V70 van bijna 300.000

Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Hallo allen,

Mijn V70 van 2011 (9 jaar dus), tikt weldra de 300.000 km aan. Ik zei onlangs nog tegen een vriend dat dit een onverwoestbare wagen leek (geen enkele onvoorziene kost gehad). Maar de week erop begon het koppelingspedaal soms vast te zitten (telefoontje naar dealer, kon varieren van 800€ tot 2000€ herstelingskosten). Ik reed nog nooit zo lang met een wagen (kocht altijd na 4 jaar een nieuwe). Wat zijn de eventueel te verwachten kosten bij een Volvo van 300.000€. Wagen zou volgens de dealer ook maar 2000€ meer opleveren. Dringt een nieuwe (V60) zich op, of herstel ik en rij ik nog 5 jaar zorgenvrij?
Ik geraak er alvast niet aan uit...

Ik hoor graag jullie goede adviezen :)
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
Texels
2nd Gear member
Berichten: 126
Lid geworden op: 26.08.2019 - 19:44

Die mededeling van uw dealer (2000 euro inruilwaarde) lijkt mij niet helemaal juist of eerlijk?
Zie hier wat vergelijkende vraagprijzen, zo heeft u ook een idee van de inruilwaarde denk ik:

www.gaspedaal.nl/volvo/v70?bmin=2011&km ... 0&srt=pr-a

Een glazen bol heb ik niet, maar reparatie offertes vragen bij niet-officieel dealers kan zeker lonen!
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1856
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Ik kan de laatste zin van Texels alleen maar beamen.
Bij een gelijk soort geval enige jaren gelden zie dit topic heb ik mijzelf ook zo'n € 3.100 bespaard bij een derde partij t.o.v. de dealer.

Het kan dus zeker lonen eens rond te vragen en te zoeken op internet naar gelijksoortige topics.

gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Pritchard schreef: 02.03.2020 - 11:00 koppelingspedaal soms vast
Ik weet niet hoe dat bij een Volvo precies zit, maar bij mijn Mercedessen is in zo'n geval vrijwel altijd de gevercilinder (hoofdkoppelingcilinder) aan het koppelingspedaal of de nemercilinder bij de bak/koppeling naar de vaantjes. En dat hoeft echt niet de wereld te kosten. https://www.onderdelenshop24.com/volvo- ... gscilinder
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Eerst naar eens een goede diagnose laten stellen.
Telefonisch is een beetje glazenbolwerk.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27458
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Inderdaad eerst het probleem helder krijgen en dan een aantal offertes laten maken voor de reparatie.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Al 2 dealers gebeld ivm het euvel. Beide zeiden direct hetzelfde, kosten zouden 800€ en eventueel nog eens 1200e extra zijn. Was blijkbaar een veel voorkomend probleem. Blijkbaar zijn er mensen die het niet herstellen en met hun voet het pedaal blijven omhoogtrekken. Ik vraag me dan af... kan dit kwaad? Gaat dit erger worden? Veroorzaak ik hiermee meer problemen? Gevaarlijk rijden?
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27458
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Je kan ook een offerte aanvragen bij een Volvo specialist.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Dat de dealer 2000 euro biedt is bijna crimineel. Die van mij, 350.000 km op de teller bouwjaar 2008 was nog 5000 euro waard. Is trouwens wel een auto om door een ringetje te halen.
Zoals hierboven al is gesteld, ga voor een second opinion eens naar een Volvospecialist. Heb je de tijd en de kilometers er voor over ga eens te rade in Elst. Hebben mij al verschillende keren uit de brand geholpen tegen zeer schappelijke prijzen en zijn technisch gezien toppers.
En nee, ik heb daar geen aandelen :)
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Maar wat mankeert er volgens alle dealers aan dan?
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Of je na deze reparatie nog zorgeloos kunt rijden, is moeilijk te voorspellen. Feit is dat bij deze kilometerstand veel zaken, die nog niet vervangen zijn, inmiddels aardig versleten zullen zijn dus ongetwijfeld zal er de komende 5 jaar wel meer aan de beurt zijn. Mogelijk dat een dealer of specialist je na een inspectie hier meer duidelijkheid over kan geven. Daar staat wel tegenover dat, of je nu nog €2.000,00 of € 5.000,00 krijgt voor je auto, de verdere afschrijving over de komende 5 jaar te verwaarlozen is. Dat kun je dan wegstrepen tegen eventuele extra kosten.
Overigens, een auto met een gebrek levert bij inruil nu eenmaal altijd minder geld op. niet alleen bij de dealer, ook elders.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nystrøm
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.03.2020 - 11:47
Locatie: Groningen

