Dag Allemaal,
ik heb een volvo xc70 Fwd van 2014 met 175k op de teller. prima auto maar afgelopen tijd was er onderhoud nodig. Bij de volvo specialist is er een gereviseerde dynamo geplaatst (470 voor de dynamo; totaal 700 eur incl arb loon en btw) en links en rechts is de aandrijfas vervangen (1000 eur voor l+R ;totaal 1400 eur incl arbeidsloon en btw). Ik ben geen techneut maar als ik separaat op de onderdelen zoek kom ik andere (lagere) prijzen tegen . Gevoelsmatig klopt het niet voor me maar ik wil dit eens bij jullie toetsen of ik een punt heb. NB ik ben overigens tevreden met de uitvoering cq verhelpen van de klachten
Toetsing kosten beurt garage Volvo XC70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Dan ben ik wel benieuwd naar het uurloon van de monteur/garage.
Kan me ook niet voorstellen dat ze daar nou uren mee bezig zijn geweest.
Kan me ook niet voorstellen dat ze daar nou uren mee bezig zijn geweest.
V70 2.5t 2008
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40604
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Je betaalt niet alleen voor tijd maar ook voor kennis en vakmanschap.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27506
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Beetje garage vraagt tegenwoordig 100 euro uurloon.
Zelf onderdelen zoeken wil goedkoper zijn dan wat een garage je voorrekent, maar ook zij moeten moeite doen voordat de onderdelen bij hun aankomen en de leveranciers die zij gebruiken zijn niet altijd goedkoper dan wat je op internet ziet.
Zelf onderdelen zoeken wil goedkoper zijn dan wat een garage je voorrekent, maar ook zij moeten moeite doen voordat de onderdelen bij hun aankomen en de leveranciers die zij gebruiken zijn niet altijd goedkoper dan wat je op internet ziet.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Kennis en tijd kost indd geld ook logisch .
Maar een halve werkdag om 2 aandrijfassen te vervangen...? Als je 100 euro per uur rekent...dat vind ik nog al wat...hoop geld...maar ja dan kan je eerst wel weer even vooruit..
Maar een halve werkdag om 2 aandrijfassen te vervangen...? Als je 100 euro per uur rekent...dat vind ik nog al wat...hoop geld...maar ja dan kan je eerst wel weer even vooruit..
V70 2.5t 2008
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24353
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Het is een beste klus die assen, moet genoeg weggehaald worden.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Oh ok..dat geloof ik ...is dus niet een klus die je in 2 uurtjes kan klaren...? Dan is er verder weinig op de rekening aan te merken....toch?
V70 2.5t 2008
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Tijd gaat snel voorbij als je werkt, je bent zo een half uur verder van werkorder maken/pakken totdat je het eerste wiel er af trekt. Ik schrik er zelf wel eens van hoe lang ik met ogenschijnlijk simpele dingen bezig ben en hoeveel de klant daar voor moet betalen, dat zal in een garage niet anders zijn.Robert young schreef: ↑19.03.2021 - 15:15 Kennis en tijd kost indd geld ook logisch .
Maar een halve werkdag om 2 aandrijfassen te vervangen...? Als je 100 euro per uur rekent...dat vind ik nog al wat...hoop geld...maar ja dan kan je eerst wel weer even vooruit..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 05.09.2020 - 07:40
Klopt...ik heb ook in diverse garages gewerkt,niet altijd auto garages...maar goed, klant behoort de gespendeerd tijd te betalen,..de werkorders liggen als het goed is al klaar in de weekplanning....houd in, bon pakken en aan het werk gaan...uitgezonderd meer werk/tijd...kan altijd wat tegen zitten natuurlijk....maar over het algemeen doen de monteurs hun ding goed, en de rest qwa rekening opmaken gebeurt op t kantoor.....de rekeningen moeten betaalt worden...
V70 2.5t 2008
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Bij Broekhuis in Groningen maken de monteurs zelf de rekening en bespreken deze met de klant. Je kunt dan ook bij de monteur pinnen.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Het gaat de topicstarter denk ik niet over de uren en het uurtarief, maar juist over de kosten van de onderdelen. Ik heb het gelukkig nog niet gehad en dus geen ervaring mee, maar EUR 470 voor een dynamo en EUR 1000 voor 2 aandrijfassen (en ex. btw?) vind ik wel aan de hoge kant. Ik weet niet welk type het is, maar voor een 2.5T kost een Lucas ruildynamo EUR 270 (zonder borg) en aandrijfassen EUR 170 (L) en EUR 230 (R), bij Autodoc (incl. btw). Dat zijn toch inderdaad andere prijzen. Ik weet dat een specialist ook nog wat op de onderdelen wil verdienen, maar dat doet Autodoc ook al denk ik, al zal een specialist een andere marge hanteren.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20620
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Prijzen kunnen nogal verschillen. Net als Ferdi koop ik ze ook regelmatig in het buitenland als het verschil met hier te groot is.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38
€1000 voor 2 aandrijfassen is veels te duur. Met al mijn beste bedoelingen heb in gezocht en voor 2 aandrijfassen links en rechts is het duurste wat ik in totaal ben tegen gekomen €258 per stuk. inclusief btw dus €516,-. Laten we wat marge rekenen voor de garagist, en de onderdelen boer. Allebei €100 erbij. Dan ben je nog €300 teveel kwijt. En dan reken ik heel ruim want zowel de onderdelenboer en garagist gaan echt geen €100 per keer marge pakken. Dus ja voor de onderdelen heb je veels te veel betaald.keysersoze0909 schreef: ↑19.03.2021 - 10:45 Dag Allemaal,
ik heb een volvo xc70 Fwd van 2014 met 175k op de teller. prima auto maar afgelopen tijd was er onderhoud nodig. Bij de volvo specialist is er een gereviseerde dynamo geplaatst (470 voor de dynamo; totaal 700 eur incl arb loon en btw) en links en rechts is de aandrijfas vervangen (1000 eur voor l+R ;totaal 1400 eur incl arbeidsloon en btw). Ik ben geen techneut maar als ik separaat op de onderdelen zoek kom ik andere (lagere) prijzen tegen . Gevoelsmatig klopt het niet voor me maar ik wil dit eens bij jullie toetsen of ik een punt heb. NB ik ben overigens tevreden met de uitvoering cq verhelpen van de klachten
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27506
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als ik het goed lees staat er voor de montage 400 euro gerekend en is die 1000 euro wel voor de aandrijfassen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 07.04.2017 - 14:38
Je hoeft heel niet moeilijk te doen met berekeningen. OP schrijft letterlijk €1000 voor aandrijfas L+R. Dus niks btw of arbeidsloon. Dat is volgens hem €1400 inclusief arbeidsloon en btw. Dus volgens hem gewoon €1000 voor de 2 aandrijfassen en dat is veels te duur. Zelfs de helft van €1000 is al een stuk duurder dan normaal. Enige vraag die bij mij opkomt is dat wat OP schrijft, wel het hele verhaal? Of is hij iets vergeten op te schrijven of zelfs meerdere dingen. Lijkt mij stug dat een garagist weg kan komen met onderdelen tegen 3/4 keer meer de normale prijs te verkopen. Als je dat doet dan besta je meestal niet lang. Of je moet ergens gevestigd zijn waarbij er in de weide omtrek geen enkele concurrent is.