Begin volgend jaar komt er weer een XC70 bij ons op de oprit. Maar dan een benzine. Nu ben ik even benieuwd naar ervaringen met de 2 liter die genoemd wordt in de advertenties. De 3 liter V6 is natuurlijk ook mooi, maar het verbruik lijkt mij wat hoog.
Het zal sowieso een automaat worden. Wat zijn de ervaringen hier?
Groet,
Frits
2 liter benzine XC70, ervaringen?
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Je koopt een Volvo sowieso nooit voor het gunstige brandstofverbruik haha.
Eerlijk gezegd denk ik dat het brandstof verbruik altijd zal ‘tegenvallen’ aangezien het gewoon een zware auto is. Dan kun je het beste een motor nemen met genoeg power.
Er zal wel een verschil tussen zitten, maar het zal vast geen wereld van verschil zijn.
En over welke motoren hebben we het Hiero?
Van de 2 liter is er maar eentje :
De 2.0 T5, 245PK, 8V
Maar met de 6 cilinder, bedoel je dan de 3.2, 244PK of de 3.0 T6 AWD 286PK? Een V6 is er niet
Eerlijk gezegd denk ik dat het brandstof verbruik altijd zal ‘tegenvallen’ aangezien het gewoon een zware auto is. Dan kun je het beste een motor nemen met genoeg power.
Er zal wel een verschil tussen zitten, maar het zal vast geen wereld van verschil zijn.
En over welke motoren hebben we het Hiero?
Van de 2 liter is er maar eentje :
De 2.0 T5, 245PK, 8V
Maar met de 6 cilinder, bedoel je dan de 3.2, 244PK of de 3.0 T6 AWD 286PK? Een V6 is er niet
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker
Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker
Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
De 6!cilinder valt sowieso af. En er is maar 1 2 liter en die heeft vermogen en koppel zat, lijkt mij. Zijn er nog verschillende versies van, zoals je dat bij de diesels ook hebt / had? Ik heb alleen ervaringen met 5 cilinder diesels.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Dat is dan makkelijk. 8 bak is wel heel mooi. . Distributie is ketting of riem?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Dahhri
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 21.01.2010 - 16:26
- Locatie: Nijmegen
Staar je aub niet blind op het verbruik, dat gaat je hoe dan ook tegenvallen, en het zal je verbazen hoe weinig het scheelt met de 6 cilinder. Ik vind de 6-in-lijn zelf een heel prettige en relaxte motor. Altijd power zat, én geen turbo.Frits V70 schreef:De 6!cilinder valt sowieso af. En er is maar 1 2 liter en die heeft vermogen en koppel zat, lijkt mij. Zijn er nog verschillende versies van, zoals je dat bij de diesels ook hebt / had? Ik heb alleen ervaringen met 5 cilinder diesels.
Het blok drijft mijn xc60 heel fijn en soepel aan.
Volvo XC60 3.2 AWD Summum MY12
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Dat zei ik ook al ja. Helemaal gelijk.Dahhri schreef: ↑28.09.2024 - 17:34Staar je aub niet blind op het verbruik, dat gaat je hoe dan ook tegenvallen, en het zal je verbazen hoe weinig het scheelt met de 6 cilinder. Ik vind de 6-in-lijn zelf een heel prettige en relaxte motor. Altijd power zat, én geen turbo.Frits V70 schreef:De 6!cilinder valt sowieso af. En er is maar 1 2 liter en die heeft vermogen en koppel zat, lijkt mij. Zijn er nog verschillende versies van, zoals je dat bij de diesels ook hebt / had? Ik heb alleen ervaringen met 5 cilinder diesels.
Het blok drijft mijn xc60 heel fijn en soepel aan.
Het is idd een fijne motor! De 3.0 T6 ook hoor
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker
Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker
Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
- Dahhri
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 21.01.2010 - 16:26
- Locatie: Nijmegen
Oeps! Iets met te snel scrollenJiska schreef:Dat zei ik ook al ja. Helemaal gelijk.Dahhri schreef: ↑28.09.2024 - 17:34Staar je aub niet blind op het verbruik, dat gaat je hoe dan ook tegenvallen, en het zal je verbazen hoe weinig het scheelt met de 6 cilinder. Ik vind de 6-in-lijn zelf een heel prettige en relaxte motor. Altijd power zat, én geen turbo.Frits V70 schreef:De 6!cilinder valt sowieso af. En er is maar 1 2 liter en die heeft vermogen en koppel zat, lijkt mij. Zijn er nog verschillende versies van, zoals je dat bij de diesels ook hebt / had? Ik heb alleen ervaringen met 5 cilinder diesels.
Het blok drijft mijn xc60 heel fijn en soepel aan.
Het is idd een fijne motor! De 3.0 T6 ook hoor
Maar idd, mijn andere keuze zou de 3.0 T6 zijn
Volvo XC60 3.2 AWD Summum MY12
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Maar er is alleen de 2.0 T5 voor de XC 70 begreep ik hierboven. En de XC 60 is niet onze keuze.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28537
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De 6 cilinder heeft een ketting, de 2.0 is volgens mij een riem
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
- Dahhri
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 21.01.2010 - 16:26
- Locatie: Nijmegen
Nee hoor, de XC70 met de 3.2 motor bestaat zeker, exact dezelfde motor als in mijn XC60Frits V70 schreef:Maar er is alleen de 2.0 T5 voor de XC 70 begreep ik hierboven. En de XC 60 is niet onze keuze.
https://www.autoweek.nl/auto/46459/volv ... wd-summum/
Volvo XC60 3.2 AWD Summum MY12
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2130
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Dat klopt maar Frits V70 bedoeld dat er van de 2.0 liter (VEA, T5) maar 1 versie in de XC70 geleverd is. En dat klopt dus wel.Dahhri schreef: ↑29.09.2024 - 14:56Nee hoor, de XC70 met de 3.2 motor bestaat zeker, exact dezelfde motor als in mijn XC60Frits V70 schreef:Maar er is alleen de 2.0 T5 voor de XC 70 begreep ik hierboven. En de XC 60 is niet onze keuze.
https://www.autoweek.nl/auto/46459/volv ... wd-summum/
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29930
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 28.07.2009 - 23:47
Let, afhankelijk van het bouwjaar, ook even op het gekende zuigerveren/olieverbruik probleem (2015-2015.5, dacht ik)
Ik rij nu ruim 4 jaar in een VEA 2.0 T5 (in een V70) en ik ben meer dan tevreden. Soepele 8-bak met een motor met ruim voldoende vermogen
Ik rij nu ruim 4 jaar in een VEA 2.0 T5 (in een V70) en ik ben meer dan tevreden. Soepele 8-bak met een motor met ruim voldoende vermogen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Het is toch juist de VEA (Volvo) die goed is, en die met de powershift (Ford) niet?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch