Wormpkes V70 2014

Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Voila, de kogel is door de kerk.
Na enkele maanden het forum hier spammen en tegelijk zoeken naar de juiste Volvo voor mij, kwam ik (via een tip van een DB200) uit op deze redelijk volle V70.
De foto's zijn nog van het zoekertje. Ik zal later wel nieuwe foto's posten na de nodige aanpassingen. Ik ga de wagen pas dinsdag ophalen dus ik moet nog even geduld hebben... :)

Bouwjaar: 2014
Motor: 5 cilinder 2 liter D3
Oorsprong: interessant, de wagen is in België voor het eerst verkocht, aan een Duitser. Die is er mee naar Duitslang verhuisd. Daarna heeft de wagen nog in Nederland gereden en nu gaat hij dus terug naar België. De onderhoudshistoriek zit erbij dus die gaan we lekker aanvullen.
Km-stand: 115.000km
Uitleg over de invoer van de wagen: klik hier

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Geplande/uitgevoerde aanpassingen:

Installeren van module waarmee:
+ koffer vanop afstand kan gesloten worden
+ onthouden wordt waarin de start-stop knop stond (na het herstarten van de wagen staat deze normaal altijd aan)
+ automatisch ontgrendelen van de portieren bij het uitschakelen van de wagen
=> link naar post over module

Veranderen van interieurlampjes naar witte LEDs
=> link naar de post over interieurverlichting

Spoiler installeren (Op iets langere termijn)

Mud flaps installeren voor en achter

Installeren achteruitrijcamera (Waarschijnlijk laten doen)

Installatie trekhaak
=> link naar post over trekhaak

Installatie van screens voor achterruiten
=> link naar post over screens

Installatie stoelbescherming achterzetels (Zijn geleverd, worden binnenkort geïnstalleerd samen met de kinderzitjes, 35€ per stuk, besteld bij VStore)

Resetten van BMS om melding 'accuspanning laag' weg te krijgen'
=> link naar topic hierover


Als de aanpassingen uitgevoerd zijn zal ik telkens wat foto's posten om te voor én na te laten zien. Het interesseert misschien niemand, maar er moest in de toekomst maar eens iemand iets willen opzoeken. En voor mezelf is het fijn om een chronologisch overzicht te hebben van alles.

Hopelijk tot snel!

Groetjes
Maarten
Laatst gewijzigd door wormpke op 07.09.2020 - 08:32, 10 keer totaal gewijzigd.
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Gefeliciteerd en nuttig om een tijdlijn-lijst bij te houden. Veel plezier met deze mooie auto!
quickstep
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08

Gefeliciteerd met de mooie auto. Over de trekhaak installeren en keuzes is veel geschreven hier. Mocht je tips willen dan hoor ik het graag.
Ga je posts met interesse volgen.
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Gefeliciteerd!
Ik lees graag wat je ermee uithaalt.
Over de interieurleds: kijk goed welke set je koopt, ik had er een van ali waarvan de helft kortsluiting maakte en zwakker was dan het origineel halogeen en de andere helft niet paste. De set werd verkocht als zijnde speciaal voor ons model v70.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Gebruikersavatar
Cygnus
3rd Gear member
Berichten: 265
Lid geworden op: 03.03.2010 - 21:42
Locatie: Groningen

Gefeliciteerd, is een fraaie v70 geworden. Leuk dat meezoeken door forum succes heeft gehad.
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Mocht je een afneembare trekhaak willen plaatsen : ik heb een gelijkaardige auto en heb daaronder een Westfalia afneembare trekhaak (wel met de originele Volvo-kabelboom). Daar zie je niets van (wanneer hij niet gemonteerd is :-)) en er is dus ook geen lelijk afdekkapje nodig. Het stopcontact klapt ook netjes achter de bumper weg. En was goedkoper dan het Volvo-origineel. Voldoet nu al ruim zes jaar zonder enig probleem.

https://www.westfalia-automotive.com/fi ... 691111.pdf
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Mooi man, gefeliciteerd met de aanschaf. Zo'n V70 blijft een tijdloze verschijning.
Jouw auto heeft de meest fijne zetels die je kon kiezen op de V70.
wormpke schreef: 12.08.2020 - 21:14 + onthouden wordt waarin de start-stop knop stond (na het herstarten van de wagen staat deze normaal altijd aan)
Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt, want dit wil ik ook wel.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Waauw, bedankt voor de talrijke reacties!

