Volvo XC70 T6

Bouma489
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06.10.2018 - 17:19

Beste,,

Ik heb een Volvo XC70 T6 bouwjaar 2010 op het oog. De auto ziet er keurig uit, heeft veel opties waaronder Premiumsound. De auto heeft onder de motorkap een turbo zescilinder met 285PK.
Heeft iemand ervaring met dit type/model. er staat 100.000km op de teller. Is er iemand die weet waar je op moet letten en of rijervaring heeft met deze auto/dit model?

Ik hoor het graag..
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Welkom,
Ik heb je vraag in het juiste board gezet.

Allereerst een zeer goede keuze voor een "zeldzaam" te verkrijgen type.
Qua motorisering kan ik alleen maar zeggen. Top motor die mits regelmatig onderhoud en de juiste sapjes krijgt bijna onverwoestbaar is. Enige "nadeel", een dorstige motor.
Over de mogelijke XC70 kwalen valt door de XC70 rijders meer te vertellen.

BTW,
Een auto uit Zwitserland is zeker betrouwbaar en goed onderhouden. Alleen de prijs is aan de hoge kant.
Ik wist het wel. Deze zou voor mij zijn als ik geen andere verplichtingen had.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1857
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Dat klinkt goed!
Met de XC heb ik geen ervaring, met de V en T6 wel.

Zeer fijne, soepele en stille motor.
Heerlijk relaxed als je wilt maar ook bloedsnel en fel als het moet. Verbruik 1 op 8 gemiddeld.
Problemen die ik ermee heb gehad waren verstopte carter ventilatie en lekkage bij vacuümpomp, maar dat was eigenlijk de schuld van een lompe monteur. Dit was bij 200.000 km.

Verder een achter differentieel revisie bij 220.000, 2 portiersloten vervangen en achterklep gasveren. Bij 200.000.

Met 100.000 op de klok zou ik me absoluut geen zorgen maken!
Rijden, voelen, kijken, ruiken en dan beslissen.

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Marc V/C70
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 26.12.2012 - 09:04
Locatie: Soest

welkom Bouma, xc70 T6 is verschrikkelijk fijne auto, inderdaad verbruik kan aan de hoge kant zijn , maar ligt ook aan je rechter voet :)
Maar wil je echt zuinig rijden moet je niet aan een 1800 kg, 3 ltr, zware 4x4 Volvo beginnen.

Ik rij hem/haar nu ruim 4 jaar geen bijzonderheden, op tijd zijn beurt geven incl automaat flush bij 100.000 km. Alleen bij 160.000 km nieuwe steekassen voorzijde.
Dit voor een redelijke prijs in Elst laten doen. Het is echt een wolf in schaapskleren , waar je ook heel normaal mee kan rijden.
Ik had indertijd ook mijn twijfels , doe ik er wel goed aan, maar ik heb er geen moment spijt van gekregen.

Succes met je beslissing
245 1991
945 1998
V70 I 2000
S60 2008
V70 II 2004
C70 I 2006
XC70 III 2012
Gebruikersavatar
Ernst64
3rd Gear member
Berichten: 455
Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
Locatie: Noord-Holland

Een hele fijne auto, ik onderschrijf alle positieve reacties. 7 jaar geleden gekocht met 100.000km, nu 160k. Het differentieel is gereviseerd bij 120k (achteraf verdenk ik die ene nieuwe achterband die ik bij de koop heb bedongen, met 4mm meer profiel). Ook accu’s gaan er bij mij relatief snel doorheen (2x). De rest is allemaal normaal onderhoud. Het is niet meer de onverwoestbaarheid van de achterwielaangedreven modellen, maar het rijdt een heel stuk beter.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
In bestelling: EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
Bouma489
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06.10.2018 - 17:19

Het premiumsound system is voor mij belangrijk, heeft iemand daar luisterervaring mee, is er een groot verschil tussen de primium en high-performance systemen?
Op dit moment rijd ik een Volvo XC70 3.2 awd uit 2008 met High performance. Gaat het een groot verschil in geluidsbeleving worden?
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ja, dat gaat zeker een verbetering in geluidsbeleving geven. 100%
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Bouma489
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06.10.2018 - 17:19

Ik vind de auto met al zijn opties walgelijk mooi.
Hoe 'af' kan een auto zijn? Woensdag een proefrit maken en kijken hoe de auto zich verhoudt tot mijn huidige 3.2. € 28.000,- is inderdaad een fors bedrag voor een auto van bijna 10 jaar oud. Daarnaast meen ik dat er later een T6 300pk uitgebracht is (welk jaar was dat)?
Ik houd jullie op de hoogte..
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Dat is inderdaad wel erg prijzig kan je bijna een V90cc voor kopen
Gebruikersavatar
Ernst64
3rd Gear member
Berichten: 455
Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
Locatie: Noord-Holland

Mijn T6 is van april 2011 (MY 11), dus ruim 10 jaar oud en heeft 304pk.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
In bestelling: EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1857
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

NielsPHEV schreef: 10.07.2021 - 08:57 Dat is inderdaad wel erg prijzig kan je bijna een V90cc voor kopen
Klopt, maar om eerlijk te zijn een minder degelijke auto!
Heb er gister in een gezeten bij de dealer. Had 30k op de teller.
Ik vond alles wat je aanraakt heel ‘dun’ en slap aanvoelen. Begint al met de deurklink als je daar aan trekt wiebelt en bewoog het al alsof het loszat. De stoelen voelen een beetje hol en leeg aan, heel lichtgewicht allemaal. Ook veel krasjes op al dat glim plastic. Ik weet niet hoor, ziet er leuk uit maar degelijk?? En dan de 4 cilinder. Das echt een stap of twee omlaag. Hoe je het ook went of keert. De 5 en 6 cilinders zijn zo heerlijk!

