Race verslagje 17 augustus 2007 Zandvoort

Jochen Pethke (a.k.a. Peth©oni) rijdt in de 360 en vertelt in deze rubriek over zijn ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pethconi
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 13.10.2004 - 09:22
Locatie: Heemstede
Contacteer:

Hier dan een klein verslag van de race van afgelopen vrijdag de 17e augustus.

De dag starte voor mij spanned, ik begon voor het eerst op rode koni's rondom. Ik had ze als eerst lekker strak gezet, net als de achterkant !
Met de eerste ronden kwam ik er achter door deze andere setup, ik naar andere rempunten moest zoeken, wel erg leuk, want hij ging voor mijn gevoel wel sneller !!
Zo ging de vrije training voorbij om zo vrij kort daarop de kwalificatie te rijden... bummer, de banden waren op, tot op het staal.
Dus kwalificeerde voor de 18e plek. Balen balen, maar wel even de banden verwisseld. Zo geschiede, ik starte dus achteraan. Tot overmaat van ramp stond er voor mij iemand (noem geen namen, maar het was Paul Molenaar) die linksvoor had moeten staan, zo stond ik praktisch helemaal achteraan, plaats 20 meen ik.
Het licht gaat op rood, gas erop en het licht gaat uit..... GAAAAAAAAAAAASSSSS dat zijn toch wel de gaafste momenten hoor... maakt niet uit of je achteraan staat !

Een leuke compilatie gefilmt door een race-fan !!!
http://media.putfile.com/censuur-DNRT-August-1

Al knokkend en rijdend, finish ik toch als 8e.... het gevoel met de auto was wel weer helemaal terug, en kon telkens wat meer de grens op zoeken. Nog vol adrenaline, kwam het bericht binnen dat de eerste 8 gefinisht, in start opstelling zouden worden omgedraait, dat is vet, pole position voor moi!!!! hahahaha, en dat is een vette foto hoor !

Afbeelding

Vervolgens de eerste plaats kunnen vast houden voor een aantal ronden, om vervolgens 7e te worden ! En er werd met de start weer de eerste 8 in lijn omgedraait. Dus ik starte als 2e.
Een collega rijder, Dorus Booltink, was erop gebrand om achter mij te finishen, en het scheelde bij start-finish eigenlijk niett, echter had ik mijn transponder op mijn voorraam zitten en hij had hem op de achterkant zitten (op de plek van de kenteken-plaat)
Grote Hilariteit, zo kwam er een einde aan een mooie race dag.. Al opruimend en de auto opgeladen, even bij de prijs uitreiking kijken. Nu is het zo dat bij de DNRT de eerste 6 op het podium komen. Ik stond daar nog wat de praten, toen ik mijn naam hoorde en ik mocht dus een schaal ophalen !!! Dus het begon wat matig, maar het eindigde toch wel fantastisch !!!
Hier nog wat impressie's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2016 XC90 Rdesign all black.
1994 850 ex BTCC
1988 360 TIC
1977 343 custom
1999 vw lt rijdende werkplaats

www.pethconi.nl

https://www.facebook.com/pethconi
_XC70_

Wat geweldig zeg eens alle oude rubrieken langs te gaan, prachtig en wat vliegt de tijd toch.

Zandvoort, retro-fantastisch! Hopelijk haalt admin nooit deze topics weg.
Plaats reactie

Terug naar “De avonturen van Peth©oni”