fluittoon/huilend geluid V70 T5 2013 met powershift

Gesloten
fleur

Mijn V 70 2013 km stand 90.000 km uitgerust met Powershift automaat heeft sinds een aantal maanden een fluittoon/huilend geluid.
Geluid is hoorbaar bij gas geven in alle versnellingen.Ook in de neutraal stand

Ook bij stilstaande auto.

Geluid is ook hoorbaar met uitgeschakelde Airco.
Versnellingsbak is geflust bij km stand 80.000
Motormanegement geeft geen storing aan en ook niet bij het uitlezen in de garage

Ik kon op het forum niet de technische oplossing vinden om het probleem op te lossen.

Zijn er forum leden die dit probleem onderkennen en graag een info om het op te lossen


vriendelijke dank en groet
Fleur
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Verdwijnt 't geluid als je de oliepeilstok omhoog trekt of de olievuldop losdraait? Dan is het je carterventilatie.

Anders zou het wellicht nog je dynamo kunnen zijn.
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Als ie een turbo heeft zou ik eens naar de slang kijken. Die kan lek zijn en geeft het geluid weer zoals jij omschrijft.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5388
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Klinkt inderdaad als een turo probleem.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Gebruikersavatar
Ron 123gt
4th Gear member
Berichten: 500
Lid geworden op: 04.02.2005 - 17:50

Ik had op mijn vorige Volvo, een V60 T4 uit 2012, ook met powershift een soortgelijk geluid. Bij deze auto alleen na het starten, nadat de auto warm was verdween het geluid. Na lang zoeken bleek het bij het spruitstuk vandaan te komen dat , als ik me het goed herinner, niet goed vast zat.
960 2.5 24v '97

(V60 T4 R Design '12 verkocht)

(123gt 1967 verkocht )

(V70 2.5 at '98 verkocht)

(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)

(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)

mini 1986

mini clubman 1972 (project)
fleur

Inmiddels bij dealer geweest.Vastgesteld is dat het probleem de turbo is.
Reparatie kosten circa 1650 euro.
Dat is een enorme tegenvaller en zeker voor een turbo die net 90.000 km heeft gedraaid.

Bedankt voor de adviezen.

Fleur
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

fleur schreef: 05.11.2021 - 05:36 Inmiddels bij dealer geweest.Vastgesteld is dat het probleem de turbo is.
Reparatie kosten circa 1650 euro.
Dat is een enorme tegenvaller en zeker voor een turbo die net 90.000 km heeft gedraaid.

Bedankt voor de adviezen.


Fleur
Dat een turbo zo snel kapot gaat is niet normaal. Probeer een coulance-regeling er uit te slepen. Ook kun je de importeur benaderen.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

De auto is inmiddels acht jaar oud, alles meer dan een flesje water en twee pepermuntjes is mooi meegenomen denk ik.
Gebruikersavatar
Eddieh
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 24.01.2021 - 17:04
Locatie: Den Haag

Wellicht de Turbo laten reviseren…
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Zou toch nog eens ergens voor een second opinion gaan. Kan net zo goed een gescheurde turboslang zijn. 90 dkm een een turbo defect is inderdaad wel erg snel.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
fleur

Garage neemt grotendeels de kosten voor rekening .
Turbo wordt eind van de maand vervangen.

Dit onderwerp kan mm. gesloten worden.

Nogmaals dank.
fleur
Gesloten

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”