Eerste Volvo en gelijk een paar vragen

Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

mystudio schreef: De nieuwe Philips Xenon X-Tremevision gen2 zitten erin. En gelijk ook de lenzen schoongemaakt Tip voor als je het nog gaat doen; monteer een goede (led?) zaklamp tijdelijk voor de xenon lamp opening. Dan zie je veel beter wat en hoe je de buitenkant van de lens schoonmaakt. De aanslag zit vooral op de buitenkant van de lens, althans, bij mij. Binnen kon ik niet zoveel reinigen. Dus, buitenkant gedaan, behoorlijk priegelwerkje inderdaad zoals al op het forum is beschreven en lampen er weer in. Echter, toen ik de lampen aanzette, zag ik precies waar ik wel en niet was geweest op de lens buitenkant. Niet goed dus! Weer eruit dus en nu met een felle led zaklamp voor de xenonlamp opening de lensjes gereinigd. Je ziet dan plots veel beter waar de aanslag zit en waar hij schoon wordt. In de herkansing ging het dus wel goed en de lampen zitten er weer in. Nog even wachten tot de H7 grootlicht led's binnen zijn, maar, zo op het eerste gezicht lijkt het licht al een stuk verbeterd.

Overigens, wat ik me nog afvroeg. In eerste instantie dacht ik dat de xenon een adaptieve maar niet dual xenon was en de H7 dus als grootlicht werd gebruikt. Bij nader inzien denk ik dat het anders zit. Als je op grootlicht schakelt, klapt het aluminium kapje in de lens (ja, die waar je last van hebt als je de binnenkant van de lenzen schoonmaakt) om en schakelt ook de xenon als grootlicht. De H7 schakelt 'gewoon' bij als extra verstraler eigenlijk. Klopt dit?
je uitleg over het grootlicht klopt helemaal.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
mystudio
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 28.10.2018 - 09:31

Edwin schreef:
mystudio schreef: De nieuwe Philips Xenon X-Tremevision gen2 zitten erin.
En hoe is het kleurverschil tov de standaard Osram lamp? Is de nieuwe blauwer?

gr. Edwin.
Ik had geen Osram erin zitten toen ik ze opende, er zaten reeds Philips xenon's in. Maar, niet de gen2 Xtreme Vision. Nu dus wel en het kleurverschil is er. De nieuwe lampen neigen wat meer naar led, ze zijn wat witter dan de ouden. Omdat ik de lenzen ook gelijk heb schoongemaakt is het onmogelijk te zeggen of het nu het schoonmaken is of de lamp zelf, maar, ik denk eigenlijk een combi van beiden zorgt ervoor dat je toch net wat meer licht hebt en het licht wat 'feller' overkomt. Dat het wat witter is komt m.i. echt van de pit, dan het wat feller overkomt is wellicht de combi betere pit en schoonmaken lens. Wordt vervolgd, want, de H7 led's voor de verstralers komen ook net binnen uit China. Kleine ledjes hoor! Kan me nauwelijks voorstellen dat daar 30W uitkomt, maar, we gaan het zien.
V70 D2 mei 2014 Nordic+ Luxury Line met Rear Seat Entertainment | Seville Grey | Elektrisch dakraampje | Adaptief Xenon | Leer | Dakspoiler | Privacy Glass | 17" REX met Michelin Pilot Alpin 6 winter 225/50/17 | 19" BOR Grey Stone met Continental Sportcontact 5 235/40/19
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13819
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

FF meeliften op dit topic met een vraagje:
Ik heb nog gewoon H7 en wat zijn dat de beste H7 lampen om er in te schroeven volgende week bij de beurt.
Advies graag v.w.b. wat meer licht en een lange levensduur.....
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: f
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3067
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Philips heeft goede lampen, H7,
Long Vision met een stuk langere levensduur, High Vision met meer licht (125%) en iets langere levensduur en Extreme Vision met iets van 150% meer lichtopbrengst.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13819
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ok keuze zat
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Swalker
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 14.10.2016 - 17:45
Contacteer:

mystudio schreef: Ik overweeg nog de 19" Artio velgen bij te bestellen. Een behoorlijke maat, realiseer ik me, maar, niet heel veel duurder dan de 18" Titania en wellicht nog wel zo mooi. Maar, wat me nog weerhoudt, wordt 19" niet te groot en dus de band te klein om nog het toch eigenlijk wel fijne comfort van de V70 vast te houden? Iemand hier ervaring mee? Valt het mee wat je inlevert qua comfort or better think twice en gewoon 18" doen?

