Wie kan mij helpen bij het kiezen van een nieuwe (occasion) auto ?

Gebruikersavatar
kansberg
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44

Die van de Bangarage is wel een heule mooie! Bovendien voorzien van leuke opties. En zo te zien is het onderhoud altijd keurig volgen schema gedaan. Daarnaast is de Bangarage ook Volvo dealer, wat een zeker gevoel geeft, een auto waar zijzelf niet achter staan, zullen ze niet zelf verkopen, maar 'doorstoten' naar 'de handel.'
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
dodojuice
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21.08.2019 - 20:01

We zijn inmiddels ruim een half jaar verder... nog steeds geen Zweedse onder de carport maar een Spaanse :*

We rijden nu een half jaartje in de Leon en voornamelijk rij ik er zelf in.. het is een 110 pk TDI van 2014 geworden, maar ik heb er gewoon geen plezier van / mee...
Ik heb de auto wel laten chippen naar een 140 ok en dat wil wel serieus van de plek af en met inhalen / invoegen is dat wel lekker.. het is ook een mooie uitvoering met leder / alcantara, mooi multimedia systeem, sportonderstel, 18 inch lichtmetalen wielen etc maar toch...

Nu zat ik van de week MP eens af te struinen naar auto’s in de buurt enjoy daar toch weer een hele mooie V70 tegen. Een mailtje eraan gewaagd, het indicatieve bij te betalen bedrag viel me mee en dat heeft me aan het denken gezet / doen twijfelen...




Het is in mijn ogen een complete auto, goede kleur, mooie wielen, lederen bekleding, automaat, goede opties... uitvoering is Summum als ik de advertentie moet geloven.

Maar... ten opzichte van de Seat; 7 jaar ouder, 70 dkm meer gelopen, zwaarder en hoger verbruik..
Vooral punten waar mijn vrouw tegen aan hikt, ook wel begrijpelijk.
Het is uiteraard een compleet andere auto, zijn er nog specifiek zaken waar ik op kan letten als ik de auto zou gaan bekijken?

Kun je met deze radio ook muziek streamen via Spotify of is daar een maniertje voor?
Dat vinden de kids dus vooral belangrijk vandaar..

Het gaat om deze auto..

Afbeelding

https://www.bhendriksenbv.nl/occasions.html
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Import, euro4 diesel (= aangeschoten wild). Mooi laten staan.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 956
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Dit bedrijf zit bij mij (bijna) om de hoek. Ze staan niet slecht bekend. Maar inderdaad import en veel eigenaren zijn dingen waar ik wel erg achterdochtig van zou worden. Euro 4 betekent dat je in steeds meer steden ongewenst bent.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1859
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Wel hele mooie velgen! Enige juiste voor een T6 naar mijn mening.
Staat op m’n lijstje...

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Zit hier wat tussen: https://www.autobedrijfwassenaar.nl/occ ... JbU4WakWAA ?
Daar hebben wij ook onze V70 vandaan. Keurig adres en bijzonder vriendelijke mensen!
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Gebruikersavatar
kansberg
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44

Als eenmaal het Volvo 'virus' je bereikt heeft, dan blijf je er naar kijken, ook al kan het dan nog jaren duren voordat je daadwerkelijk over stag gaat. Maar dat je over stag gaat is zeker. Ook mij is het overkomen en heb geen spijt. En ook hier had mijn teer beminde bezwaren die van een gelijke strekking zijn, inmiddels waren.
Feit is en blijft wel, dat Volvo rijden niet de voordeligste manier is om van A naar B te komen, keerzijde is dat je er veel voor terug krijgt in de vorm van comfort, stilte en (in het geval van een V70) veel ruimte.

Ook mijn auto verleden bestond uit diverse merken, met name de laatste 15 jaar. Daarvoor 20 jaar Citroën gereden. Maar toen begon het... eerst een Peugeot (406), toch weer een Citroën (C5), toen een Opel (Huh?), toen een Skoda Superb... en toen eindelijk een Volvo, een V60. Nog steeds heb ik warme gevoelens bij Citroën, dit heeft ook deels te maken met de historie van het merk en de sublieme XM's die ik destijds reed, overigens zonder grote problemen (!).

Terug naar de V60. Ik wilde een V70, maar het portret waarvoor ik ooit nog eens een handtekening heb gezet (dit is satire hè), die voornamelijk in onze 'grote' auto stuurt, wilde een kleiner, sportiever model en was dus verkocht bij het zien van de V60. Met enige tegenzin toch gegaan voor de V60 (D4 VEA Summum GT8), maar die viel tegen, ook bij haar (YESSSSS!!!). Reden genoeg om toch uit te gaan kijken naar een V70 (D3 vijf cilinder, Momentum, 6 bak handgeschakeld). Inmiddels een bijzonder fraai exemplaar al een jaar in bezit en ik snap nog steeds niet dat wij niet eerder een V70 hebben gekocht. Het rijdt echt een klasse beter dan een VAG product, solider en stiller met name, maar de fauteuils spannen echt de kroon. Dat zijn de meest comfortabele stoelen die ik mij kan bedenken. Een groot voordeel van de V70 vind ik persoonlijk, dat dit een tijdloze auto is, je komt er altijd goed mee voor de dag, ook al is hij 15 jaar oud en je geniet van het grote comfort en de onovertroffen roffel van de 5 cilinder uitvoeringen, als een concert dat je in Dolby Atmos luistert.

