Aankoopadvies XC70nn (>2007) benzine

ELucky
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 01.08.2018 - 10:17
Locatie: Amsterdam

Jers3n schreef: 06.05.2021 - 11:47 Gefeliciteerd met deze mooie MY07!
Zoek je nog rubbermatten? Heb de set uit onze XC70 nog liggen (origineel Volvo), mag voor twee tientjes weg.
Damn! Net zelf nieuwe gekocht. Das jammer zeg. Had me zomaar 6/7 tientjes kunnen besparen. Thanks voor het aanbod anyway! :)
ELucky
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 01.08.2018 - 10:17
Locatie: Amsterdam

Edwin schreef: 07.05.2021 - 23:03
ELucky schreef: 05.05.2021 - 16:47
DB200 schreef: 31.12.2020 - 10:55 Nog vorderingen gemaakt?
Ja! Sinds paar weken in het bezit van een XC70 2.5T van 2006 (P2) met exact 2 ton op de teller. Volvo-dealer en -specialist onderhouden. Aankoopkeuring laten doen waaruit een kapotte veer en een lekkend oliefilterhuis naar voren kwam. Beiden euvels zijn inmiddels verholpen. Rijdt tot nu top! Deze keuze wijkt iets af van de P3 varianten (3.2 / T6) waar ik naar keek, maar heeft mede te maken met niet inruilen, en daarmee behouden van, mijn heerlijke C30 2.4i. Kortom, van één naar twee Volvo's ;)
Gefeliciteerd de 2.5T is een super blok!
Maar eh sinds een paar weken pas? Heb je er bijna een jaar over gedaan? Wat een geduld joh! Zou mij niet gelukt zijn…😉
Je had natuurlijk wel die C30 5 pitter als backup…

Gr. Edwin.
Nou...Dat van die C30 vijfpitter klopt idd als een bus. Feestje om in te rijden ;)

Maar ik bleef mn wensen/eisen-lijstje maar aanpassen gedurende een jaar. Meerdere malen verschoven van XC60 2.0T naar XC60 T5/6 ivm 'onbetrouwbaardere' powershiftb-bakken, naar XC70 (P3) 3.2/T6/T5, waarvan ik toch verbruik, onderhoud en aankoopprijs aan de hoge kant vond, om vervolgens weer terug te komen op de meer klassieke XC70 2.5T. Fijne daarvan is dat ik door het geringere aankkoopbedrag de C30 ernaast kan houden.

Na aankoop vd XC70 2.5T (bouwjaar juli 2006, type 2007) bij een handelaar zonder garantie (bewust), toch tegen wat narigheid aangelopen, ondanks de verrichtte aankoopkeuring. Zo wist ik dat voorveren, schotels en lagers vervangen moesten worden, er een kleine lekkage in het oliefilterhuis zat en de multiriem een klein scheurtje had. Dit was allemaal eenvoudig verholpen. Wat ik niet wist werd mij gisteren op de snelweg duidelijk na ongeveer 2500 km te hebben gereden over de afgelopen twee weken: "Oliepijl laag. Bijvullen". Damn! Das balen. Was mountainbiken in de buurt van Elst, dus Dennis van Volvodservice gebeld en kon gelijk even langskomen. Uit eerste diagnose blijkt niet een direct aanwijsbare oorzaak (geen rook, geen olie in turbo, geen lekkages, etc.). Dus na kleine beurt met nieuwe olie (5W-30 ipv 0W-30) en add. BG RF-7 nu scherp verbruik bijhouden en verder kijken. Zat ook al even met schuin oog naar een air intake reinigersessie te kijken bij MMTS bijv. Aanrader ivm olieverbruik lees ik op alle (Volvo) fora.

Daarnaast toch nog wat achterstallig/regulier onderhoud wat in nabije toekomst moet worden aangepakt: vervangen draagarm(rubbers) voor, beide aandrijfassen ivm teveel speling, airco-condensor en motorsteunrubbers.