Edit: ik realiseer me dat ik deze vraag beter kan stellen in het specifieke topic hiervoor.
Hallo,
Op mijn zomerbanden rijd ik met 18" Titania's. Deze vond ik mooi en staan m.i. goed en 'passend' onder een V70. 19" misstaan ook zeker niet. Hier heb ik wel even over getwijfeld. (De verkoper raadde ze me ook af) Nu het winter is gebruik ik de 'standaard' 16". De hogere 16" winterband geeft duidelijk meer comfort/souplesse. De plattere zomerband geeft iets directer stuurgevoel maar ook iets minder comfort; je krijgt meer mee (wanneer je bijvoorbeeld met twee wielen even een klinkerstrook naast de weg op moet). Ik heb geen spijt van mijn 18" Titania's want ik vind ze mooi en het rijdt mij comfortabel genoeg. Maar met de kennis van nu zou ik geen 19" overwegen.
V70 D4 GT8 Polar+ magic blue
Audi A6 2.0 TDI Pro Line+
Volvo S60 D5 Edition
mystudio
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 28.10.2018 - 09:31

Ik heb de 19" Bor genomen als zomerband. De 17" is een winterset geworden. De Bor's heb ik vanaf kerst tot zo'n beetje dit weekend gereden; het kon nog wel even en ik kan zelf eenvoudig thuis wisselen. En het valt me alleszins mee eigenlijk. Nu ben ik ook wat gewend gezien 10 jaar BMW, maar, toch, de V70 levert niet heel veel in m.b.t. comfort, spoorvorming oid met de 19". Sinds dit weekend de winterset erom en dan merk ik ook weer hoe klein het verschil is; het is niet een totaal andere (comfortabelere) auto geworden. Ben dus blij met de keus voor 19". Ik vind ze eigenlijk prima passen bij de grote auto en ben niet teleurgesteld geraakt over het comfort. Wel heb ik het idee dat hij een dikke slok meer lust met de 19" eronder. Zal dat nog eens proberen te vangen in metingen. Maar, 1 op 13,5 op wat langere ritten bij 130 is de auto niet vreemd. Die D2 is zeker niet zuinig!

Maar, heel wat anders: wat is die standkachel geweldig met dit weer he! :-) Ik denk dat ik nooit weer BMW ga rijden ;-)
V70 D2 mei 2014 Nordic+ Luxury Line met Rear Seat Entertainment | Seville Grey | Elektrisch dakraampje | Adaptief Xenon | Leer | Dakspoiler | Privacy Glass | 17" REX met Michelin Pilot Alpin 6 winter 225/50/17 | 19" BOR Grey Stone met Continental Sportcontact 5 235/40/19
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3067
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Leuke update weer!

Heb je ook foto van de 19" set?
Op zich zou er niet al te veel verschil in verbruik moeten zijn tussen 17 en 19". zolang de buitenomtrek gelijk is.

Wat wel kan schelen is het type en merk band. er zijn verschillende theorien over, sommigen zeggen dat een winterband door het grove profiel meer brandstof zal verbruiken, anderen zeggen dat door het zachtere rubber de band soepeler over oneffendheden gaat.
Bij de V70 waren de winterbanden (Conti) zuiniger dan de zomers van Michelin, in exact dezelfde maat.
Nu bij de XC70 merkte ik dat juist de winter Michelins onzuiniger waren; sinds vorige week nieuwe Fulda banden, en eens kijken of er ook groot verschil is.

