Ik ben de gelukkige eigenaar van een XC70 uit 2014.
Ik overweeg een Webasto 730 open dak te laten inbouwen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb bij mijn eerdere V70 uit 2008 destijds de boodschap gekregen dat het niet kon. En heb het toen ook niet gedaan.
De Webasto dealer geeft nu bij mijn huidige auto aan dat het wel kan. Wat is wijsheid? Ik wil geen krakende en bewegende auto op constructie als het dak ingebouwd is. Wie heeft ervaring hiermee?
Groet,
Frits
Webasto 730 open dak in mijn XC70?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20411
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Webasto zal wel gelijk hebben omdat ze natuurlijk vaker een auto voorzien hebben van een open dak. Maar wat nu als ze geen gelijk hebben en de auto piept en kraakt bij elke bocht, laat je dan dat dakje weer verwijderen? Dat komt dus nooit meer goed.
"Bij twijfel niet inhalen" is het gezegde.
"Bij twijfel niet inhalen" is het gezegde.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Dank beiden. Webasto is toch een gerenommeerd merk, geen beun de haas bedrijf. Dan kun je je toch niet veroorloven om iets voor te stellen wat eigenlijk niet kan?
Offtopic: Ondanks mijn abbo op dit topic krijg ik geen mail melding. Ik weet dat het ergens verstopt is, maar kan het (weer) niet vinden. Dit forum is qua opzet nogal afwijkend t.o.v. andere fora en ook wel mooi, maar die verstopte gebruikerszaken vind ik vervelend.
Offtopic: Ondanks mijn abbo op dit topic krijg ik geen mail melding. Ik weet dat het ergens verstopt is, maar kan het (weer) niet vinden. Dit forum is qua opzet nogal afwijkend t.o.v. andere fora en ook wel mooi, maar die verstopte gebruikerszaken vind ik vervelend.
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 06.06.2020 - 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Wat je jezelf ook moet afvragen is of je de wagen gaat oprijden of niet. Los van of het kan of niet, ik zou zo'n auto niet kopen als 2dehands.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik ben van plan heel lang in deze auto te rijden. Heeft nog maar 70.000 op de teller en mag van mij een klassieker worden. Daarom heb ik deze als een van de laatste uit de V70 serie juist ook gekocht.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Ik wil maar zeggen, voor mij het risico niet waard...
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik heb het mailadres van Webasto gevonden en hun een mail gestuurd. Ook de inbouwer een mail gestuurd met vragen over de verzwakking van de constructie. Kijken wat ze als reactie gaan geven.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12219
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Webasto maakt prima universele schuifdaken, dat zegt alleen nog niet dat de combinatie van een Volvo V70 en een Webasto schuifdak ook een goede is.
Een fabrieksdak stopt echt voor de B stijl, de spant blijft daarbij intact, een Webasto dak ligt iets verder naar achteren, daarvoor wordt heel zeker de dwarsspant doorgezaagt.
De auto voelt daardoor echt vreemd en minder stabiel aan, heb dat in een S60 ervaren, ik ruil zoiets daardoor ook niet meer in
Een fabrieksdak stopt echt voor de B stijl, de spant blijft daarbij intact, een Webasto dak ligt iets verder naar achteren, daarvoor wordt heel zeker de dwarsspant doorgezaagt.
De auto voelt daardoor echt vreemd en minder stabiel aan, heb dat in een S60 ervaren, ik ruil zoiets daardoor ook niet meer in
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Een auto met een achteraf ingebouwd dak laat ik ook aan mij voorbij gaan als ik een auto zoek...
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24350
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Tuurlijk zegt webasto dat het kan. Het kan ook, zagen en open doen. Maar geven ze ook een zwart op wit veiligheidsgarantie, dat er aan de Volvo constructie niets verandert? Dat de auto even veilig is? En dat jij en jouw inzittenden niets overkomt wat zonder dak ook niet zou gebeuren? Dat gaan ze niet doen, verwacht ik.
Daarnaast moet je zoals gezegd echt de auto afwaarderen naar 0, dealers en kenners zullen er niet eens over denken om de auto over te nemen. Sterker, het is dealers strikt verboden om dergelijke daken te verkopen en in te laten bouwen.
Daarnaast moet je zoals gezegd echt de auto afwaarderen naar 0, dealers en kenners zullen er niet eens over denken om de auto over te nemen. Sterker, het is dealers strikt verboden om dergelijke daken te verkopen en in te laten bouwen.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17.12.2019 - 19:51
Niet doen, hou het origineel!
Je hebt een pracht XC 70.
Heb 1x een auto gehad met een "open" dak.
Letterlijk deed het zijn naam goed, lekkage tot in de kofferbak vanaf het dak.
Je hebt een pracht XC 70.
Heb 1x een auto gehad met een "open" dak.
Letterlijk deed het zijn naam goed, lekkage tot in de kofferbak vanaf het dak.
Volvo 740, Volvo 945, Volvo XC 70, Volvo V 70
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 30.07.2017 - 21:37
Onze XC70 uit 2011, MY2012, heeft een open dak van Webasto (later ingebouwd, ontdekte ik pas ruim na de aankoop in oude facturen).Frits V70 schreef: ↑05.06.2020 - 19:39 Ik ben de gelukkige eigenaar van een XC70 uit 2014.
Ik overweeg een Webasto 730 open dak te laten inbouwen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb bij mijn eerdere V70 uit 2008 destijds de boodschap gekregen dat het niet kon. En heb het toen ook niet gedaan.
De Webasto dealer geeft nu bij mijn huidige auto aan dat het wel kan. Wat is wijsheid? Ik wil geen krakende en bewegende auto op constructie als het dak ingebouwd is. Wie heeft ervaring hiermee?
Groet,
Frits
Daar piept, kraakt of lekt niets aan.
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Inderdaad. Is een door TUV en Volvo goedgekeurde optie. Zit er bij mij inmiddels een poosje in. Gebruik het bijna elke keer als ik rij, tenzij het flink regent.
Zeeeer tevreden. Heerlijk dat contact met de wind en de zon. Lawaai valt mij erg mee. Vanmiddag even 140 gereden met het dak meer dan de helft open. Geen last van de wind in mijn haar. Is prima te doen. Ik ben er erg blij mee.
Zeeeer tevreden. Heerlijk dat contact met de wind en de zon. Lawaai valt mij erg mee. Vanmiddag even 140 gereden met het dak meer dan de helft open. Geen last van de wind in mijn haar. Is prima te doen. Ik ben er erg blij mee.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12219
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Dat het door volvo goedgekeurd is geloof ik niets van, tüv kijkt niet verder dan de constructie van het schuifdak, an sich o.a. op klembeveiliging en isolatie van electriciteit..
Het kwaad is reeds geschiedt en jij bent er blij mee, nu maar op het beste hopen..
(waarom om ervaringen vragen als ze je eigenlijk niet interesseren? )
Het kwaad is reeds geschiedt en jij bent er blij mee, nu maar op het beste hopen..
(waarom om ervaringen vragen als ze je eigenlijk niet interesseren? )
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Is jouw conclusie. Ik zie dat anders.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24350
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat van de Volvo goedkeuring geloof ik ook niet. Maar je kunt ons ongelijk vast met documenten bevestigen
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Ik hoef hier niks te bevestigen met documenten. En van mij mag je gelijk hebben. Maar ik wil je nog wel wat informatie geven.
Met Google kom je een heel eind. Ik heb contact gezocht met Webasto en ben terug gebeld door een Webasto dealer in Roosendaal. Die heeft telefonisch en per mail uitgebereide informatie gegeven met foto's erbij. Roosendaal is voor mij te ver weg en heb het vervolgens nog eens nagevraagd bij een Webasto inbouwer in Dokkum, voor mij dichterbij. De uitleg was hetzelfde en was voor mij voldoende.
Als je het zelf van hun wilt horen kun je gerust contact met ze opnemen. Ze zijn erg vriendelijk en behulpzaam.
Webasto Inbouwstation Roosendaal
Belder 29
NL-4704 RK Roosendaal
Phone: +31 (0)165 33 21 33
Fax: +31 (0)165 33 21 44
E-mail: andre.hagenaars@webasto.com
De persoon die ik gesproken heb was dhr. Hagenaars.
Succes!
Met Google kom je een heel eind. Ik heb contact gezocht met Webasto en ben terug gebeld door een Webasto dealer in Roosendaal. Die heeft telefonisch en per mail uitgebereide informatie gegeven met foto's erbij. Roosendaal is voor mij te ver weg en heb het vervolgens nog eens nagevraagd bij een Webasto inbouwer in Dokkum, voor mij dichterbij. De uitleg was hetzelfde en was voor mij voldoende.
Als je het zelf van hun wilt horen kun je gerust contact met ze opnemen. Ze zijn erg vriendelijk en behulpzaam.
Webasto Inbouwstation Roosendaal
Belder 29
NL-4704 RK Roosendaal
Phone: +31 (0)165 33 21 33
Fax: +31 (0)165 33 21 44
E-mail: andre.hagenaars@webasto.com
De persoon die ik gesproken heb was dhr. Hagenaars.
Succes!
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch