terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Artikel Auto Week 29.07.2022 en de auteur is Jan Lemkens.

De Volvo V70 is al zes jaar niet meer onder ons, maar geldt voor velen nog steeds als dé Volvo. De levensduur van de laatste generatie werd in 2013 wat opgerekt met een vrij uitgebreide facelift, die ook ten deel viel aan sedan- broertje S80.
Ik heb twee "willekeurige" Volvo s toegevoegd en wel de 2012 versie en de laatste upgrade 2013

Lees complete artikel via de link van Auto Week: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... ft-friday/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Samen met de S80 de laatste generatie Volvo's van het "oude" design dat sinds de S60 zijn intrede bij Volvo heeft gedaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Of volgens enkelen de laatste stuip van de “echte” Volvo.
Ach de tijd schrijdt voort en daarmee ook nieuwe ontwerpen en techniek. Is ook goed vanzelfsprekend. Ik denk dat we na 2075 gewoon magnetisch zweven of zo iets. Maar ik maak dat niet meer mee😄
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5387
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

En de handtekeningen werden in 2010 gezet. De eerste tekenen van de Chineze spul die ze nu maken.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Rene64
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29

Mooie titel "terugkijken naar de laatste serie..."
Gelukkig kan ik er nog iedere dag naar kijken, mijn V70 5 cylinder D3, de fijnste auto die ik ooit heb gehad!
Zo zullen ze nooit meer gemaakt worden, dat is zeker.
Ik hoop er nog lang mee te blijven rijden!
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Omdat ik graag een EURO 6 Diesel wilde hebben, gegaan voor een laatste generatie V70 D4. Wat een heerlijke auto en dat facelift design maakt hem zo veel frisser.
Iedere keer als ik hem zie lijkt het net alsof hij gister de fabriek uit is gerold. Tijdloos. Mijn stem gaat dan ook voor de facelift :-)
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat.
Rene64
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29

Die Euro 6 staat tzt ook op op het lijstje bij mij. :-P
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Er zijn ook euro 6 2.4 AWD 5 cilinders, zowel D4 als D5
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Onze XC70 passeerde gisteren de 115.000 km. Inrijden is nu net zo'n beetje klaar. :)

Deze auto gaat bij ons niet meer weg. Heerlijke ruime limousine!

Ik vind de laatste facelift van de V70 wat minder geslaagd als het om het aanzien van de grille gaat.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Mooi hè de laatste serie. 💃ben met Frits eens ten aanzien van de gril
Laatst gewijzigd door Bover op 30.07.2022 - 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

OGA244 schreef:Er zijn ook euro 6 2.4 AWD 5 cilinders, zowel D4 als D5
Maar die hebben de oude 6 traps automaat. En zijn voornamelijk ex politie auto’s. Bijna niet te vinden leuk aangekleed.

D4 is nooit euro 6 als 5 cilinder geleverd in een V70. Dat is altijd een 4 cilinder geweest.

Daarnaast is zo’n VEA D4 totaal niet te vergelijken met een 5 cilinder. Klasse apart kwa rijbeving. (Veel beter als je het mij vraagt.)
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Wj zijn ook nog steeds blij met de T6. Een zijdezacht lopend en schakelend koppelmonster.

Maar toch, qua techniek was de vorige generatie degelijker gebouwd en nog meer van de ‘oude Zweedse stempel’ v.z.v. er nog niet teveel FoMoCo onderdelen in zaten. De interieurs daarentegen zijn bij deze generatie wel degelijker en vrijwel piep en kraakvrij.

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

die gril met veel chroom zie je ook bij Volkswagen.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Edwin schreef: 30.07.2022 - 09:07 Wj zijn ook nog steeds blij met de T6. Een zijdezacht lopend en schakelend koppelmonster.

Maar toch, qua techniek was de vorige generatie degelijker gebouwd en nog meer van de ‘oude Zweedse stempel’ v.z.v. er nog niet teveel FoMoCo onderdelen in zaten. De interieurs daarentegen zijn bij deze generatie wel degelijker en vrijwel piep en kraakvrij.

Gr. Edwin.
FoMoCo periode is en was de periode van de meest roestende Volvo's op allerlei onverwachte plekken. Juist bij deze generatie V/XC70 en S80 en XC60
Daarnaast was de powershift een dramabak. Je kan zeggen wat je wilt maar wees blij dat Volvo nog bestaat.
Terugkijken is aardig maar we gaan naar de toekomst.

En ik vind de laatste V70 best wel mooi, zeker in XC70 T6 trim. Maar als je verder kijkt is het (op de T6 en de 5 cyinders na) allemaal Ford. (Oké later kwamen de VEA 4-cylinders)
Wat ik hiermee niet wil zeggen is dat het dan geen Volvo is, want dat is het wel degelijk (als er op een auto Volvo staat is het een Volvo in mijn optiek) maar het is het tijdperk FoMoCo.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13718
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Theo ik vermoed dat veel merken tijdelijke laissons kennen met andere merken. Je hebt gelijk als Volvo opstaat is het een Volvo. Echter de kwaliteit producten is daardoor niet altijd constant gebleken helaas.
Op naar de toekomst.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

De echte Volvo, voor zover die bestaat, is naar mijn idee de Volvo van vóór de periode dat Ford zich er mee bemoeide.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

kevinwalter schreef: 30.07.2022 - 09:03
OGA244 schreef:Er zijn ook euro 6 2.4 AWD 5 cilinders, zowel D4 als D5
Maar die hebben de oude 6 traps automaat. En zijn voornamelijk ex politie auto’s. Bijna niet te vinden leuk aangekleed.

D4 is nooit euro 6 als 5 cilinder geleverd in een V70. Dat is altijd een 4 cilinder geweest
helaas is jouw kennis op dat vlak ontoereikend.
D4 AWD 5 cilinder was gewoon als Momentum leverbaar in de V70, zo ook op een XC70, idd met 6 traps automaat
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27070
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Msuidgeest schreef: 30.07.2022 - 11:00 De echte Volvo, voor zover die bestaat, is naar mijn idee de Volvo van vóór de periode dat Ford zich er mee bemoeide.
Dan praat je over de modellen t/m de 850.

Ken meerdere mensen die een V70NN hebben gehad. Die van de eerdere jaren konden op gekke plekken roesten. Die van de latere jaren leek dat wat beter voor elkaar te zijn.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1373
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Ik ben benieuwd waar het allemaal heengaat. We staan nu met onze caravan in zd Frankrijk waar onze 2013 V70 D3 (5cil) met 300k+ ons feilloos gebracht heeft. Fijnste reisauto ever. Ik zie dat met de E volvo's voorlopig nog niet gebeuren. Je rijdt met caravan 650km voor je moet tanken. Is mijn 2e V70 en wil hem zo lang mogelijk rijden.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

fredhead schreef: 30.07.2022 - 11:25 Dan praat je over de modellen t/m de 850.
Ken meerdere mensen die een V70NN hebben gehad. Die van de eerdere jaren konden op gekke plekken roesten. Die van de latere jaren leek dat wat beter voor elkaar te zijn.
de 875 was de V70 vanaf 1997
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”