De trekhaak kan ik wel een goed adres gebruiken. Ik heb nog niemand gecontacteerd. Wel liefst afneembaar en installatie in de buurt van Retie (België) als het kan. Ik wil er gerust een eindje voor rijden, maar niet 100km ofzo. :-)

Voor interieurleds, ik heb ze besteld in Mother Russia op aanraden van 'volvosweden' (Rus die in Canada woont en met een XC70 rijdt), we zullen zien of het iets wordt. Ik moet ze eerst nog aankrijgen, als de douane maar niet te moeilijk doet. Ze zouden probleemloos moeten werken maar misschien zijn Canadese XC70's toch verschillend. Het proberen waard leek me!

Voor het start-stop, dat heb ik ook besteld in Rusland, ook via dezelfde man die op youtube 100 filmpjes heeft over zijn XC70. Ze hadden eerst een module gemaakt die je moest installeren achter de bekleding van de kofferklep, daarna een upgrade met waarschuwingstonen bij openen en sluiten en ik heb de 4.1 module die plug&play is. Gewoon inpluggen in de poort onder het stuur (ben even de naam kwijt, ik denk OBE poort?) en de 3 functies zouden moeten werken:
- automatisch sluiten mogelijk met sleutel of knop van binnenuit
- start-stop memory
- automatisch ontgrendelen bij het uitschakelen van de wagen
@ DB200, ik denk wel dat je niet apart een module kan kopen voor enkel de start-stop functie.
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

wormpke schreef: 13.08.2020 - 11:58De trekhaak kan ik wel een goed adres gebruiken. Ik heb nog niemand gecontacteerd. Wel liefst afneembaar en installatie in de buurt van Retie (België) als het kan. Ik wil er gerust een eindje voor rijden, maar niet 100km ofzo. :-)
https://www.carloma.be/s/trekhaken/westfalia-trekhaak/

Zelf geen ervaring mee, maar is enige Westfalia-dealer in je (relatieve) omgeving. Ik heb de mijne gewoon bij mijn Volvo-dealer laten plaatsen, ze stelden dit type zelf voor.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

De wagen staat sinds vandaag op de oprit. Het regende dus foto's zijn voor later.

Voor mede-Belgen die een wagen willen exporteren, zo ging het voor mij:

- Verzekeringsmaatschappij in België op de hoogte gebracht van de import van het voertuig. Zij zorgden voor een tijdelijke verzekering op basis van het chassisnummer.
- Rijden met extra chauffeur naar de plek waar de gekochte wagen stond
- Svala Katwijk (de Volvo Dealer) had een tijdelijk document opgesteld met de gegevens die de RDW nodig had om de wagen aan te melden voor export.
- Ik ben zelf naar de RDW in Zoetermeer gereden (beetje zwakke service dat zij dit niet op voorhand deden) met garageplaten van de dealer.
- Bij de RDW werd ik super vriendelijk geholpen. Zij hebben nodig: dat tijdelijk document, de originele kentekenplaten en een identiteitsbewijs (mag ook een rijbewijs zijn, ik had mijn identiteitskaart niet bij me)
- Ik kreeg een document mee "Kentekenbewijs Deel II" en een document voor de verkoper.
- Kostprijs: 10€
- Daarna terug naar de garage, garageplaten eraf, transitplaten er op (wit met zwarte letters) en ik kon naar België vertrekken. Let op, normaal krijg je van de verkoper het kentekenbewijs deel 1 mee (lijkt op een creditkaart). Dit is nodig voor het invoeren/inschrijven van de wagen. Bij deze wagen was dit niet aanwezig omdat de wagen was opgenomen in het wagenpark van Volvo, dus dat kaartje was er niet bij. Dit is blijkbaar toch wel belangrijk.
- Terug in België kan je de wagen dan invoeren bij de douane. Ofwel fysiek naar het douanekantoor gaan, ofwel (zoals ik in Coronatijden) alles elektronisch doen. Hiervoor heb je nodig: kentekenbewijs, aankoopfactuur en kentekenbewijs. Optioneel kan je COC of een attest 'wagen zonder inschrijvingsbewijs' toevoegen. Hier heb ik dus enkel kentekenbewijs deel 2 toegevoegd.
- Een dag later kreeg ik een document (online) waarin bevestigd werd dat het voertuig 'aanvaard' is.
- Vervolgens kan je naar de keuring. Ik mocht rijden in de lijn voor tweedehandswagens (dewelke doorgaans korter is dan de andere rijen) of je kan ook een afspraak maken. Die tweedehandskeuring mocht omdat mijn wagen in NL was gekeurd minder dan 2 maanden geleden. Daar vroegen ze me 2x naar dat kaartje 'kentekenbewijs deel 1' en toen ik zei dat ik dat niet had, vertelden ze me dat de wagen dan wel gekeurd kon worden maar dat de DIV de wagen nooit zou aanvaarden zonder dat kaartje.
- De wagen werd gewoon goedgekeurd (groene kaart en tweedehandsrapport en carpass)
- Ik kreeg een roos formulier mee dat ik naar de verzekeringsagent gestuurd heb. Ik ben benieuwd of zij de wagen ingeschreven krijgt zonder kentekenbewijs 1. Moest het toch nodig zijn, de Volvo garage heeft ondertussen een kentekenbewijs deel 1 aangevraagd bij de RDW dus het komt sowieso nog.
.....
Nu nog wachten op nummerplaten. De wagen staat dus ingevoerd en gekeurd op de parking hier thuis.

