V70 2.5T uit 2009 of 2010, aankoopadvies

Plaats reactie
Marco VR
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28.03.2021 - 16:40

Beste mensen,

nieuw forumlid, Marco VR, locatie Zuid-Holland zuid, gaat voor het eerst een Volvo aanschaffen na 10 jaar Golf TDI. Fijne leesstof op het forum, dank daarvoor.
Ik heb een V70 2.5T uit 2009 op het oog. Ik rijd niet meer zoveel, dus geen diesel meer. Die 2.5T blokken uit 2009, 2010 lijken betrouwbaar, maar ik snap niet helemaal het verschil in vermogen tussen de jaargangen. Dat is in 2009 147 kW, in 2010 170 kW. Weet iemand of er een mechanisch verschil is of wordt dit puur door motormanagement aangestuurd? En zit er dan verschil in betrouwbaarheid? En, als dit al eens is behandeld, kan iemand mij zeggen waar ik het kan vinden?

Alvast dank voor het reageren.
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Volgens mij is het uitsluitend softwarematig verschil. Het zal de motorcodes B5254T6 (147 kW, heb ik ook) vs de B5254T10 / T11 (170 kW) betreffen. Misschien een expert die dit zeker weet.
Qua betrouwbaarheid maakt dat niet uit, deze motoren kunnen sowieso veel meer aan.
Voor de rest van de auto is 2009 / 2010 wel betrouwbaarder dan de 2008 schijnt (dit heb ik nog niet aan den lijve ondervonden).
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Marco VR
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28.03.2021 - 16:40

Oke, dank voor het antwoord. Gisteren een rondje gereden met de auto. 147kW is zeker voldoende om vooruit te komen, wat een lekkere auto. Ik ben nog niet helemaal overtuigd, want hoewel het een Summum versie is mis ik de automatische achterklep en 12V in de bagageruimte. Het betreft een Zweedse importauto, ik las ergens dat in de Nederlandse Summum modellen dit standaard is, in Zweden zijn het opties. Met die achterklep kan ik leven, 12v achterin is noodzakelijk. Weet iemand of bij de V70 MY2009 voor het stopcontactje de stroomvoorziening al achter de bekleding klaar ligt?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Die kabel zit er niet, maar als je het setje van Volvo(31435603) koopt en een beetje handig bent kan voor iets minder dan 100.- die stekker hebben.
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1373
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Als het Zweedse import is zou ik graag de onderzijde van de auto willen zien. Roest is bij Zweedse exemplaren helaas geen uitzondering.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Marco VR
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28.03.2021 - 16:40

Dank allebei.
@Jelmer, die kabel was er in eerdere modellen (>2008) wel toch? Ik ben handig genoeg, maar zo wordt het wel meer sleutelen.
@Rippie, dat is een goede vraag, daar wil ik antwoord op voor ik tot koop overga. De verkoper is een volvodealer, ik verwacht een eerlijk antwoord. Sowieso lijkt roest mij een aandachtspunt bij de apk-keuring die nog moet plaatsvinden.
Ik kan er weer verder mee!
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27060
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Voordat roest een apk punt wordt mag er al best het een en ander flink bruin zijn of met gaten erin
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
J.B.
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 08.08.2011 - 19:39

Marco VR schreef: 04.04.2021 - 12:47 Oke, dank voor het antwoord. Gisteren een rondje gereden met de auto. 147kW is zeker voldoende om vooruit te komen, wat een lekkere auto. Ik ben nog niet helemaal overtuigd, want hoewel het een Summum versie is mis ik de automatische achterklep en 12V in de bagageruimte. Het betreft een Zweedse importauto, ik las ergens dat in de Nederlandse Summum modellen dit standaard is, in Zweden zijn het opties. Met die achterklep kan ik leven, 12v achterin is noodzakelijk. Weet iemand of bij de V70 MY2009 voor het stopcontactje de stroomvoorziening al achter de bekleding klaar ligt?
Ik heb hem bij mezelf (V70 10-2010) ingebouwd, bekabeling ligt klaar maar het 12V contact moet je zelf kopen. Als je de bekleding loshaalt is het deel dat je uit de bekleding moet halen gemarkeerd. Inbouw vond ik heel makkelijk, de 12V aansluiting is hier verkrijgbaar voor €43,50: https://www.involve.nl/elektrische-aans ... geruimte-3
Volvo V70 2010 2.5FT R-Design Geartronic met Polestar tuning (258 pk)
Volvo C30 2007 T5 R-Design Geartronic (230 pk)

Volvo C30 2007 2.0 Momentum (145 pk)
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”