'Nieuw' Hoofdstuk; V70 My'15 Black Sapphire - Twente

Gesloten
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Onbewust maak ik er toch heel wat kilometers mee. Ik moet zeggen het begint aardig te wennen. Hij rolt goed. Relatief gezien is het geen zuinige auto maar oké dat wist ik. Ik heb er nu inmiddels alweer 5000km mee gereden. Ik mag aannemen dat het wel iets minder gaat worden. Veelal langere afstanden die ik gemaakt heb. Alhoewel het geneuzel hier in de buurt natuurlijk ook wel aantikt. Vooralsnog is het olieverbruik niet te zien op de digitale meter. Ik heb eerst 3x V-Power getankt, daarna 2x gewoon en nu doe ik weer een tankje V-power er in. Waarom? Geen idee, puur gevoel.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

En is er een verschil te merken tussen V-power en gewone sap?
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

HA HAn: al nagedacht over de upgrade motorkamer.?

Ik heb mn D5 laten behandelen bij Obbe tuning en dat is al 400.000km goed gegaan inclusief de EGR aanpassing. Ik heb er wel een stage 2 tuning van 485nwt en heb daar veel plezier van vooral onderin hier in de bergen grommt die 5 cilinder lekker omhoog alsof die meer wilt en als de toeren te laag worden schakel ik handmatig altijd ff bij. Je bent baas over je eigen voet dus ik zou vermogen erin stoppen. Ik gebruik het vermogen bijna nooit volaan om te racen maar je voelt je Volvo gewoon en als die een berg ziet en je geeft gas met de losse auto dan lijkt wel een geit die omhoog wilt.

Kortom ik ben al bijna 10 jaar enthousiast over de tuning in dezelfde Volvo en blij met Obbe omdat hij je vraagt hoe je wilt rijden en dan de tuning naar je voet zet.
Han Succes met de afwegingen tuner keuze.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27072
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat er goed rekening met je wensen worden gehouden was voor mij ook de overtuiging.
Bij de S60 kwam het koppel er vrij laat volledig in, maar het zorgde er wel voor dat je het precies op het juiste moment had en de boel heel bleef.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Msuidgeest schreef: 05.05.2021 - 20:26 En is er een verschil te merken tussen V-power en gewone sap?
Ik merk er niets aan geen verschil alleen bij de kassa.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Bover schreef: 05.05.2021 - 20:43 HA HAn: al nagedacht over de upgrade motorkamer.?

Ik heb mn D5 laten behandelen bij Obbe tuning en dat is al 400.000km goed gegaan inclusief de EGR aanpassing. Ik heb er wel een stage 2 tuning van 485nwt en heb daar veel plezier van vooral onderin hier in de bergen grommt die 5 cilinder lekker omhoog alsof die meer wilt en als de toeren te laag worden schakel ik handmatig altijd ff bij. Je bent baas over je eigen voet dus ik zou vermogen erin stoppen. Ik gebruik het vermogen bijna nooit volaan om te racen maar je voelt je Volvo gewoon en als die een berg ziet en je geeft gas met de losse auto dan lijkt wel een geit die omhoog wilt.

Kortom ik ben al bijna 10 jaar enthousiast over de tuning in dezelfde Volvo en blij met Obbe omdat hij je vraagt hoe je wilt rijden en dan de tuning naar je voet zet.
Han Succes met de afwegingen tuner keuze.
Die upgrade gaat er komen absoluut.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

fredhead schreef: 05.05.2021 - 21:27 Dat er goed rekening met je wensen worden gehouden was voor mij ook de overtuiging.
Bij de S60 kwam het koppel er vrij laat volledig in, maar het zorgde er wel voor dat je het precies op het juiste moment had en de boel heel bleef.
Mooi dat het op maat geschreven kan worden. Belangrijk is dat met het Fendtje erachter hij wat makkelijker in beweging komt. Met dien verstande dat het wel binnen de veilige marges moet blijven. De materialen(Bak/steekassen/koppeling/etc.) moeten het wel aan kunnen.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Die Vpower doe ik niet meer. In Nederland heb ik ooit met 1000 km in de week bijgehouden en verschil op BC was 6.1 en de Vpower werd 6.0 . Tja zeg het maar en er zijn op internet onderzoeken te vinden. onderstaande link ontkent betere eigenschappen V power

