halogeen dimlicht, een pulsbreedte modulatie op de spanning naar deze lampjes, waar deze lampjes niet tegen kunnen? Dan zou je PWM proof T10 leds moeten hebben, maar dat lijkt niet te bestaan... Zijn er soortgelijke ervaringen en ook mogelijke oplossingen?
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20684
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Canbus-leds zou je wel moeten toepassen.

Canbus controleert toch de verlichting op het moment dat de auto op contact staat? Het systeem stuurt dan een spanning naar alle lampen en verwacht blijkbaar een zeker signaal terug. Alleen gast die ledlamp die er niet in hoort dus even oplichten terwijl een canbus-led dat niet doet.

Zo iets ongeveer.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
gose91
3rd Gear member
Berichten: 449
Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18

Ik betwijfel dan of er bewaking op die bolletjes zit. Toevallig is er in dezelfde koplamp zo'n zijmarkeringslampje defect en van beide krijg je geen melding.
Wat zou het nut zijn om het ledje te controleren als ie lekker blijft flikkeren en daar geen melding van komt. Het ledje in de andere koplamp brandt onverstoorbaar...
Door dit alles betwijfel ik of de controle functie de schuldige is aan het flikkeren.
Maar ik heb een stapeltje canbus ledjes besteld, kost ook de wereld niet. En witte LED naast xenon is een goedkope maar voor de looks noodzakelijke upgrade ;)
Ik ga het ondervinden of dat het verschil maakt. Uiteraard laat ik dat hier nog even weten!
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”