Op zich allemaal redelijk eenvoudig. Ik zeg niet dat het voor iedereen hetzelfde zal zijn, maar wie weet heeft iemand iets aan deze tijdlijn. Ik vond het zelf ook niet altijd makkelijk om terug te vinden.

Voor Svala Katwijk: Op voorhand waren er andere dingen gezegd die dan achteraf niet bleken te kloppen:
- de wagen ging nog een grondige poetsbeurt krijgen => onder de kofferbodem lagen nog papiertjes en zelfs een tak van een boom, hoekjes en kantjes niet mooi gestofzuigd in de hele auto, vuile dakbekleding, jammer.
- halve tank brandstof: dat bleek een halve halve tank achteraf. Te laat opgemerkt en ik ben er niet voor terug gereden.
- wij helpen met de export => naar het RDW kantoor rijden hadden ze ook wel even kunnen doen vond ik
- levenslang APK => ja, als je bij hen op onderhoud gaat maar dat wist ik dus pas achteraf
- levenslang pechverhelping in NL => ja, als je bij hen op onderhoud gaat, wat voor mij dus niet mogelijk is, maar dat wist ik dus pas achteraf.
- grote onderhoudsbeurt uitgevoerd en gekeken of alles werkt => gelukkig was er een ritje naar de RDW want de start/stop werkte niet en het lampje van de bekerhouders was stuk (het zat er dus wel degelijk in!). Nu had ik wel verwacht dat ze bij een grote onderhoudsbeurt de navigatie wel eens zouden updaten, want die had nog nooit van wegen gehoord die al zeker een paar jaren bestaan (op Nederlandse bodem). Dus een update moet ik nog even bekijken hoe ik dat kan doen.

Oplossing start-stop functie: blijkbaar zit er een aparte batterij in voor dit systeem en deze was plat door het lange stilstaan van de wagen. Ze hebben hem opgeladen, dat hielp precies niet maar na 191km autosnelweg werkte hij wel.
Oplossing lampje bekerhouders: de defecte diode moest besteld worden, moet van Zweden komen (was 40€ ex. btw. volgens hem, bij Skandix even gekeken en daar is het 38€ incl. btw.) maar twee weken wachten ging ik niet doen. Ze sturen het lampje naar mij thuis, ik leg het in de wagen en we maken dit jaar of volgend jaar wel eens een uitstapje naar die kant van Nederland en dan spring ik daar even binnen. Ze hebben geprobeerd om me te overtuigen om zelf het dashbord los te maken maar dat zag ik precies niet zitten. :-)

Nu lijkt het bijna alsof ik niet tevreden ben met de wagen, wat dus absoluut wel het geval is! Misschien had ik het in mijn hoofd allemaal wat mooier voorgesteld dan het was. Achja, we zien wel. De wagen doet voor de rest alleszins niets verkeerd!

Aanvulling, als het positief is mag het ook gezegd worden:
+ de verkoper had me een lakstift beloofd om kleine krasjes bij te werken. Dit waren we vergeten tijdens de overhandiging van de sleutels. De lakstift wordt netjes opgestuurd.
+ kentekenbewijs 1 was er niet bij en de verkoper zei me dat het niet nodig was. Bij de autokeuring zeiden ze dat het wel nodig was dus hij heeft preventief al een kentekenbewijs kaartje aangevraagd en betaald bij de RDW. Dat komt er dus sowieso nog aan. Snel gehandeld!
Laatst gewijzigd door wormpke op 24.08.2020 - 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Beetje jammer voor het blijde ‘nieuwe auto gekocht en eindelijk ophalen’ gevoel dat ze daar zo slordig zijn. Schijnbaar dachten ze je toch nooit meer terug te zien en vonden ze de service wat minder nodig!?