Eea is pas goed te vergelijken over een wat langere periode met vergelijkbare ritten.
Maar die diesel had ik wel zuiniger verwacht.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3067
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

mystudio schreef: Maar, heel wat anders: wat is die standkachel geweldig met dit weer he! :-) Ik denk dat ik nooit weer BMW ga rijden ;-)
Yes, helemaal mee eens, voor mij een must op elke volgende auto!

Volvo is niet de enige, maar in NL zie je op de markt maar erg weinig andere merken met fabrieks-af standkachel. Op 2e hands markt in Duitsland zie je wel Mercedes, Audi en BMW met standkachel (al dan niet later ingebouwd).

In de auto van mijn vrouw gisteren een klein electrisch ventilator kacheltje gezet en 20 min laten lopen. Auto ook helemaal ontdooid, maar niets zo fijn als met warme moter wegrijden!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
mystudio
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 28.10.2018 - 09:31

Foto's van de velgen had ik al in het juiste topic onder 'velgen en banden' geplaatst, maar, ik word vast niet afgeschoten als ik hier nu ook even een plaatje post. Zie onderstaand resultaat.
Vraag nog trouwens; de LED H7 verstralers/grootlicht zijn bij mij ook binnen via Aliexpress. Dezelfden als @regse heeft besteld, want, die was positief over het resultaat. Ik moet ze er nog inzetten. Ik kreeg als cadeautje ook nog twee T10 led lampen erbij. Passen die in de kentekenverlichting of zijn die uitsluitend voor stadslicht? (dat is al led bij deze uitvoering natuurlijk).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 D2 mei 2014 Nordic+ Luxury Line met Rear Seat Entertainment | Seville Grey | Elektrisch dakraampje | Adaptief Xenon | Leer | Dakspoiler | Privacy Glass | 17" REX met Michelin Pilot Alpin 6 winter 225/50/17 | 19" BOR Grey Stone met Continental Sportcontact 5 235/40/19
mystudio
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 28.10.2018 - 09:31

PGV70 schreef:
Op zich zou er niet al te veel verschil in verbruik moeten zijn tussen 17 en 19". zolang de buitenomtrek gelijk is.
Maar die diesel had ik wel zuiniger verwacht.
Ik had de D2 ook zuiniger verwacht/gehoopt. In de V40 van mijn vriendin ligt dezelfde motor (V40 van eind 2013). Daar is dat blok namelijk wel superzuinig in! Zij rijdt gemiddeld bijna 1 op 20 op woon-werk (80 km enkele reis). Ik neem die auto ook wel eens mee, dus, het is niet de rijstijl. Ik zie dat die auto gewoon erg zuinig rijdt dan.

Omtrek van de 19" is natuurlijk fractie groter, want, een '40' band qua hoogte, waar ie eigenlijk 35 had moeten zijn, maar, het scheelt niet heel veel. Wel is de velg een stuk zwaarder en is de band natuurlijk wat breder, 235 tegen 225. Dat zal toch ook net wat verschil maken qua wrijving. En wellicht zijn alle verhalen over de Conti Sport Contact 5 ook waar en slijt 'ie ook als een gek. Dan is de wrijving ook weer wat hoger. Dat zullen we echter nog moeten ervaren. De 1800 km die ik er nu op gereden heb kon ik geen noemenswaardige slijtage meten. En nu liggen ze in de schuur te wachten op de lente. Kom maar door!
V70 D2 mei 2014 Nordic+ Luxury Line met Rear Seat Entertainment | Seville Grey | Elektrisch dakraampje | Adaptief Xenon | Leer | Dakspoiler | Privacy Glass | 17" REX met Michelin Pilot Alpin 6 winter 225/50/17 | 19" BOR Grey Stone met Continental Sportcontact 5 235/40/19
Gebruikersavatar
Simvi67
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.02.2017 - 17:44

Erg mooi. Welk percentage tint zijn jouw ramen ?
240
V40 2.0
940 2.3
V70 T5
850 2.0

V70 2.0
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”