Sinds een aantal weken heeft de elektrische achterklep van mijn V70 uit 2013 keuren. Soms gaat deze bij het openen maar een klein stukje open en dan stopt deze. Dan moet ik met de hendel (om de klep te openen) indrukken en dan gaat de klep uiteindelijk helemaal open. Met dichtdoen gaat het meestal wel goed. Het haperen met openen doet ie niet altijd maar is wel heel vervelend.
Ik had al gevonden dat je de knop om te sluiten 10 seconden moet vasthouden in de hoogste stand om de klep te resetten maar dat werkt niet.
De ene keer doet de klep het prima en de andere keer hapert deze dus.
Kan het zijn dat de gasveren in het dak versleten zijn? Of is dit iets anders?
Electrische achterklep hapert met openen
-
- 2nd Gear member
Mijn ervaring (MJ 201420) alle gasveren gaan kapot, het is een minder parktische oplossing die Volvo gekozen heeft voor de achterklep.
Eerder heb ik over dit onderwerp ook een post geschreven, het is een klusje om te vervangen.
Vandaar dat ik besloten heb het bij de dealer te laten uitvoeren.
Eerder heb ik over dit onderwerp ook een post geschreven, het is een klusje om te vervangen.
- Dahhri
- 2nd Gear member
Dat is mijn ervaring ook (XC60 2011)quickstep schreef:Mijn ervaring (MJ 201420) alle gasveren gaan kapot, het is een minder parktische oplossing die Volvo gekozen heeft voor de achterklep.
Volvo XC60 3.2 AWD Summum MY12
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark