Bobines T6

Plaats reactie
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Laatst stotterde de auto bij veel gas. Uitlezen gaf een storing op cylinder 5. Dealer heeft toen de bobine van cylinder 4 en 5 gewisseld. Probleem ging toen naar cylinder 4.
Cylinder 4 vernieuwd en ok. Nu zijn we zo'n 2000 km verder en auto stottert weer bij veel gas. Uitlezen geeft weer probleem op cylinder 5!
Dat is een 'oude' bobine dus kan die natuurlijk ook stuk zijn maar wel toevallig dat het weer 5 is. Zou er iets kunnen zijn wat de bobines van cylinder 5 stuk maakt of is het toeval?

Cylinder 1 heeft een bobine van Denso. De andere 5 hebben er een van FoMoCo (FordMotorCompany). Die van cylinder 1 moet voor mijn tijd vervangen zijn. Dat is dus al zeker 50.000 km geleden. Toeval dat er nu zo snel na elkaar twee stuk zijn? Voor de zekerheid allemaal vervangen? Orgineel of iets goedkopers?

Wat zijn jullie ideeën, meningen en ervaringen?
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Ik denk dat het wederom toeval is en zou alleen de kapotte nu vervangen.
Is de bougie ook vervangen op die cilinder?
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nee, bougies zijn niet vervangen. Die zullen over 20k wel komen bij de 240.000 beurt denk ik.
Ga nu dan maar alleen 5 vervangen en dan vingers kruisen dat niet straks weer 5 stuk is. Hoe lang gaan bobines normaal mee? Ik begrijp dat het als een slijtagedeel wordt gezien.

Lees net dat ze zo'n 80-100k meegaan. Zal er dus rekening mee moeten houden dat er zo iedere 15-20k gemiddeld een sneuvelt. Nooit eerder meegemaakt maar ook nooit eerder auto's gehad met 200k+.
Ik kan het zelf uitlezen met Vida en ken de symptonen nu dus zal er een extra bestellen om reserve te hebben.

Update: 17Jul. Bobine vandaag met de post binnen gekomen. Installatie was 10min. Die met Denso erop blijkt toch ook een orginele maar dat is de achterkant. Cylinder 1 zit met de aansluiting naar rechts, de rest met de aansluiting links. Fijn dat de motor weer lekker loopt.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”