Parrot MKi9200 inbouwen Volvo V70 MY'08

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
AldertV
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08.11.2017 - 09:50

Ik zit met het volgende waar ik geen duidelijkheid over kan vinden. Ben al dagen aan het zoeken (misschien op de verkeerde manier), dus hopelijk zitten hier de ervaringsdeskundigen.

Ik heb een Volvo V70 MY 2008 met high performance audio. Versterker onder de bijrijdersstoel en subwoofer in laadruimte.
In de auto zit een vaste telefoon ingebouwd fabriek af, en een sim-module te gebruiken met een duo-sim, maar dat is altijd ellende.
Dus ik heb een parrot MKi9200 die ik in wil bouwen. Daarvoor heb ik een Kram ISO2CAR 86195 plus een 2,5 meter lange verlengkabel Kram 552 (IE4).
Ik kan nergens een instructie-video vinden voor het correct inbouwen in mijn Volvo.

Na al het speurwerk denk ik het volgende te moeten doen:

1. MIN-pool van de accu
2. ISO2CAR kabel moet op mijn versterker en op die kabel de aansluitingen die op de versterker horen
3. Andere uiteinde van de ISO2CAR kabel komt op de 2,5 meter lange verlengkabel
4. Andere uiteinde van de verlengkabel wordt weer aangesloten op de parrot-box
5. Op de parrot-box komen vervolgens de aansluitingen van microfoon, display etc
6. De gele mute-kabel komt in één van de drie aansluitingen die op één van de stekkers zit, gelabeld met mute-1, mute-2 en mute-3

Is één en ander in principe volledig en correct aangesloten zo? Dus werkt op deze manier de mute, zitten de continu en geschakelde 12V zo correct, dus via de stekkers naar de versterker (ik hoef geen draad van bv de sigarettenaansteker te trekken)?
Dat betekent ook dat ik niks moet/hoef met stekkers die achter op het bedieningspaneel van het dashboard zitten?
Moet ik nog ergens op letten voordat ik de min-pool weer aansluit op de accu?

Wellicht dat jullie dit kunnen bevestigen of juist corrigeren, voordat ik e.e.a. uit elkaar ga halen.
Heel graag jullie advies en raad.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr.
Aldert
AldertV
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08.11.2017 - 09:50

Heeft iemand trouwens een idee of de geïntegreerde microfoon van de Volvo zelf te gebruiken is ipv de microfoon van de parrot zelf?
Laatst gewijzigd door AldertV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”