Toen ik einde middag de auto weer kwam halen stond er een storing in het scherm. VOC service vereist.
Ik weer naar binnen: “er staat een storing in het display”.
De monteur erbij: “dat is mij niet opgevallen”. Auto aan de kast en nu blijkt de PAM-module niet benaderbaar te zijn na de uitgevoerde software update.
“Dus ik kan niets meer met de Volvo on call app.”
“Gebruikt u die dan” vraagt de monteur.
“Ja natuurlijk” zeg ik.
“Het is al bijna 17:00 en ik kan niet veel meer doen” zei de monteur. Wel maakt hij aan melding aan volvo Nederland.
Later contact met de filiaalhouder. Volvo zegt dat de module misschien stuk is, maar ze kunnen 5 keer proberen het ding weer te activeren oid. Een nieuwe kost €1.400,- exclusief montage.
Ik zeg tegen de filiaalhouder dat de auto zonder storingen is gebracht en nu de boel niet meer werkt. De boel is bij jullie defect geraakt en nu moet ik voor de kosten opdraaien?
“Er kan iets mis gaan met een software update. Misschien moeten we onze klanten ervoor laten tekenen dat een software update niet zonder risico is” zegt de filiaalhouder.
Nu nog mooier, dus als volvo de boel verprutst is de klant de dupe? Ik ga daar niet voor betalen.
De V70 is nogmaal geweest om de boel aan de praat te krijgen, maar helaas zonder resultaat. Ook kan de software niet terug gezet worden. Volvo Nederland geeft niet thuis en toont geen coulance.
Voorstel van de dealer is om even een aantal maanden te wachten en te kijken of er meer van dergelijke storingen gemeld worden. Ongelofelijk werkelijk.
Iemand een idee of zelfde ervaring of een oplossing?
Ik wil mijn V70 weer volledig werkend.
Inmiddels heb ik wel mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld om dit conflict op te lossen.