getest op 10 september Zandvoort

Jochen Pethke (a.k.a. Peth©oni) rijdt in de 360 en vertelt in deze rubriek over zijn ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pethconi
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 13.10.2004 - 09:22
Locatie: Heemstede
Contacteer:

Na het laten meerijden van een collaga rijder, kwam hij er al snel achter dat er een andere verhouding mbt het schakelen op zat.
Hij schakelde op heel andere punten, nu was mijn "klacht" al dat ik snelheid miste in bepaalde bochten... vandaar dat ik hem vroeg te rijden in mijn auto.

Na een controle op de bak, op zijn auto en mijn auto zagen we dat mijn bak een eindoverbrenging had van 3,36:1 terwijl hij een 3,64:1 onder zijn auto heeft zitten. Hij heeft dus een veel kortere overbrenging.

Nu had ik na het demonteren van een GLT vorig jaar nog een bak liggen, en het was de goeie ook nog eens !
Dus de boel overgezet, bleek de synch eronderuit te liggen, die lag met slijpsel en de borg ring keurig onder in de bak....
Weer op sloopers hoogte zou je zeggen. Maar ik heb mijn "goeie" combinatie uitelkaar gehaald, dat wil zeggen de 5-bak los gekoppeld van de eindoverbrenging, om zo de goeie 3,64:1 diff te lijmen met de goeie vesnellingsbak.

En dit hele verhaal heb ik gisteren het circuit op gedondert.... hahaha het was gisteren weer een vrijrijden avondje... www.vrijrijden.nl
En wat een verschil zeg, veel meer bochten snelheid !!! Dus ik kan er zo weer vollop tegen aan, alleen jammer dat ik hier een jaar later achter moet komen.....

Met vriedenlijke Racegroet,
Jochen
2016 XC90 Rdesign all black.
1994 850 ex BTCC
1988 360 TIC
1977 343 custom
1999 vw lt rijdende werkplaats

www.pethconi.nl

https://www.facebook.com/pethconi
Plaats reactie

Terug naar “De avonturen van Peth©oni”