Mijn ervaring is dat de dealers die het hardst schreeuwen dat ze als beste verkozen zijn, uit zichzelf het minst presteren op after sales. Alles moet vanuit de klant komen met alle smoezen van dien.

Snel vergeten deze ervaring en nu lekker genieten van je mooie bolide!!
En gaaf dat er lampjes in de bekerhouder zitten! Ik wil dat ook nog wel, maar is me teveel werk. Heb je ze ook nog ergens anders zitten naast de slothandels en kaartbakken voorin? Voeteneinde voor/achter? Kaartbakken achter?

Groet, Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Edwin schreef: 19.08.2020 - 11:02 En gaaf dat er lampjes in de bekerhouder zitten! Ik wil dat ook nog wel, maar is me teveel werk. Heb je ze ook nog ergens anders zitten naast de slothandels en kaartbakken voorin? Voeteneinde voor/achter? Kaartbakken achter?
Ik zal er eens mee in het donker moeten rondrijden om alle lampjes te zien denk ik. :-) Ik ben ook wel blij dat het erop zit want het leek me ook teveel werk om het te installeren, hoewel het blijkbaar perfect mogelijk is.

Nog een andere vraag. In de prijslijst van 2015 staat volgende foto:
V70 voorbeeld.jpg
De Skadi velgen ben ik al naar op zoek, dat wordt misschien een andere velg die er op lijkt, we zien wel.
Maar die richtingaanwijzers zijn grijs: zijn die ook te vervangen of moet je dan de hele koplamp vervangen?

Mvg
Maarten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27063
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Volgens mij heb je nu een oranje reflector in de lamp zitten?
Zo ja zal het inderdaad een andere unit worden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

fredhead schreef: 19.08.2020 - 13:24 Volgens mij heb je nu een oranje reflector in de lamp zitten?
Zo ja zal het inderdaad een andere unit worden.
Ja, bij mij zit er een oranje reflector in.
Ik kan het artikelnummer niet vinden van een andere unit. Artikelnummer 31420014 is er eentje van heb ik net gevonden.
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
peed
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06.03.2010 - 21:49

Hey dikke v70, ik ben zelf woonachtig in Bilzen, heb ook een v70 en c70 saffron, jouw c70 heb je die nog?

Gr peter
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1373
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Mooie auto! Maar even over je onderschrift.. Een V70 is altijd een 'break' 😁 en dat noemen ze bij Volvo 'Estate'👌
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Rippie V70 schreef: 19.08.2020 - 20:01 Mooie auto! Maar even over je onderschrift.. Een V70 is altijd een 'break' 😁 en dat noemen ze bij Volvo 'Estate'👌
Aaah Estate! Ik wist dat er iets mis was..
Ik weet dat V70 altijd een break is, maar bij de C70 en de 960 waren er meerdere mogelijkheden en ik wilde dezelfde lijn aanhouden.. :-)

Peter: Saffron vind ik echt de beste kleur voor een C70! Ik ben jaloers! Nee, ik heb een ongeluk gehad met de mijne en er waren teveel kosten aan (voor mijn budget op dat moment). Rutten in Hechtel heeft me nog een mooie prijs gegeven voor het wrak en ik heb hem daar een jaar later perfect in orde op de parking zien staan.
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Gefeliciteerd met je V70. Heel veel plezier er mee!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
peed
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06.03.2010 - 21:49

Hey ik heb laatst op Facebook een c70 cassis pearl gezien gedetailleerd(gewaxt)in opdracht voor rutten, dat moet die van jouw geweest zijn dan.ga je naar volvodrive in best dit jaar?
Gebruikersavatar
wormpke
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 11.02.2016 - 10:48
Locatie: Genk

Haha dat kan goed de mijne geweest zijn! Heel fijn om te weten dat de wagen goed terecht is gekomen. Ooit koop ik nog eens een C70 coupé, dat was echt een heerlijke wagen.

Nee ik kan 13 september niet, maar ik had nog niet van het evenement gehoord. En dat is jaarlijks? Want daar wil ik wel naartoe met mijn vader en onze volvo’s! Dan moeten we nog kiezen welke we meenemen.. ;-)
V70 2.0 D3 estate 2014 Bright silver metallic
V40 1.9D estate 2001 Atlantic blue
C70 T5 coupe 1998 Cassis metallic
960 3.0 24V sedan 1991 Tropic green
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”