Onderhoudsinterval XC70 MY12

Plaats reactie
MeOnline
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 29.03.2017 - 18:55

Hallo

Waar kan ik het onderhoudsschema / interval terugvinden voor de XC70 MY12?

Daar ik nog geen 15K km per jaar rij, sla ik af en toe een groot onderhoud over en doe ik een klein in de plaats. Elk jaar ga ik naar de officiële garage, maar vraag dan specifiek om een klein onderhoud ipv een groot.

Op 173k heb ik bv. een groot gedaan, 3j geleden. De jaren daar na telkens een klein. Nu sta ik op 208k en zou ik terug een groot onderhoud doen, dit terwijl de garage een klein voorschrijft. Heb hen echter mijn werkwijze uitgelegd en dus idd was een groot onderhoud nu wel aan de orde.

Maar ik wil natuurlijk ook niets overslaan door niet de voorschriften te volgen.
Bv. wanneer moet men de remolie verversen etc...?

Is hier ergens een schema over terug te vinden?

(ben van België, maar dat zal niets uitmaken denk ik?)

Dank alvast
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27481
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De schema's stonden altijd online bij Volvo op de site maar weet niet of dat nog zo is.
Normaal gesproken was het om de 20.000/30.000 een kleine beurt en de keer daarop een grote.

Ik zou inderdaad voor een grote beurt gaan.
Remolie moet zelfs iedere 2 jaar vervangen worden, is deze 3 jaar oud dan dient deze dus ook meegenomen te worden in het onderhoud.

Kleine beurt is vaak alleen het vervangen van het oliefilter.
Bij de grote beurt nemen ze ook het luchtfilter mee en het interieur filter.
Ik zou ze ook vragen om het brandstoffilter te vervangen, dit zal waarschijnlijk ook lang geleden voor het laatst zijn gebeurd en dan heb je alle standaard dingen weer gehad.
Dan kan je het de volgende keer weer af met een kleine beurt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
MeOnline
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 29.03.2017 - 18:55

Ik heb dat van die remolie nog nooit zien staan op een factuur denk ik, maar het is officiële garage, ze zullen het wel weten zeker?
Nog iets waar ik aan moet denken?
Heb op de website van volvo het niet meteen terug kunnen vinden... :(
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1339
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Is inderdaad een tijdje geleden al verwijderd van de Volvo site. Jammer, want was een mooie tool om te zien wat er bij welke kilometerstand werd vervangen
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
MeOnline
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 29.03.2017 - 18:55

Ook niemand die dat toevallig ooit gedownload heeft van de site? ☹️
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”