Na een Superb is zelfs een V70 klein, maar zoveel ruimer dan een V60.

Ergo: heb je het geld er voor over, schroom dan niet en doe jezelf en je partner een groot plezier met een V70! Voorwaarde is wel dat een lederen interieur stoelverwarming vereist. In mijn 'auto van de zaak' heb ik leer zonder verwarming, dat wil je écht niet.

Heul veul succes met je zoektocht, leuk dat je je er in verdiept en hier op dit forum je vragen en opmerkingen plaatst, dat maakt het allemaal nog leuker (ook voor ons) en kom je uiteindelijk uit bij de V70 die op jou lijf geschreven is!
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
dodojuice
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21.08.2019 - 20:01

Even een update vanaf mijn kant...

De vrouw was het er echt niet mee eens, maar toch ben ik vanmiddag even langs gereden bij de garage om de auto eens in het echt te gaan bekijken. Hij stond buiten geparkeerd en ik moet zeggen, in eerste oogopslag tijdens het voorbij rijden een plaatje van een auto.

Toen de auto even geparkeerd en de auto even kritisch bekeken van dichtbij.. toen werd ik al minder enthousiast. De dakrailing aan beide kanten was volledig aangetast, sommige stukken waren helemaal wit ipv aluminiumkleur.. het lakwerk zag er zo op het oog wel erg netjes uit, misschien zelfs te netjes, maar dat zou geen reden zijn om hem te laten staan. Veel auto's hebben schade gehad en zijn keurig hersteld, misschien was dat deze ook wel.
Dan de velgen; alle 4 de velgen hadden al eens kennis gemaakt met de stoeprandjes.. op zich was het wel bijgewerkt, maar niet tot mijn tevredenheid, dus dat zou ik dan ieder geval moeten laten herstellen.
Omdat het bedrijf gesloten was heb ik hem niet heel goed van binnen kunnen bekijken, maar een blik op het leer leerde me wel dat er dringend onderhoud nodig zou zijn.. het leer glom en er zat allemaal van die kleine barstjes in het leer met daarin vuil..

Twijfel toch enorm moet ik eerlijk zeggen.. vind het echt een prachtige wagen maar aan de andere kant, vind ik het het gezeur thuis niet waard, maar aan de andere kant waait dat ook wel weer over.. even wat rook in de wigwam en dan is het weer in orde schat ik zo..

Wat zou het gaan kosten om de dakrailing weer netjes te krijgen (vervangen?) en 4 stuks lichtmetalen wielen laten bijwerken? Het leer zou ik wel zelf kunnen, dat is het probleem niet..
Ik zou in eerste instantie €1500-€1750 bij gaan betalen, maar nu denk ik daar toch wel anders over.. de garage heeft me ook al een paar keer gemaild of ze nog iets voor me kunnen betekenen, dus ergens bekruipt mij het gevoel dat ze de deal wel erg graag rond willen maken.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4630
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Het beste advies wat ik je zou kunnen geven is: heb geduld! Er staan er genoeg te koop (en deze is voor mijn gevoel niet echt een koopje...). Mijn persoonlijke devies is altijd: als het niet goed voelt is het niet goed en als ie weg is was ie niet voor mij. Geeft veel rust. Bedenk gewoon goed wat je wilt, welke uitvoering / motor (diesel/benzine) past bij jou? Wel of juist geen automaat? Welke opties zijn een must en wat is leuk maar niet noodzakelijk? De opmerkingen hier dat je een import auto moet laten staan deel ik zeker uit ervaring niet. Wel kies is persoonlijk altijd voor een dealeronderhouden auto en bel ik die dealer altijd na. En ja Volvo for live is niet zo maar een slogan. Er zitten hier bosjes op het forum die besmet zijn geraakt.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4630
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Voor het vergelijk even een alternatief: https://www.autowereld.nl/volvo/v70/d5- ... /foto.html
3 jaar nieuwer, 40 PK meer en 1000 euro goedkoper....
Of deze https://www.autowereld.nl/volvo/v70/2-0 ... tails.html
Of een V60 als alternatief: https://www.autowereld.nl/volvo/v60/1-6 ... tails.html
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Leuk dat er nog mensen op zoek zijn naar een V70, kan ik mee volgen in dit topic (zij het aan de andere kant van de grens).
@Kansberg, jij hebt dus een D3 5 cilinder, dat is dan eentje met 100kW/136pk neem ik aan?
Bewust die motor gekozen omwille van betrouwbaarheid? Ik twijfel heel erg welke motorisatie nu eigenlijk het beste is. Ik ben geen sportieve rijder, maar ik wil ook geen motor die harder slijt dan nodig is.. Ik heb nu een 1.9 diesel V40 van 2001 die aan vervanging toe is en ik moet zeggen dat deze wagen me nooit in de steek gelaten heeft.
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
medio
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:06
Locatie: Groningen

