Keuzehulp

Armoderos
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23.08.2018 - 10:15
Locatie: Enschede

Spannende tijd zeg. Heel veel wijsheid gewenst.

Wat ik belangrijk vond is dat het onderhoud aantoonbaar was (dmv stempels en ordernummers in het boekje of factuur op kenteken).

Je opmerking van de eerste auto, over RTI en onder de 2 ton. Dat RTI heb ik er (volgens mij ook inzitten) is niet actueel en ook al neem je een navi van 2016 zal die na verloop van tijd niet actueel zijn.
Kijk dat onder de 2 ton, dat is interessant. Want een Volvo met aantoonbaar onderhoud onder de 2 ton mag ook wat duurder zijn. De kans dat je een goede auto hebt is dan groter. Dit was iig mijn redenatie.
En met de vorige (S60) ruim 200.000 bij op gereden zonder 1 defect (op koplampjes na a €20,-)
Met de huidige auto ook reeds 40.000 gereden zonder 1 defect (so far) ....

En volgens mijn broertjes (beide in de autohandel) heb ik beide auto's te veel betaald
S60 2.4d MY2004 Chiptuned 220.000km >>> 417.000km
XC70 D5 AWD MY2008 GT Chiptuned 269.000km >>> 332.000km
V60 D6 MY2013 200.271km >>>
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Leuk om dit draadje te volgen.

Je vraagt 'keuzehulp'.
Ik zou de auto nemen,
die je aantrekt als een warme jas en loopt als ingelopen schoenen.
Mankementen kan je laten repareren.
Een 100% auto bestaat misschien wel, maar meestal voor korte tijd.... dan dient zich weer een probleempje aan.

En kleuren, uitvoeringen, luxes?
Vandaag vinden jullie "dit" mooi/nuttig en volgend jaar "dat".
Succes en vooral plezier!
mfmonkey
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 14.11.2019 - 16:26

Mocht ik niet helemaal duidelijk zijn geweest, het word de beige V70 uit 2012 met o.a. beide stoelen elektrisch verstelbaar.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... ?cldtidx=7
Het was de keuze, globaal, tussen een auto met elektrische voorstoelen of de geïntegreerde kinderzitjes achterin. Aangezien we al stoelen hebben voor beide en het er niet op lijkt dat we ooit nog een nieuwe hoeven aanschaffen (de kleinste kan in de grotere stoel als de kleine stoel niet meer past, de oudste kan dan al gewoon in de gordel) hebben we gekozen voor de optie welke we vaker zullen gebruiken, de elektrisch verstelbare stoelen. Precies zoals Mees ook zegt, de kinderstoelen lijken nu de handigste optie maar ik verwacht ze niet te missen.

De trilling zal worden verholpen en een nieuwe APK is ook geen probleem.
Inmiddels van de originele dealer (0-180.000km) en de laatste garage (258.000km) bericht gehad met het overzicht aan werkzaamheden.
Het lijkt erop dat de gehele versnellingsbak vervangen is bij 111.000 km. op de rekening staat:
automatische versnellingsbak v
vliegwiel/ankerplaat verw/aanb
transmissie olie

De laatste garage geeft ook aan dat de auto bakproblemen had. Hij bonkte hard bij het inschakelen van de D. Ze hebben de bak geflussed (ja, zo staat het op de rekening) en hebben in totaal 11.5 liter ATF 1161640 gebruikt. Ook is er een modificatie riemspanner uitgevoerd en is de multiriem (D5244T4/T5 2008- Origineel Volvo) gedaan.
Deze rekening is van november vorig jaar.

Mijn conclusie is dat hij z.s.m. een kleine oliebeurt nodig heeft en verder voorlopig wel mee kan. De automaat problemen zijn volgens mij een bekende, mijn ouders hebben het ook alweer voor de 2e keer met hun V60 D5 2012 waar nu iets van 250.000 km op staat.
Ik hoop van de 2e garage, welke het onderhoud tussen 180.000 en 250.000 gedaan heeft, ook nog te horen wat er allemaal gebeurt is, dan is het plaatje compleet en kunnen we het toekomstige onderhoud exact inplannen. Dit zal waarschijnlijk in januari uitgevoerd gaan worden overigens. Is dit voor een ander onderdeel misschien te laat?

Donderdag ochtend ga ik hem als het goed is ophalen, voor het eerst in mijn leven met de bus om er te komen.... Ik heb nog nooit in een bus gezeten, het lukte altijd met de trein :-D
Ik weet dat er voor ZF versnellingsbakken ook een soort van revisie gedaan kan worden voor ongeveer 600 euro, is er iets vergelijkbaars wat bestaat voor de GT bakken?
Bij de ZF revisie worden alle bewegende delen, kogeltjes enzo vervangen als ze klein/goedkoop zijn of geïnspecteerd en gereinigd. Dit verlengt de levensduur en souplesse van de bak behoorlijk. Vandaar de vraag.
Laatst gewijzigd door mfmonkey op 26.11.2019 - 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00


In Hoogeveen ook gereden, prima auto al had deze last van trillingen en klapte de versnelling met geweld erin. De verkoper herkende de klacht niet, zowel dit exemplaar als de algemene klacht waren hem niet bekend. Dit laatste vonden we erg vreemd gezien de V60 van mijn ouders er ook al last van heeft gehad. Nadat de verkoper aan een collega had gevraagd was het antwoord dat dit met instellingen in VIDA wel opgelost kon worden. Wel zei hij nog dat wanneer dit niet voldoende was hij alleen nog een optie zag in het spoelen van de automaat.
Lees dit draadje maar even en trek je eigen conclusie: https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=7883

Na het bekijken van de linkjes had ik er twee op mijn lijstje gezet als potentiele kanshebbers:
Die in Norg en de bruine waar je nu mee verder gaat. Mijn advies is om een aankoopkeuring te laten doen bij een Volvo dealer. Dan kunnen ze gelijk een kostenopgave doen voor de beurt, het herstelwerk e.d. Handig voor de onderhandeling.

Edit: ik lees achteraf het bericht hierboven dat je hem hebt gekocht. Gefeliciteerd met de aanschaf, veel plezier er mee!
Laatst gewijzigd door DB200 op 26.11.2019 - 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
BSXC
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 07.04.2014 - 13:51

Een achterbank met kinderzitjes (de zitverhogers) kan je ook achteraf plaatsen. Demontagebedrijven hebben deze. Handelaren in onderdelen uiteraard ook
mfmonkey
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 14.11.2019 - 16:26

DB200 schreef: 26.11.2019 - 15:56

In Hoogeveen ook gereden, prima auto al had deze last van trillingen en klapte de versnelling met geweld erin. De verkoper herkende de klacht niet, zowel dit exemplaar als de algemene klacht waren hem niet bekend. Dit laatste vonden we erg vreemd gezien de V60 van mijn ouders er ook al last van heeft gehad. Nadat de verkoper aan een collega had gevraagd was het antwoord dat dit met instellingen in VIDA wel opgelost kon worden. Wel zei hij nog dat wanneer dit niet voldoende was hij alleen nog een optie zag in het spoelen van de automaat.
Lees dit draadje maar even en trek je eigen conclusie: https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=7883

Na het bekijken van de linkjes had ik er twee op mijn lijstje gezet als potentiele kanshebbers:
Die in Norg en de bruine waar je nu mee verder gaat. Mijn advies is om een aankoopkeuring te laten doen bij een Volvo dealer. Dan kunnen ze gelijk een kostenopgave doen voor de beurt, het herstelwerk e.d. Handig voor de onderhandeling.

Edit: ik lees achteraf het bericht hierboven dat je hem hebt gekocht. Gefeliciteerd met de aanschaf, veel plezier er mee!
ik heb het gelezen maar de symptomen daar komen niet geheel overeen met mijn ervaring, zowel de testrit in hoogeveen als de auto van mijn ouders vertonen totaal geen vertraging, enkel een bonk. maar de getoonde oplossingen zijn helder en in lijn met wat ik al dacht. bedankt!
morgen, over minder dan 12 uren dus, ga ik erin rijden. de verkoper heeft gebeld, de trilling bij 80-100 is verdwenen, enkel bij 120 ofzo is iets heel licht waarneembaar. we gaan het zien maar ik heb er wel vertrouwen in...
mfmonkey
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 14.11.2019 - 16:26

Zo, de eerste woon werk rit zit erop... ik ben blij!
Mijn laatste fatsoenlijke auto naar mijn maatstaven was de 320D uit 2008. Dit was alweer in 2012 en sindsdien heb ik het een tijd zonder auto gedaan (motorrijder), in een hele oude polo, een 2005 Focus (ok, die was best aardig maar niets luxe) en de laatste 307SW.
Nog nooit eerder heb ik zolang met oprecht plezier in de auto gezeten. Eindelijk weer mijn eigen muziek i.p.v. de radio, eindelijk zeer goede stoelen en zo kan ik alle voordelen van de auto afgaan.
Tijdens de testrit voor overschrijving heb ik kort 120 gereden en heb ik voluit geremd, de rit naar huis en naar het werk heb ik voornamelijk 100 gereden, net op de terugweg een heel stuk 130 en ongeveer 15 - 20 km 170. De boordcomputer zegt me dat ik 1:17.5 gedaan heb 8)

Er zit inderdaad iets van trilling in de auto, de exacte snelheid heb ik niet op gelet nog. Wel voel ik iets vergelijkbaars tijdens hard remmen, het lijkt niets met de remmerij te maken te hebben maar juist de banden. Puntje voor de onderhoudsbeurt in januari, uitlijnen...

Ik ben blij!
Volvo V70 D3.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

mfmonkey schreef: 29.11.2019 - 00:33 Ik ben blij!
Volvo V70 D3.jpeg
Ja, dat begrijp ik. Mooi dat het gelukt is om een auto naar tevredenheid op zo'n korte termijn aan te schaffen.
De boordcomputer is optimistisch, het beste is om zelf gewoon kilometers en liters bij te houden.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20618
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Leuk, een blije rijer (is geen onruststoker).
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”