Maw Bouma, die XC70 gaat jou echt wel bevallen.
De premiumsound is inderdaad super, in de C70 althans maar die is ook met de optie van 2 subwoofers in de achterbank. Dat is soms gewoon asociaal zo hard en zuiver als dat gaat. Zeker via de BT dongle en hoog kwaliteit streaming.
In de V70 hebben we high performance en daar was ik in het begin niet echt over te spreken. MAAR, spelen met de instellingen en dan met name de equalizers geeft nu toch een behoorlijk goed geluid moet ik zeggen. Geen premium maar wel zodanig dat ik dat nu niet persé meer hoef te hebben. Dat geeft echt een verbetering!

En de prijs is een heel bedrag idd. Maarja, wat is het jou waard? En dat ie dat kost is ook niet voor niets! En iedere rit dat je de 6 cilinder voelt en hoort ben je dat snel vergeten!

Heb je een link naar de auto? Ik beloof je dat ik hem niet voor je neus zal wegkapen!😉

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Er staat in Boxmeer bij een handelaar een Zwitserse. Met exact dezelfde specs qua accessoires van begin 2011. Dat is al een 304 pk versie. Die is ook nog goedkoper dan die van Ferrari.

Oftewel MY 2010 is nog 286PK. MY2011 is 304PK
Link.
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig ... d5e22c47e/
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Die 5 en 6 cilinders zijn inderdaad heerlijk romig ik heb er ook nog eentje. Daarnaast inmiddels meer dan 150 k kms in een V90, deels cc minder degelijk herken ik niet wel een veel mooier weggedrag, completere adas, veel fijnere gt etc. En een T5 met polestar en zeker de T8 zijn echt qua prestaties minimaal vergelijkbaar met een T6 in een 70n. Maar zo'n lekkere 6 cilinder daarvoor moet je zo'n n hebben inderdaad
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 748
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Heb destijds ook naar XC70 met T6 gekeken; de XC70 geeft echt dat klassieke Volvo gevoel en de motor is natuurlijk heerlijk, zowel qua kracht als geluid. Maar rond de EUR 30k kom je idd wel in de buurt van V90 prijzen en V90 heeft zoals Niels ook opmerkt wel een heel ander weggedrag (in mijn ogen stuk strakker) en is wel een veel modernere wagen. Deuren voelen/klinken misschien niet aan als de tank-deuren van voorheen maar met wat Silentcoat oid is dat gemakkelijk op te lossen. En de resultaten van de V90 botsproeven spreken voor zich denk ik, dus degelijk is het zeker allemaal.

En een V60 Polestar met T6, is dat niks voor je dan? :-)
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27503
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

V480-S60 schreef: 10.07.2021 - 11:29 Er staat in Boxmeer bij een handelaar een Zwitserse. Met exact dezelfde specs qua accessoires van begin 2011. Dat is al een 304 pk versie. Die is ook nog goedkoper dan die van Ferrari.

Oftewel MY 2010 is nog 286PK. MY2011 is 304PK
Link.
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig ... d5e22c47e/
Die is wel erg smaakvol gekozen destijds!
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Beide auto's zijn mooi maar hebben nog het "oude" interieur. Daar moet je dan wel overheen kunnen stappen.

Dan zou ik liever deze hebben met zowel nieuw interieur als exterieur:
https://www.autoscout24.ch/de/d/volvo-x ... &vehtyp=10

Of deze, met oude exterieur maar nieuwer interieur (oude klokken, nwe navigatie):
https://www.hennesautomobielen.nl/occas ... l-27788096
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27503
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Persoonlijk vind ik die oude klokken mooier, maar voor een ander kan ik me voorstellen dat die liever de nieuwere heeft.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Ernst64
3rd Gear member
Berichten: 455
Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
Locatie: Noord-Holland

Ik vind het oude interieur veel stijlvoller dan het kamelen-dashboard, maar dat is persoonlijk.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
In bestelling: EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Ferrari schreef: 10.07.2021 - 11:03 Deze wellicht?: https://www.autowereld.nl/volvo/xc70/3- ... tails.html
Dit was eigenlijk bedoeld op de vraag van Edwin: "Heb je een link naar de auto? Ik beloof je dat ik hem niet voor je neus zal wegkapen!😉

Dit zou 'm kunnen zijn. Uitvoering, bouwjaar, km-stand en prijs klopt met de beschrijving.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”