Parrot CK3100 LCD in C30 inbouwen

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 525
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

Een van de dingen die ik al een tijdje miste in mijn C30 was een degelijk bluetooth systeempje, nu kreeg ik deze week parrot CK3100 van een vriend van me die hij uit zijn colt gehaald had nu is de uitdaging om het in te bouwen en de juiste verleng kabels te halen.
Reeds een snelle blik gedaan in de zoekopdracht en zag dat calimero dit ook reeds gedaan had in 2013 ergens maar vrij weinig informatie uit kunnen halen helaas, voor kabels eens bij de forum sponsor gekeken maar ook niet 1,2,3 kunnen vinden wat ik zocht en youtube bood eigenlijk ook niet direct hulp waarna ik zocht <_<

zijn er ergens "beschrijvingen"/verleng kabels te vinden met hoe en waar ik alles kan vinden? Heb de High performance audio optie in mijn C30.
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 169.625 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

jij hebt deze verloopkabels nodig;

https://kram.dk/en/ISO2CAR%20mute%20adaptor/p/86195

Eventueel een verlengsetje voor het display en microfoon

https://www.benl.ebay.be/itm/Connects2- ... SwhRxXLHvj

Ik heb een Bury CC 9048 ingebouwd in onze C30. Daarvan waren de kabels behoorlijk lang, en is zonder display, dus welke kabels je voor het verlengen van de displaykabel nodig hebt kan ik je niet mee helpen.
Hier wat plaatjes van de inbouw, niet echt heel technisch onderricht maar zo heb je toch een idee;
Nico op ander forum schreef:Slopen!

Afbeelding
Afbeelding

Volvo2ISO, ISO2BLuetoothdinges kabelboom die er allemaal in moest. Gelukkig veel plek tussen de panelen.
Heb de kabels redelijk goed kunnen vastzetten met spanbandjes tegen het rammelen.

Afbeelding
Afbeelding

Microfoon ingebouwd op de plek waar er een optionele originele kan zitten

Afbeelding

En alles terug op zn plek..

Afbeelding

Je ziet er geen hol van, enkel de bedieningsknoppen.
Dat is ook de reden dat ik voor deze set gekozen heb, lekker minimalistisch, bedienen doen we toch via de telefoon.

Afbeelding
Afbeelding
Je moet dus de zijpanelen van je wagen slopen om aan de radio unit te geraken. Ik heb ook mn tunnelconsole deels gedemonteerd om daar de bediening in te foefelen.
Veronderstel wel dat op youtube te vinden is hoe de B-stijl en het zijpaneel los moeten.
Ik weet niet meer waar ik het ooit zag, maar ik weet wel dat er verlengsetjes bestaan voor het display van een Parrot.
Kabel van de microfoon moet in principe niet verlengd worden, deze is 5 meter lang en dat is ruim voldoende om van het zijpaneel naar de interieurverlichting/spiegel te raken.
Laatst gewijzigd door NicoV40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2 Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”