Pritchard schreef: 02.03.2020 - 11:00 Hallo allen,

Mijn V70 van 2011 (9 jaar dus), tikt weldra de 300.000 km aan. Ik zei onlangs nog tegen een vriend dat dit een onverwoestbare wagen leek (geen enkele onvoorziene kost gehad). Maar de week erop begon het koppelingspedaal soms vast te zitten (telefoontje naar dealer, kon varieren van 800€ tot 2000€ herstelingskosten). Ik reed nog nooit zo lang met een wagen (kocht altijd na 4 jaar een nieuwe). Wat zijn de eventueel te verwachten kosten bij een Volvo van 300.000€. Wagen zou volgens de dealer ook maar 2000€ meer opleveren. Dringt een nieuwe (V60) zich op, of herstel ik en rij ik nog 5 jaar zorgenvrij?
Ik geraak er alvast niet aan uit...

Ik hoor graag jullie goede adviezen :)
Verwacht/denk je dat het echt blijft hangen in het traject ná het koppelingspedaal? Of bestaat de kans dat het enkel en alleen je pedaal is die even stroef gaat. Mijn pedaal bleef ook een aantal keren hangen. Eens op ongeveer 50% en later op alleen het laatste stukje. Ik heb toen bij het mechanisme van het koppelingspedaal een heel klein beetje kopervet gesmeerd en ik kreeg er gevoelsmatig een compleet nieuwe koppeling + koppelingspedaal voor terug. Nu 1,5 jaar en 70 duizend kilometer verder geen problemen mee gehad.
V70 D4 Momentum Nordic+ MY15' RICA (380.000km)
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Een 2 tal weken geleden het 300.000 km onderhoud laten uitvoeren. Kreeg ik telefoon van de technieker dat de remmen vooraan en en achteraan, zowel schijven als blokken aan vervanging toe waren. Ik rij er nu een maand mee en rij nu gemiddeld 200km minder op een tank... Kan er ergens iets zijn misgelopen?

Mvg
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27498
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Service 2.0 beurt? Dus met updates?
De remmen kunnen ergens aanlopen, maar dat merk je dan wel als het zo fors is dat je dit extra verbruik hebt.

Ik vermoed eerder dat het met een stukje nieuwe software te maken kan hebben.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Ik vraag hen telkens geen software-update te doen, omdat de wagen getuned is.
Dus een 200km per tank minder door de software??
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V70Bolhaarslaan
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 15.11.2019 - 13:22
Locatie: ENSCHEDE

Mijn iets oudere V70 5-cilinder diesel van vroeger reed iets van 170-180 km extra op een tank na het tunen - die blokken waren daar erg gevoelig voor (in positieve zin). Best kans dat het daardoor komt. Remmen versleten als oorzaak lijkt mij erg sterk als het zo plotseling is gekomen.
Volvo V70 2.0 D4 181PK Nordic+ Momentum Executive Line '14 + Obbetuning + EGR
BMW R nineT Racer 2017
Volvo 855 2.5 10v '96
BMW 320i EDE '14
Volvo V70 2.4d 131PK '03
Volvo V70 2.4i 170PK LPG '00
Volvo 244 GL '86
Volvo 244 GL '85
Volvo 142 Europa '70
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Er zou sedert 2018 geen software meer op de V70 zijn gezet, dus daar kan t niet aan liggen...
Bizar dat hij na een 300.000 km onderhoud plots meer verbruikt.
Mijn koppelingspedaal blijft soms hangen, maar dat was voor het onderhoud ook al zo...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Misschien stomme vraag, maar voelde deze ochtend, na normaal ritje van 40km, aan de remschijven en die waren toch behoorlijk heet, maar dat hoort waarschijnlijk zo?
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27498
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De remschijven worden al snel heet, betere indicatie is aan de velg te voelen.
Met normaal gebruik zal deze hooguit lauw zijn, is die echt warm/heet blijft er ergens wat hangen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Bedankt voor de info :)
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”