Volov City Safety permanent uitschakelen?

Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Texels schreef: 26.07.2020 - 14:44 De motivatie van de KLPD is dus ook de mijne: ik rijd 40k per jaar, ongeluk vrij. Veel elektronica, lees ik in Duitse bladen, werkt niet storingsvrij. Geen mens rijdt fout vrij, maar er zijn wat verkeers situaties waar ik zelf wil bepalen wat de auto doet.
Ipv dat de elektronica de auto stil zet, als ik wil vluchten (carjacking, of agressieve mensen al dan niet onder invloed)
Met alle respect...... maar is dat niet een beetje heeeel ver gezocht?
Ik denk daarnaast dat de statistische kans op een bijna-ongeluk welke het systeem weet te voorkomen groter is dan de zaken welke jij zo noemt. (Ik zou ze niet kunnen bedenken iig).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40600
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Texels schreef: 26.07.2020 - 14:38 Als het werkt :-)

www.youtube.com/watch?v=_47utWAoupo
Ach, daar is hij weer. Het systeem in deze pre-productieauto was uitgezet. De monteur vergat het weer aan te zetten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40600
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

teebee schreef: 26.07.2020 - 15:37
Texels schreef: 26.07.2020 - 14:44 De motivatie van de KLPD is dus ook de mijne: ik rijd 40k per jaar, ongeluk vrij. Veel elektronica, lees ik in Duitse bladen, werkt niet storingsvrij. Geen mens rijdt fout vrij, maar er zijn wat verkeers situaties waar ik zelf wil bepalen wat de auto doet.
Ipv dat de elektronica de auto stil zet, als ik wil vluchten (carjacking, of agressieve mensen al dan niet onder invloed)
Met alle respect...... maar is dat niet een beetje heeeel ver gezocht?
Ik denk daarnaast dat de statistische kans op een bijna-ongeluk welke het systeem weet te voorkomen groter is dan de zaken welke jij zo noemt. (Ik zou ze niet kunnen bedenken iig).
Ik denk dat Texels een schaap voor z'n bumper krijgt groter is :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ben schreef: 26.07.2020 - 15:45
teebee schreef: 26.07.2020 - 15:37
Texels schreef: 26.07.2020 - 14:44 De motivatie van de KLPD is dus ook de mijne: ik rijd 40k per jaar, ongeluk vrij. Veel elektronica, lees ik in Duitse bladen, werkt niet storingsvrij. Geen mens rijdt fout vrij, maar er zijn wat verkeers situaties waar ik zelf wil bepalen wat de auto doet.
Ipv dat de elektronica de auto stil zet, als ik wil vluchten (carjacking, of agressieve mensen al dan niet onder invloed)
Met alle respect...... maar is dat niet een beetje heeeel ver gezocht?
Ik denk daarnaast dat de statistische kans op een bijna-ongeluk welke het systeem weet te voorkomen groter is dan de zaken welke jij zo noemt. (Ik zou ze niet kunnen bedenken iig).
Ik denk dat Texels een schaap voor z'n bumper krijgt groter is :-)
Ook die kans is reeel; een 1:1 verhouding qua aantal (14k) is best hoog.
Carjacking op Texel daarentegen...... kan je ze altijd nog bij de boot tegenhouden ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Koop 'n landrover op texel, daar zit helemaal niets op qua safety features
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

OGA244 schreef: 26.07.2020 - 16:26 Koop 'n landrover op texel, daar zit helemaal niets op qua safety features
Of een ouwe tractor :-)
Ook geen problemen meer met slagbomen.... gewoon doorrijden
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

