Jullie mening over deze v70

Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Volgens mij komt de distributie riem er aan bij deze en hou rekening met uber hoge prijzen voor de schokdempers van dat c-c onderstel. Als die nog niet vervangen zijn kan je er op rekenen dat die een keer aan de beurt zijn.
Motor en de rest kan deze standen zeker aan!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

frdesmit schreef: 26.02.2020 - 10:52
DB200 schreef: 25.02.2020 - 20:19
frdesmit schreef: 25.02.2020 - 11:33 Ja ik denk zo'n 25 a 30K per jaar. Misschien beter een auto te zoeken met 100K minder op de teller. 5 jaar houden was wel het idee.
Dan lijkt me deze wel interessant: https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/48529277
Mooie auto op autoscout. Wel een 5 cilinder, maar met een 2,0 liter motor.
Mijn gevoel zegt, ga voor de 2,4. Kan dit niet onderbouwen. Geen idee welk blok kwalitatief beter is. Iemand ideeen daar over?
Motoren zijn hetzelfde met het enige verschil de slag van de motor. Daardoor loopt de 2.0 stationair net even sneller dan de 2.4. Verder iets andere software maar wel 400 Nm. Ik kom uit de 2.4 en was sceptisch ten aanzien van de 2.0 maar dat bleek onterecht. Heerlijke motor en de configuratie is uitstekend, ik sleep de caravan net zo over de bulten als met de 2.4, niks mis mee.

Dan de km stand......er zijn veel, heel veel 5 cilinders met drie, vier of 5 ton op de klok. Elke auto heeft onderhoud nodig en heeft slijtage onderdelen. Een dynamo mag een keer kapot gaan, wiellager mag een keer vervangen, is allemaal logisch. Maar het geheel, MITS GOED ONDERHOUDEN EN FATSOENLIJK BEREDEN, is n gemaakt voor de eeuwigheid. Met 30K per jaar zet hij er in 10 jaar 3 ton bij op. Afschrijving is goed te doen over 10 jaar, de motor kan 6 ton aan en......over 10 jaar.....dan is het allemaal stroom of waterstof en zien we wel verder.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Zeg maar Jan
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:46

Ik ben een beetje bevooroordeeld maar ik zou het gewoon doen! Had deze auto ook al even gespot, wat een vet ding!

Rij zelf in een zelfde setup maar dan eenR-Design. Na aanschaf gelijk doorrijden naar een goede tuner. Van 420Nm 205pk naar 500Nm 245pk. Dat rijdt erg lekker. Ook de extra achterspoiler staat een V70 erg goed.

En AWD? Nooit meer doorslippende voorbandjes! Een openbaring wat mij betreft. Al helemaal bij het trekken van bijvoorbeeld een caravan, zoals in ons geval.

Idd de DB riem komt er aan of is net gedaan. Wervelklepstangetje heeft deze niet meer als ik het goed heb. En 320k? Uiteraard heeft alles dit ook gelopen dus zal je tzt dingen willen vervangen als frisse schokbrekers of een keer een condensor vanwege steenslag. Die motoren kunnen het iig makkelijk aan.

De garage? Heb er de mijne ook gekocht! Fijne mensen die niet moeilijk doen wanneer er iets in de garantie periode openbaart. Wat mij betreft heel wat waard is.

De prijs? Tsja, misschien krijg je wel een hele mooie prijs voor je Lexus,...

Verbruik is idd rond de 1 op 12. Lange stukken en rustig rijden iets minder korte stukje iets meer.

Succes met je overweging!
Volvo V70 D5 AWD '11
Volvo V70 D5 bj '07
Volvo V70 D5 bj '02
Volvo 965 3.0 bj '96
Volvo 245 bj'80
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ga met de auto langs een volvo specialist en laat hem uitlezen. Met Vida bleek mijn auto een storing te hebben in de standkachel en DAB+. Volvo Service in Elst wist verder te vertellen dat de draagarmrubbers achter hun beste tijd hadden gehad. Maar zag ook dat de verdere staat van de auto prima was. Dat had Dennis goed gezien want inmiddels 50.000 probleemloze km's gemaakt.
Gisteren op de terugweg van wintersport ging wel het motorlampje branden 10-15 min na het tanken. Uitlezen gaf aan dat er een uitzondering was geweest in de uitlaatgas meting. Kan misschien aan de brandstof liggen. Is nu gerest en nu kijken of het terugkomt. Ook een eenmalige storing op het lock-up mechanisme van de automaat, hopelijk blijft ook die storing nu weg anders moet die wel naar dealer/specialist.
Tweedehands auto's komen met extra risico's/kosten. Maar de V70 registreert zelf al veel storingen die eenvoudig zijn uit te lezen en algehele staat kan een specialist een redelijk oordeel over geven. Mijn advies: geef 100a200 euro uit voor een controle en je voorkomt veel verrassingen. Mocht je het interessant vinden kan je het uitlezen met Vida ook zelf via een dongle+software die op aliexpress rond de 70 euro te koop is.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

Zeg maar Jan schreef: 01.03.2020 - 09:09 Ik ben een beetje bevooroordeeld maar ik zou het gewoon doen! Had deze auto ook al even gespot, wat een vet ding!

