2 liter benzine XC70, ervaringen?

Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1236
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Begin volgend jaar komt er weer een XC70 bij ons op de oprit. Maar dan een benzine. Nu ben ik even benieuwd naar ervaringen met de 2 liter die genoemd wordt in de advertenties. De 3 liter V6 is natuurlijk ook mooi, maar het verbruik lijkt mij wat hoog.

Het zal sowieso een automaat worden. Wat zijn de ervaringen hier?

Groet,
Frits
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)

Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12632
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De 3.2 is geen V6 maar een lijnmotor
De 2.0 T5 is met zijn 8 traps automaat een soepele machine , misschien wel smoother dan de 6 cilinder
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 891
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Je koopt een Volvo sowieso nooit voor het gunstige brandstofverbruik haha.

Eerlijk gezegd denk ik dat het brandstof verbruik altijd zal ‘tegenvallen’ aangezien het gewoon een zware auto is. Dan kun je het beste een motor nemen met genoeg power.

Er zal wel een verschil tussen zitten, maar het zal vast geen wereld van verschil zijn.

En over welke motoren hebben we het Hiero?

Van de 2 liter is er maar eentje :

De 2.0 T5, 245PK, 8V

Maar met de 6 cilinder, bedoel je dan de 3.2, 244PK of de 3.0 T6 AWD 286PK? Een V6 is er niet
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.

Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker

Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1236
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

De 6!cilinder valt sowieso af. En er is maar 1 2 liter en die heeft vermogen en koppel zat, lijkt mij. Zijn er nog verschillende versies van, zoals je dat bij de diesels ook hebt / had? Ik heb alleen ervaringen met 5 cilinder diesels.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)

Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12632
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Nee, op de xc70 is er maar een geweest
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1236
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Dat is dan makkelijk🤗. 8 bak is wel heel mooi. . Distributie is ketting of riem?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)

Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Dahhri
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 21.01.2010 - 16:26
Locatie: Nijmegen

Frits V70 schreef:De 6!cilinder valt sowieso af. En er is maar 1 2 liter en die heeft vermogen en koppel zat, lijkt mij. Zijn er nog verschillende versies van, zoals je dat bij de diesels ook hebt / had? Ik heb alleen ervaringen met 5 cilinder diesels.
Staar je aub niet blind op het verbruik, dat gaat je hoe dan ook tegenvallen, en het zal je verbazen hoe weinig het scheelt met de 6 cilinder. Ik vind de 6-in-lijn zelf een heel prettige en relaxte motor. Altijd power zat, én geen turbo.
Het blok drijft mijn xc60 heel fijn en soepel aan.
Volvo XC60 3.2 AWD Summum MY12
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 891
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Dahhri schreef: 28.09.2024 - 17:34
Frits V70 schreef:De 6!cilinder valt sowieso af. En er is maar 1 2 liter en die heeft vermogen en koppel zat, lijkt mij. Zijn er nog verschillende versies van, zoals je dat bij de diesels ook hebt / had? Ik heb alleen ervaringen met 5 cilinder diesels.
Staar je aub niet blind op het verbruik, dat gaat je hoe dan ook tegenvallen, en het zal je verbazen hoe weinig het scheelt met de 6 cilinder. Ik vind de 6-in-lijn zelf een heel prettige en relaxte motor. Altijd power zat, én geen turbo.
Het blok drijft mijn xc60 heel fijn en soepel aan.
Dat zei ik ook al ja. Helemaal gelijk.
Het is idd een fijne motor! De 3.0 T6 ook hoor :)
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.

Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker

Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Gebruikersavatar
Dahhri
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 21.01.2010 - 16:26
Locatie: Nijmegen


Jiska schreef:
Dahhri schreef: 28.09.2024 - 17:34
Frits V70 schreef:De 6!cilinder valt sowieso af. En er is maar 1 2 liter en die heeft vermogen en koppel zat, lijkt mij. Zijn er nog verschillende versies van, zoals je dat bij de diesels ook hebt / had? Ik heb alleen ervaringen met 5 cilinder diesels.
Staar je aub niet blind op het verbruik, dat gaat je hoe dan ook tegenvallen, en het zal je verbazen hoe weinig het scheelt met de 6 cilinder. Ik vind de 6-in-lijn zelf een heel prettige en relaxte motor. Altijd power zat, én geen turbo.
Het blok drijft mijn xc60 heel fijn en soepel aan.
Dat zei ik ook al ja. Helemaal gelijk.
Het is idd een fijne motor! De 3.0 T6 ook hoor :)
Oeps! Iets met te snel scrollen :-)
Maar idd, mijn andere keuze zou de 3.0 T6 zijn
Volvo XC60 3.2 AWD Summum MY12
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1236
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Maar er is alleen de 2.0 T5 voor de XC 70 begreep ik hierboven. En de XC 60 is niet onze keuze.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)

Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 28537
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De 6 cilinder heeft een ketting, de 2.0 is volgens mij een riem
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29930
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Wij hebben de 2.0 T5 in een V70 gehad, is goed bevallen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1236
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

lint schreef: 28.09.2024 - 19:29 Wij hebben de 2.0 T5 in een V70 gehad, is goed bevallen.
Had deze een distributie riem, of ketting?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)

Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Dahhri
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 21.01.2010 - 16:26
Locatie: Nijmegen

Frits V70 schreef:Maar er is alleen de 2.0 T5 voor de XC 70 begreep ik hierboven. En de XC 60 is niet onze keuze.
Nee hoor, de XC70 met de 3.2 motor bestaat zeker, exact dezelfde motor als in mijn XC60 :-)

https://www.autoweek.nl/auto/46459/volv ... wd-summum/
Volvo XC60 3.2 AWD Summum MY12
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2130
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Dahhri schreef: 29.09.2024 - 14:56
Frits V70 schreef:Maar er is alleen de 2.0 T5 voor de XC 70 begreep ik hierboven. En de XC 60 is niet onze keuze.
Nee hoor, de XC70 met de 3.2 motor bestaat zeker, exact dezelfde motor als in mijn XC60 :-)

https://www.autoweek.nl/auto/46459/volv ... wd-summum/
Dat klopt maar Frits V70 bedoeld dat er van de 2.0 liter (VEA, T5) maar 1 versie in de XC70 geleverd is. En dat klopt dus wel.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29930
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Frits V70 schreef: 29.09.2024 - 13:42
lint schreef: 28.09.2024 - 19:29 Wij hebben de 2.0 T5 in een V70 gehad, is goed bevallen.
Had deze een distributie riem, of ketting?
Distributieriem
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BSXC
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 07.04.2014 - 13:51

Ga met alle types even rijden. De 2.0 heeft voorwielaandrijving itt de zescylinders. Ervaar het zelf even en maak vervolgens een keuze.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12632
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

T5 weegt ook 100kg minder
waal70
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 28.07.2009 - 23:47

Let, afhankelijk van het bouwjaar, ook even op het gekende zuigerveren/olieverbruik probleem (2015-2015.5, dacht ik)

Ik rij nu ruim 4 jaar in een VEA 2.0 T5 (in een V70) en ik ben meer dan tevreden. Soepele 8-bak met een motor met ruim voldoende vermogen
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1236
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Het is toch juist de VEA (Volvo) die goed is, en die met de powershift (Ford) niet?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)

Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”