S60-Rijder schreef: 31.07.2020 - 14:20 Ik zie vaak genoeg dat mensen haast hebben, ook Volvo rijders zitten daartussen. Bij tolpoorten snel erop af, en zo snel mogelijk weg lijken wel Formule 1 toestanden. In een straat waar weerszijde auto s geparkeerd staan is anticiperend gedrag ver te zoeken. Je snelheid aanpassen ook al zit er een drukker op je achterbumper is verstandiger dan welk hulpmiddeltje dan ook. Ik vrees dat die nieuwe dashboards met tablet een stijgende lijn van ongelukken teweeg brengen. Een goed chauffeur bedient de auto niet andersom.
Waar baseer je dat op?
Ik heb zo'n tablet, zit er bij het starten alleen aan om S/S uit te zetten en verder staat alles aan, bliss, CitySafety, ACC+PA, veranderen van zender doe ik met voicecontrol zonder de handen van het stuur te halen.
Rijden doe ik op Pilotassist en de radar houdt afstand, mocht het zo zijn dat ik iemand in de dode hoek over het hoofd zie(gebeurt niet want om de 5 sec worden de spiegels bekeken) dan laat bliss mij niet inhalen.
Citysafety zorgt juist in de stad voor veiligheid omdat deze in het geval van een fietser(en die hebben we veel in de stad Groningen, tegenwoordig ook steeds meer internationale studenten die helemaal nergens naar kijken) die door rood, tegen het verkeer in, op alleen het achterwiel, zonder licht het kruispunt over komen dan is er iig een systeem die ingrijpt omdat de bestuurder net links en rechts kijkt om te kijken of er niet iemand door rood rijdt.
Voor de tolpoorten heb ik tollcollect, werkt super!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Beste S60 rijder, u heeft zulke systemen ook in uw auto? ergo, u weet waar u het over heeft?
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

S60-Rijder schreef: 01.08.2020 - 12:58
diesel01 schreef: 31.07.2020 - 16:03
S60-Rijder schreef: 31.07.2020 - 14:20 Ik zie vaak genoeg dat mensen haast hebben, ook Volvo rijders zitten daartussen. Bij tolpoorten snel erop af, en zo snel mogelijk weg lijken wel Formule 1 toestanden. In een straat waar weerszijde auto s geparkeerd staan is anticiperend gedrag ver te zoeken. Je snelheid aanpassen ook al zit er een drukker op je achterbumper is verstandiger dan welk hulpmiddeltje dan ook. Ik vrees dat die nieuwe dashboards met tablet een stijgende lijn van ongelukken teweeg brengen. Een goed chauffeur bedient de auto niet andersom.

Waar baseer je dat op?
Ik heb zo'n tablet, zit er bij het starten alleen aan om S/S uit te zetten en verder staat alles aan, bliss, CitySafety, ACC+PA, veranderen van zender doe ik met voicecontrol zonder de handen van het stuur te halen.
Rijden doe ik op Pilotassist en de radar houdt afstand, mocht het zo zijn dat ik iemand in de dode hoek over het hoofd zie(gebeurt niet want om de 5 sec worden de spiegels bekeken) dan laat bliss mij niet inhalen.
Citysafety zorgt juist in de stad voor veiligheid omdat deze in het geval van een fietser(en die hebben we veel in de stad Groningen, tegenwoordig ook steeds meer internationale studenten die helemaal nergens naar kijken) die door rood, tegen het verkeer in, op alleen het achterwiel, zonder licht het kruispunt over komen dan is er iig een systeem die ingrijpt omdat de bestuurder net links en rechts kijkt om te kijken of er niet iemand door rood rijdt.
Voor de tolpoorten heb ik tollcollect, werkt super!
Uw visie doet me denken aan: Maakt de camera de foto of de fotograaf ? Ik denk dat u graag de A(utomatic) stand gebruikt. Ik ben van mening dat de beste chauffeurs en fotografen die zelfsturende instellingen niet nodig hebben en het resultaat zonder veel subtieler is. Goede chauffeurs anticiperen bijvoorbeeld beter. Kijken in de spiegel en over de schouder en passen hun snelheid aan. Het autorijden neigt door die zelfsturende electronica naar robot achtig rijden, dat het snel kan En mag en abrupt corrigeert.

Daarbij kan je concluderen, dat men daardoor lui wordt, de auto moet het maar oplossen.
Bijvoorbeeld, sinds men parkeer censoren heeft, is bij de verzekeraars parkeerschade toegenomen ipv afgenomen.
Kijk maar naar de Tesla crashes ed.

Het blijven hulpsystemen waarbij je zelf verantwoordelijk blijft.
Zelfs het gebruik van navigatie laat te wensen over bij sommige bestuurders die klakkeloos de aanwijzingen opvolgen
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ach ik houdt er maar over op, zoals in mijn onderschriftje is te lezen heb ik best wel wat Volvo’s gereden.
Heb verschillende non tablets gereden en nu de eerste met.
De XC was 4 x betrokken bij een aanrijding buiten mijn schuld om en die had geen actieve veiligheid behalve citysafety.
De V70 intell safe en deze heeft het hele pakket die ook gebruikt wordt.
Ik zie dat degene die het dagelijks gebruiken een gefundeerde mening over het systeem hebben.
Iemand met een S60 uit 2008....
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