Rij zelf in een zelfde setup maar dan eenR-Design. Na aanschaf gelijk doorrijden naar een goede tuner. Van 420Nm 205pk naar 500Nm 245pk. Dat rijdt erg lekker. Ook de extra achterspoiler staat een V70 erg goed.

En AWD? Nooit meer doorslippende voorbandjes! Een openbaring wat mij betreft. Al helemaal bij het trekken van bijvoorbeeld een caravan, zoals in ons geval.

Idd de DB riem komt er aan of is net gedaan. Wervelklepstangetje heeft deze niet meer als ik het goed heb. En 320k? Uiteraard heeft alles dit ook gelopen dus zal je tzt dingen willen vervangen als frisse schokbrekers of een keer een condensor vanwege steenslag. Die motoren kunnen het iig makkelijk aan.

De garage? Heb er de mijne ook gekocht! Fijne mensen die niet moeilijk doen wanneer er iets in de garantie periode openbaart. Wat mij betreft heel wat waard is.

De prijs? Tsja, misschien krijg je wel een hele mooie prijs voor je Lexus,...

Verbruik is idd rond de 1 op 12. Lange stukken en rustig rijden iets minder korte stukje iets meer.

Succes met je overweging!
Volvo heeft een beetje hetzelfde probleem als Audi: FWD is niet echt geschikt om een redelijke aanhanger te trekken. RWD juist wel, zie pick up trucks en terrein wagens.
Deze meneer had 1700 euro kosten ivm de revisie van het achterste differentieel, bij 250.000 km, een volvo xc70 uit 2008:

www.autoweek.nl/reviews/artikel/volvo-x ... mmum-2008/

chippen doen sommige mensen maar houd er rekening mee dat alles zwaarder wordt belast en het eigenlijk altijd extra slijtage oplevert (of erger):

www.autobild.de/artikel/chiptuning-risi ... 94627.html

Volvo bouwt helaas al vele jaren kleine motoren, het komt blijkbaar niet in ze op om een drie liter V6 diesel te bouwen of die elders in te kopen.
En om zo'n relatief kleine motor tot op, of over de grens op te voeren...wellicht blijft het motorblok heel, maar daar om heen zit van alles wat ook stuk kan

Een chipboer die geen garantie op motor en transmissie geeft lijkt mij sowieso verdacht....
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20611
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Volvo heeft tegenwoordig toch nog maar 1 basisblok met 2 liter inhoud, welke voor alle benzine- en dieselversies wordt gebruikt? En als ik het goed heb ook een 1,5 liter 3 cilinderblok.
Dat er geen dikke motoren meer komen is wel in lijn met de wens om straks niet harder re kunnen rijden dan 180 km/uur.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Leuke review op Autoweek over de XC70. Veel van het geschrevene is herkenbaar: “You better love things old over new, as they will probably be longer old than new...”
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
frdesmit
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 02.02.2020 - 20:30
Locatie: Friesland

Iedereen heel erg bedankt voor de reactie's. Inmiddels proefgereden in de V70 van vrienden van ons. Dat is een 2,0 D3 van 2011. Dit rijdt fantastisch. Dat er een volvo v70 gaat komen is nu voor 100% zeker. Ik spaar nog ff verder. Wil mn budget verhogen. Maar deze zomer op vakantie in een v70, dat is zeker. Ik blijf uiteraard hier berichten lezen en post tzt mn "nieuwe" auto.
Volvo v50 D3 business pro edition. MY-2012
Renault Twingo 1.5 dci
Lexus CT200h, Opel Signum 3.0 ctdi, Daewoo Leganza 2.0
Renault Cio 1.6, Renault Twingo 2x, Nissan Cherry diesel
Opel Ascona diesel, Toyota Corolla, Honda Accord
Mitsubishi Celeste, Opel Ascona 1.9, Opel Ascona 1.6
Datsun 100A
Gerard1956
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17.12.2019 - 19:51

Sinds september 2019 ben ik in het bezit van een V70 D3 2.0 diesel automaat uit 2015 toen met 181.350 km op de teller en samenvattend: een fantastische auto!
Niets negatiefs te melden over deze aankoop, inmiddels bijna 14.000 km mee gereden, met veel plezier.
Bewust gekozen voor een diesel met een E6 motor en qua uitstoot schoner als menige benzine motor.
De auto is gekocht bij Volvo Ton van Kuyk in Alkmaar, een top adres met een uitstekende service.
Vanaf de jaren 90 onze derde Volvo bij tvk gekocht, probleemloze aankopen!
Volvo 740, Volvo 945, Volvo XC 70, Volvo V 70
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”