Kortom, even kleine domper. Maar als ik dat olieverbruik al terug kan dringen naar 1 liter op 5.000 - 10.000 km, ben ik eigenlijk al blij. Jammer dat je niet in de motor kan kijken bij aankoop ;)
ELucky
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 01.08.2018 - 10:17
Locatie: Amsterdam

ELucky schreef: 09.05.2021 - 11:25
Edwin schreef: 07.05.2021 - 23:03
ELucky schreef: 05.05.2021 - 16:47 Ja! Sinds paar weken in het bezit van een XC70 2.5T van 2006 (P2) met exact 2 ton op de teller. Volvo-dealer en -specialist onderhouden. Aankoopkeuring laten doen waaruit een kapotte veer en een lekkend oliefilterhuis naar voren kwam. Beiden euvels zijn inmiddels verholpen. Rijdt tot nu top! Deze keuze wijkt iets af van de P3 varianten (3.2 / T6) waar ik naar keek, maar heeft mede te maken met niet inruilen, en daarmee behouden van, mijn heerlijke C30 2.4i. Kortom, van één naar twee Volvo's ;)
Gefeliciteerd de 2.5T is een super blok!
Maar eh sinds een paar weken pas? Heb je er bijna een jaar over gedaan? Wat een geduld joh! Zou mij niet gelukt zijn…😉
Je had natuurlijk wel die C30 5 pitter als backup…

Gr. Edwin.
Nou...Dat van die C30 vijfpitter klopt idd als een bus. Feestje om in te rijden ;)

Maar ik bleef mn wensen/eisen-lijstje maar aanpassen gedurende een jaar. Meerdere malen verschoven van XC60 2.0T naar XC60 T5/6 ivm 'onbetrouwbaardere' powershiftb-bakken, naar XC70 (P3) 3.2/T6/T5, waarvan ik toch verbruik, onderhoud en aankoopprijs aan de hoge kant vond, om vervolgens weer terug te komen op de meer klassieke XC70 2.5T. Fijne daarvan is dat ik door het geringere aankkoopbedrag de C30 ernaast kan houden.

Na aankoop vd XC70 2.5T (bouwjaar juli 2006, type 2007) bij een handelaar zonder garantie (bewust), toch tegen wat narigheid aangelopen, ondanks de verrichtte aankoopkeuring. Zo wist ik dat voorveren, schotels en lagers vervangen moesten worden, er een kleine lekkage in het oliefilterhuis zat en de multiriem een klein scheurtje had. Dit was allemaal eenvoudig verholpen. Wat ik niet wist werd mij gisteren op de snelweg duidelijk na ongeveer 2500 km te hebben gereden over de afgelopen twee weken: "Oliepijl laag. Bijvullen". Damn! Das balen. Was mountainbiken in de buurt van Elst, dus Dennis van Volvodservice gebeld en kon gelijk even langskomen. Uit eerste diagnose blijkt niet een direct aanwijsbare oorzaak (geen rook, geen olie in turbo, geen lekkages, etc.). Dus na kleine beurt met nieuwe olie (5W-30 ipv 0W-30) en add. BG RF-7 nu scherp verbruik bijhouden en verder kijken. Zat ook al even met schuin oog naar een air intake reinigersessie te kijken bij MMTS bijv. Aanrader ivm olieverbruik lees ik op alle (Volvo) fora.

Daarnaast toch nog wat achterstallig/regulier onderhoud wat in nabije toekomst moet worden aangepakt: vervangen draagarm(rubbers) voor, beide aandrijfassen ivm teveel speling, airco-condensor en motorsteunrubbers.

Kortom, even kleine domper. Maar als ik dat olieverbruik al terug kan dringen naar 1 liter op 5.000 - 10.000 km, ben ik eigenlijk al blij. Jammer dat je niet in de motor kan kijken bij aankoop ;)
Opgelost bij Volvoservice :)
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”