diesel01 schreef: 01.08.2020 - 13:56 Ach ik houdt er maar over op, zoals in mijn onderschriftje is te lezen heb ik best wel wat Volvo’s gereden.
Heb verschillende non tablets gereden en nu de eerste met.
De XC was 4 x betrokken bij een aanrijding buiten mijn schuld om en die had geen actieve veiligheid behalve citysafety.
De V70 intell safe en deze heeft het hele pakket die ook gebruikt wordt.
Ik zie dat degene die het dagelijks gebruiken een gefundeerde mening over het systeem hebben.
Iemand met een S60 uit 2008....
Ik denk zeker dat het systeem werkt, en zelfs levens kan redden.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik heb een groot voorstander van de actieve veiligheidssystemen en heb ze altijd aan staan. Toch denk ik dat we de verkeersveiligheid ook op een andere manier kunnen dienen en dat is door voor mensen die de systemen niet wensen optioneel de bestuurders airbag te vervangen voor een scherp geslepen RVS pin met de scherpe kant in de richting van de bestuurder en zo'n 10 cm vrije ruimte tussen de pin en de bestuurder. Ik verwacht een buitengewoon anticiperend rijgedrag en mocht de de bestuurder toch minder bekwaam blijken zal de evolutietheorie er voor zorgen dat alleen de betere bestuurders overblijven en zich kunnen voortplanten.

Aangezien we bovenstaande methode niet aanvaardbaar vinden (althans ik dan toch) maken we de auto's veiliger en voorzien we die van hulpsystemen
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Je vergeet gemakshalve dat het slechts hulpsystemen zijn. Mijn ervaring is dat je als bestuurder met allerhande hulpsystemen aan boord (nog) veel bewuster (en dus nog veiliger) auto rijdt dan zonder. En dit is op ervaring gebaseerd, dit itt jouw mening (waarop je uiteraard recht hebt).
Zoeken naar een knopje op je dashboard om een functie aan/uit te zetten is evenmin veilig te noemen; een dergelijke opmerking mbt het aanwezige scherm is dan ook onzin.
Niet te vergeten: de moderne auto’s hebben een uitstekende spraakgestuurd bediening voor veel functies. Maar dat zal naar jouw mening waarschijnlijk de bestuurder te veel afleiden.
Ik zou zeggen, bij afslaan met je S60 ruitje eruit tikken (electrisch is ook zo afleidend) en je hand uitsteken want die nieuwerwetse richtingaanwijzers... yagh!
Laatst gewijzigd door teebee op 01.08.2020 - 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Aha achteruitrijpiepers, poeh das idd wel heel retro..
Maar je hebt fysiek nog niet met het “tablet” gereden...???
En toch weet je hoe het werkt en wat het doet??
En weet je dat je het niet wilt hebben?
Goed gefundeerd en voor mij totaal niet relevant dit soort meningen omdat je niet weet hoe het werkt noch er mee gereden te hebben...
Succes met je S60..
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat wilde ik even helder krijgen, je hebt dingen van horen zeggen en feitelijk geen idee.. Dat idee had ik ook al..
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Mannen.. Wat een gezelligheid hier... Waar het systeem voor bedoeld is, is het actief beschermen van de kwetsbare verkeesdeelnemers en daar is elk hulpmiddel bij geoorloofd. Iederen heeft wel eens een moment dat de aandacht even verslapt en hoe fijn is het dan dat je auto met je meekijkt om die ander niet de vernieling in te rijden. Alle onzin van " ik rijd al 30 jaar schadevrij" staat in geen verhouding als je een kind met gillende sirenes te laten afvoeren. Misschien moeten we dat in gedachten houden in plaats van ons ego op de voorgrond plaatsen. City safety permanent uitzetten vind ik puur egoisme. Het is bedoeld voor de ander en niet voor jou als volvo eigenaar.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Kijk, jij begrijpt hoe het werkt.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het met 'n pak zout nemen van jouw bijdragen in 'n topic als deze betekent niet automatisch dat iemand op jou als S60/384 rijder neerkijkt, je hebt alleen geen idee wat er in de volvo wereld veranderd is..
Daar wordt je terecht even op gewezen
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Niks mis met een S60, wel met de opmerking mbt vernieuwingen en veiligheid-hulpsystemen.
Zoooo, nu weer on-topic ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een S60/384 heeft iig gordelspanners en dstc
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”