Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe

Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1217
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

En het is weer klaar. Om 09:00 uur vertrokken naar Elst. daar aangekomen kon de auto naar binnen en werd uitgelezen. Obbe legde uit dat veel storingen liever niet gewenst was en dat was bij mij gelukkig goed. Vervolgens werd een sensor gedemonteerd en geinspecteerd. Deze had niet al te veel aanslag. Obbe had mij een foto laten zien van een vervuilde sensor. Het tanken van V-Power diesel de laatste tijd deed de motor al beter lopen en ook dit was een positief effect ervan.

Daarna heeft Obbe de sturingsunit (zo noem ik het maar) eruit gehaald en nam deze mee naar boven voor de aanpassing van 163 naar 185 pk en 400 naar 480Nm. Ondertussen een bakje koffie gedronken en wat telefoontjes gepleegd. Toen kwam Obbe weer beneden, de unit erin en kon ik even een testritje maken. Het resultaat was duidelijk merkbaar. Bij even wat forser optrekken duidelijk meer duw in de rug. Dat was dus okay.

Certfificaat gekregen en sticker voor te plakken waar ik maar wil, afgerekend en naar mijn zoon gereden in Amersfoort en later daarna weer terug richting Grunn. Toen ik thuis kwam was verbruik vanaf de boordcomputer al gedaald van 1:15 naar 1:17. Gewoon normaal met het (toch wel drukke) verkeer meegereden.

Zeer tevreden, maar ik wist wat ik kon verwachten. Had de ervaring ook al opgedaan bij Obbe met mijn XC60. Het rijplezier met de XC70 is weer een stapje hoger gekomen, ik ben er blij mee.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13803
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Goed gedaan Frits V70 ! of Obbe eigenlijk :lol:
Ik weet dat je echt waar voor je geld krijgt en ik heb met mijn tuning, die ongeveer dezelfde waarden heeft als jij, al bijna 400.000km met Obbe tuning gereden.
Alles loopt als een tierelier en de automaat Geartronic 6bak schakelt nog soepel zeker hier in de bergen. Gewoon super. Fijn dat je er blij mee bent en het is inderdaad een upgrade van rijplezier met jouw XC.
Veel plezier ermee!
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20613
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Meer koppel dan de vorige rijdt naar mijn idee altijd prettiger. Dat merkte ik al met mijn vorige X5: 440 Nm in plaats van 280 in de Volvo die ik daar voor reed.

Geniet ervan.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1217
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Inmiddels weer een tijdje verder. Heb voor het eerst weer in Duitsland gereden en had de kans om hem eens te laten gaan.

180 heb je vlot, heerlijk rustig in de auto qua geluid en sturen. Naar 200 duurt het iets langer en bij 210 had ik nog slag in mijn gaspedaal over. En toen moest ik op de rem :)

Wat is het toch een heerlijke reiswagen.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13803
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Mooi hoor. Je hebt ook een mooi koppel nu.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1217
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Bover schreef: 02.10.2021 - 11:43 Mooi hoor. Je hebt ook een mooi koppel nu.
Ja, daar kan ik prima mee uit de voeten.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Fritsie, Mien jong:
Ik ben wel benieuwd naar het verbruik nu
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19846
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Nu nog een setje XC90 brackets en remmen rondom en je bent klaar😁
Zonder ouwehoeren altijd mooi extra koppel en pk.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1217
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

V70/2.4D/2003 schreef: 07.10.2021 - 20:07 Fritsie, Mien jong:
Ik ben wel benieuwd naar het verbruik nu
1:15 Ik maak wel gebruik van het aanwezige koppel. :)
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Frits V70 schreef: 07.10.2021 - 22:13
V70/2.4D/2003 schreef: 07.10.2021 - 20:07 Fritsie, Mien jong:
Ik ben wel benieuwd naar het verbruik nu
1:15 Ik maak wel gebruik van het aanwezige koppel. :)
Dat is netjes toch? Om de 30duuzend nieuwe bandjes?
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1217
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Nou dat valt wel mee. De Pirelli's achter willen maar niet slijten, zaten eronder toen ik de auto kocht met 70.000 km. Er staat nu 100.000 km op de teller. De Michelin's Cross Climate voor gaan iets sneller. Eronder gekregen bij 72.000 km. Ga later dit najaar kijken wat te doen. Mogelijk voor nieuwe MCC en de MCC van voor dan naar achteren.

Maar nog steeds zeeeer tevreden met de tuning. Elke dag weer een groot plezier om achter het stuur te stappen van de limousine.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13803
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tuning zet de motor in optimale modes en dat voel je direct. Je auto |"hangt" meer aan het gas. Ik tune al sinds 2006 en nooit spijt van gehad of klachten.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”