De 5 cilinder diesel staat bekend als een zeer betrouwbare motor. Ik rijd al sinds 2003 in eerst D5 en nu D3 (al met al zo'n 700.000 km). Geen dag spijt van gehad. Hebben mij nooit in de steek gelaten of mij opgezadeld met een hele hoge onderhoudsrekening. Tussendoor heb ik 2,5 jaar een D2 gereden. Was blij weer terug te zijn een 5 cilinder. Het fijne van de D3 is dat je (indien gewenst) deze motor heel gemakkelijk kan upgraden naar 185 pk en 480 nm. Dan heb je een nog soepelere auto met een mooie reserve aan vermogen. Zoals wel vaker genoemd op dit forum: zoek naar een auto met een goede onderhoudshistorie en de juiste opties (die jij wilt hebben). Volgens mij is er volop aanbod. Er is ook veel aanbod van D3's uit België (fiscale redenen ??). Hiervoor geldt hetzelfde als de Nederlandse auto's. Met goed onderhoud is 400t km geen enkel probleem. Ik vind de automaten van Volvo niet het meest subtiele maar ze zijn wel betrouwbaar. Als je een handbak wilt, niet naar een automaat kijken.
V90 D4 2016 GT8 Inscription
V70 D3 2014 GT6 met Volvotune naar 185pk
[V70 D3 2011
V60 D2 MY2014 automaat
V60 D2 MY2014
V70 D5 2008
V70 2.4D 2005
V70 D5 2002
V70 2.5D 1998
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Dat verhaal van de 5 cilinders spreekt me wel aan.
Automaten heb ik al wisselende dingen van gelezen, maar toch voornamelijk dat ze niet zo geweldig waren. Misschien wat pechgevallen?

Verder vind ik helaas de V70 na de facelift het allermooiste, maar daar zit geen 5 cilinder in dacht ik? Al die motorisaties zijn zo moeilijk uit elkaar te houden. Op wikipedia staat wel een mooi lijstje welke 4 of 5 cilinders zijn, en zo kwam ik tot de conclusie dat ik ga moeten kiezen: 5 cil oud model of 4 cil facelift..
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Ik heb een 136pk mt en dat rijdt prima. 260k km. Verwacht geen sprinter maar ik sleep er zonder problemen 1500kg caravan mee naar zuid europa met een gangetje van 100+. En ook voldoende power met klimmen. Je schakelt soms wat meer. Daarnaast weinig problemen. Ik vind hem alleen wel dorstig met gemiddeld 1.16. Als je zou willen kan je hem zo naar 185pk laten chippen. Dat rijdt ook wel mooi maar is niet noodzakelijk. My 2014 is van ná de facelift mét de 5 cilinder (136 en 163pk euro 5). En de eerste series vea 4 cil. Diesel zou ik lekker laten staan! (150 en 181pk euro6) vanaf my 15
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Waarom zou je Diesel laten staan? Die zitten qua verbruik toch een stuk lager?
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

En dus even oplijsten:
Laatste model met 5 cilinders:
Dat zijn de 100kw/136pk en 120kw/163pk van na 2014 dan?
En die MY, kan dat nog een jaartje schelen? Want volgende wagen is met facelift maar van 2013 met 100kw motor 😀

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/vo ... aign=share

Verkoopprijs: € 12.800,-
Kilometerstand: 147.571 km
Bouwjaar: 07/2013
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

My 2014 is modeljaar 2014. Die zinn gemaakt van 07-2013 tot 06-2014. Zo loopt dat bij Volvo. En waarom ik de 4 cil VEA zou laten staan? Lees je hier maar eens in. Er zitten goede tussen maar ook behoorlijk wat minder goede. De 4 cil is pas vanaf 2017 verbeterd. Kijk maar eens. viewtopic.php?f=92&t=79609
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8115
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Onze C70 D3 heeft 150pk, 2000cc 5 cyl.
De auto is een 2011 model en heeft nu 105.000km gelopen, nog geen enkel probleem mee gehad.
Vrienden hadden een V60 D3 en daarbij is het blok gebarsten bij amper 100.000km, er kan dus altijd wat fout gaan.

Ik rij na 3 Volvo 5 cylinders, nu een S90 D4 VEA (4 cyl) en die is tot nu toe ook feilloos, wel een 2018 model.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Zou deze goed zijn? Of zie ik iets over het hoofd?

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/vo ... aign=share
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Of hij goed is kan ik niet beoordelen maar het is een facelift V70 met een 5 cilinder D3 Dik in de opties maar opmerkelijk volgens mij zonder volvo navi. Zie leeg knopje links bovenaan 2e rij op de sensus middenconsole.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”