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... t-zuiniger
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Hans oet Twent schreef: 06.05.2021 - 09:24
fredhead schreef: 05.05.2021 - 21:27 Dat er goed rekening met je wensen worden gehouden was voor mij ook de overtuiging.
Bij de S60 kwam het koppel er vrij laat volledig in, maar het zorgde er wel voor dat je het precies op het juiste moment had en de boel heel bleef.
Mooi dat het op maat geschreven kan worden. Belangrijk is dat met het Fendtje erachter hij wat makkelijker in beweging komt. Met dien verstande dat het wel binnen de veilige marges moet blijven. De materialen(Bak/steekassen/koppeling/etc.) moeten het wel aan kunnen.
mijn Kip Hyllne ,et gewicht 1700 kg heeft er jaren achter gehangen... no problemo :)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

@Bover;
"Men" zegt dat de verbranding van V-Power tov normale diesel beter zou zijn waardoor de EGR minder snel dicht zou gaan met roet. Voorlopig heb ik daar (nog) geen last van immers dat ding is nieuw. Ook zijn er leden onder ons die bij een melding in de display motoremissie de auto ff een versnelling lager zetten, hem goed in de toeren draaien zodat de diesel er rijkelijk doorheen stroomt en de temperatuur oploopt. DE EGR op zijn 'flikker' krijgt en de boel weer schoon is. Een ritje vanoet Twente op de A31met 180+ richting Emden en weer terug wil ook helpen.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Hans oet Twent schreef: 06.05.2021 - 09:43 @Bover;
"Men" zegt dat de verbranding van V-Power tov normale diesel beter zou zijn waardoor de EGR minder snel dicht zou gaan met roet. Voorlopig heb ik daar (nog) geen last van immers dat ding is nieuw. Ook zijn er leden onder ons die bij een melding in de display motoremissie de auto ff een versnelling lager zetten, hem goed in de toeren draaien zodat de diesel er rijkelijk doorheen stroomt en de temperatuur oploopt. DE EGR op zijn 'flikker' krijgt en de boel weer schoon is. Een ritje vanoet Twente op de A31met 180+ richting Emden en weer terug wil ook helpen.
Zeker toen ik in Almelo woonde heb ik dat ook regelmatig gedaan mooie bahn naar het noorden en redelijk recht toe recht an, maar een EGR afdichten is milieu technisch onvriendelijk maar motor technisch voorkomt het wel enige problemen met de roetvorming in dat kanaal. Obbe tuning kan de EGR proces software matig wel regelen mocht je daar voor kiezen
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ik heb de foto opgezocht van de splinternieuwe V70 toen in 2007 van Furness op de A31. Gas erop... wat een mooie bak als ik terugkijk.
Maar ter illustratie anders vliegen we off topic
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Jeetje wat maken we 'privé' een boel km. Auto wordt ingezet als privé taxi(hoeft niet maar doe het graag), boodschappen auto zowel zakelijk als privé, Mantelzorg taxi, Caravantrekker, Honden uitlaat service auto, aanhanger trekauto, inzetten om zeer zieke vrienden zakelijk te ondersteunen. Al met al gaat het best hard. Als het zo doorgaat dan haal ik de 35/40.000km per jaar wel. Dus blij dat ik een dieseltje genomen heb. Volgende week is hij een klein weekje in de revisie. Voorzijde krijgt een nieuw laklaagje.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ja ja dat gaat hard he. Maar ja is ook leuk auto rijden
Ik deed eerder ook 65K of meer zakelijk maar nu ook privé sinds 2018 niet beneden de 28-30K gekomen, behalve afgelopen jaar Corona met de lock downs hier.
De motorkap spuiten of wel een beetje meer?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Bumper + Motorkap
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

De auto is weer terug. Nadat en Deutscher de linkerhoek van de bumper schampte moest deze wel overgespoten worden. De steenslag was behoorlijk dus dat was een geluk bij een ongeluk. Maarrrrr de motorkap vertoond ook steenslag schade. Op een regenachtige lente dag zoeken naar een oude sok en deze leeg gegooid. Geteld en er zaten nog net genoeg doekoes in om de motorkap ook maar gelijk mee te laten nemen. Auto weer netjes.
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 22.05.2021 - 11:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

waar oude sokken niet goed voor zijn :lol: Wel fijn dat je tegen een glimmende motorkap aankijkt
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Een strakke en schone auto rijdt net ff lekkerder. Is mijn ervaring ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Msuidgeest schreef: 22.05.2021 - 13:46 Een strakke en schone auto rijdt net ff lekkerder. Is mijn ervaring ...
dat heet autobeleving, technisch geen verschil ^_^
p.s.: mijn oude sokken ook omgekeerd...... :'(
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Wazdadah? Helemaal geen foto's van het frisse snoetje?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gesloten

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”